Skip to content
بیمه تکمیلی برای پوشش خدمات دندانپزشکی

بهترین بیمه تکمیلی برای پوشش خدمات دندانپزشکی

فهرست مطالب

بهترین بیمه تکمیلی برای پوشش خدمات دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی در تمام کشور‌های دنیا جزو خدمات درمانی گران‌قیمت به‌شمار می‌آیند. البته این موضوع در ایران به‌دلیل افزایش سرسام‌آور نرخ ارز و بالا رفتن قیمت مواد مصرفی، نمود بیشتری پیدا کرده است و بسیاری از مردم در پرداخت هزینه‌های آن با مشکل جدی روبرو هستند. متأسفانه بیمه‌های درمانی پایه خدمات بسیار محدودی را در این رابطه ارائه می‌دهند که همین امر سبب گرایش روز‌افزون مردم به بیمه‌های تکمیلی شده است. با ما همراه باشید تا بر‌ترین بیمه‌های تکمیلی پوشش‌دهنده خدمات دندانپزشکی را بشناسید.

(بیمه تکمیلی برای پوشش خدمات دندانپزشکی)

میزان پوشش بیمه‌های درمانی پایه

بیمه‌های درمانی پایه مانند بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، خدمات دندانپزشکی محدودی را به میزان 10‌ درصد سقف تعهد پایه سالیانه برای هر بیمه‌شده پوشش می‌دهند که بسیار نا‌چیز است.

برخی از بیمه‌های پایه مانند تأمین اجتماعی در مراکز درمانی وابسته به خود، تعدادی از خدمات پایه دندانپزشکی همچون جرم‌گیری، کشیدن معمولی دندان، پر کردن معمولی و جراحی دندان نهفته را به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان خود ارائه‌ می‌دهند. ولی به‌دلیل ازدحام جمعیت، گرفتن نوبت از این مراکز بسیار دشوار بوده و مستلزم صرف وقت زیادی می‌باشد. علاوه بر این، به‌دلیل تعداد بالای مراجعه‌کنندگان، دندانپزشکان شاغل در این مراکز غالباً نمی‌توانند دقت و توجه لازم را نسبت به بیماران خود داشته باشند و ممکن است دچار خطا‌هایی در کار خود شوند.

خرید بیمه درمان تکمیلی با پوشش کرونا

بیمه تکمیلی دندانپزشکی چیست و خدمات آن به چه صورت است؟

افرادی که دارای بیمه درمانی پایه هستند، باید میزان قابل توجهی از هزینه‌های درمانی را شخصاً پرداخت کنند. از این‌رو برخی بیمه‌گزاران با پرداخت حق بیمه بیشتر، خود را بیمه تکمیلی می‌کنند که هزینه‌های درمانی مازاد را که توسط بیمه پایه پرداخت نمی‌شود، جبران ‌کند.

بیمه‌های تکمیلی موارد زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهند که هزینه‌های دندانپزشکی یکی از این موارد می‌باشد. به بیان ساده بیمه تکمیلی دندانپزشکی بخشی از بیمه تکمیلی درمان است.

بیمه‌گزاران به دو صورت می‌توانند از بیمه تکمیلی خود برای خدمات دندانپزشکی استفاده کنند:

در حالت اول، بیمه‌های تکمیلی با برخی از دندانپزشکان یا کلینیک‌های دندانپزشکی طرف قرارداد هستند و بیمه‌گزار با پرداخت درصدی از هزینه‌ها (فرانشیز) از خدمات مختلف دندانپزشکی بهره‌مند می‌شود.

در حالت دوم بیمه‌گزاران می‌توانند به دندانپزشک یا کلینیک مورد‌نظر خود مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنند. سپس با ارائه مدارک لازم، بخشی از هزینه‌های پرداختی را از شرکت بیمه دریافت کنند.

سه بیمه تکمیلی برتر در زمینه پوشش‌دهی هزینه‌های دندانپزشکی

بیمه‌های تکمیلی به دو صورت انفرادی و گروهی منعقد می‌شوند که حالت اول بین شرکت بیمه و یک فرد است و حالت گروهی میان شرکت بیمه و یک نهاد یا سازمان با حداقل 50 عضو می‌باشد. در حالت گروهی شرایط و پوشش‌های بیمه بر‌اساس توافق طرفین مشخص می‌شود، ولی سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه تکمیلی انفرادی تقریباً ثابت است. بر همین اساس، سه شرکت برتر ارائه‌دهنده بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی در ادامه معرفی شده‌اند.

بیمه دندانپزشکی SOS

بیمه تکمیلی انفرادی SOS که توسط شرکت کمک‌رسان ارائه می‌شود، خدمات دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهد و شما بایستی جداگانه اقدام به خرید بیمه دندانپزشکی آن فرمایید. بیمه دندانپزشکی این شرکت در دو طرح نقره‌ای و طلائی با شرایط ذکرشده در جدول زیر ارائه می‌شود.

نام طرح

حق عضویت سالیانه

سقف تعهدات دندانپزشکی سالیانه (تومان)

نقره‌ای

000’680

000’000’2

طلایی

000’140’1

000’500’4

 

 

 

 

 

 

 

 

لازم به ذکر است که به مبالغ ذکرشده در جدول بالا، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌گردد.

میزان فرانشیز بیمه دندانپزشکیSOS ،۳۰ درصد است و دوره انتظار استفاده از این بیمه‌نامه نیز ۳ ماه می‌باشد. این بیمه با 56 مرکز و کلینیک در تهران طرف قرارداد می‌باشد که فهرست آن‌ها را در سایت خود قرار داده است. البته بیمه‌گزاران می‌توانند به مراکز و مطب‌های غیر طرف قرارداد نیز مراجعه کنند، ولی هزینه‌ها براساس تعرفه‌های قراردادی محاسبه می‌شوند.

توجه داشته باشید که ایمپلنت، ارتودنسی، دست دندان و زیبایی از تعهدات این بیمه خارج هستند.

بیمه دندانپزشکی سامان

بیمه سامان، بیمه تکمیلی خود را در پنج طرح به‌نام‌های مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق ارائه کرده است که در جدول زیر سقف تعهدات هر یک مشخص شده است. هزینه حق بیمه پرداختی درج‌شده در جدول برای تمام خدمات درمانی است و تنها برای پوشش دندانپزشکی نیست.

نام طرح

هزینه حق بیمه سالیانه (تومان)

سقف تعهدات دندانپزشکی سالیانه (تومان)

مهر

800’696

000’100

سروش

200’097’1

000’200

شمیم

200’539’1

000’500

وصال

200’942’1

000’000’1

عقیق

200’254’2

000’000’1

برخی شرکت‌ها پیش از بستن قرارداد، افراد را به انجام چکاپ و آزمایشات پزشکی ملزم کرده‌اند تا افرادی را که هزینه بالایی برای شرکت بیمه دارند، تحت پوشش قرار ندهند. اما مزیت بیمه سامان این است که انجام آزمایشات پزشکی را برای مشتریان الزامی نکرده است. البته گاهی پس از تکمیل پرسشنامه، اگر بیمه‌گزار از نظر سلامتی وضعیت مبهمی داشته باشد، یک سری آزمایشات بسته به نظر دکتر برای بررسی وضعیت سلامت او انجام می‌شود.

مزیت دیگر بیمه سامان امکان پرداخت حق‌بیمه به شکل اقساط است. البته این بیمه برای افرادی که حق‌بیمه خود را یکجا پرداخت کنند و یا بیمه عمر سامان را خریداری کرده باشند، تخفیف 10 درصدی در نظر گرفته است و علاوه بر این، خانواده‌های با سه نفر عضو به بالا نیز مشمول تخفیف 15 درصدی آن می‌شوند.

این بیمه برای خدمات ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه خسارتی پرداخت نمی‌کند.

بیمه دندانپزشکی تعاون

بیمه تعاون به‌تازگی بیمه تکمیلی انفرادی را در قالب چهار طرح اقتصادی، جامع، ویژه و ممتاز ارائه کرده است که سقف تعهدات هر یک به شکل جدول زیر است. هر چهار طرح از نظر خدمات تحت پوشش یکسان هستند و تنها میزان حق بیمه و تعهدات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

نام طرح

سقف تعهدات دندانپزشکی سالیانه (تومان)

اقتصادی

000’100

جامع

000’200

ویژه

000’400

ممتاز

000’000’1

این بیمه لیست بلندبالایی از مراکز طرف قرارداد را در سایت خود منتشر کرده است که بیمه‌گزاران می‌توانند به آن‌ها یا مراکز مورد‌نظر خود مراجعه کنند. مسلماً افراد با مراجعه به مراکز طرف قرارداد هزینه کمتری را پرداخت می‌کنند.

بیمه تعاون برای بیمه‌گزارانی که به‌صورت نقدی اقدام به خرید بیمه‌نامه نمایند و همچنین برای افرادی که بیمه عمر این شرکت را خریداری کرده‌اند، 10 درصد تخفیف در نظر گرفته است. علاوه بر این، اگر بیمه پایه شخص نیز تعاون باشد از 5 درصد تخفیف برخوردار خواهد شد.

لازم به ذکر است که این بیمه برای کل خانواده صادر می‌شود و به‌صورت تک‌نفری قابل تهیه نیست و خدمات ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه را پوشش نمی‌دهد.

جمع‌بندی

بیمه دندانپزشکی SOS بالا‌ترین سقف تعهدات را در میان سه شرکت معرفی شده دارد، ولی میزان پرداختی بیمه‌گذار نیز نسبتاً بالا می‌باشد و برای افرادی مناسب است که مشکلات دندانی عدیده‌ای دارند. بیمه‌های دندانپزشکی سامان و تعاون بخشی از بیمه تکمیلی خدمات درمانی این دو شرکت هستند و نیازی به خرید جداگانه بیمه‌نامه دندانپزشکی مانند بیمه SOS ندارند، به همین دلیل برای افرادی که علاوه بر دندان از ناراحتی‌های جسمانی دیگر رنج می‌برند، مناسب‌تر هستند.