Skip to content
بیمه-بدنه-ایران

با بیمه بدنه ایران و پوشش های آن آشنا شوید

فهرست مطالب

اتومبیل شما به‌عنوان یک وسیله‌ی پرکاربرد، باارزش و گران‌قیمت به مراقبت و نظارتی همیشگی نیاز دارد. محتاط بودن در رانندگی، پارک کردن خودرو در جایی امن و مناسب، تعمیر و سرویس منظم در تعمیرگاهی مطمئن؛ همه و همه بخشی از این مراقبت و نظارت به‌حساب می‌آیند.

اما در کنار تمام این کارها، یک مورد دیگر را هم باید به لیست‌مان اضافه کنیم؛ خرید بیمه بدنه. بیمه‌نامه‌ی بدنه از شما دربرابر حوادثی ناگهانی که به ارزش و سلامت اتومبیل‌تان آسیب وارد می‌کند، حمایت خواهد کرد. با خرید بیمه بدنه حوادثی مانند سرقت، انفجار، شکست شیشه و یا حتی خط‌وخش افتادن روی بدنه‌ی خودرو؛ قابل‌جبران خواهند بود.

از آن‌جایی که ماشین و خودرو در کشور ما به‌عنوان کالاهای سرمایه‌ای و گران‌قیمت شناخته می‌شوند، کمتر کسی پیدا می‌شود که خرید بیمه‌نامه‌ی بدنه را فراموش کند یا به آن اهمیت ندهد.

شرکت‌های بیمه نیز تمام تلاش‌شان را می‌کنند را تا بهترین بیمه‌نامه‌های بدنه را به بیمه‌گذاران‌شان ارائه دهند. اما در میان انبوهی از این بیمه‌گرها، شرکت بیمه ایران قدیمی‌ترین بیمه‌گر ایرانی‌ست که پوشش‌های بدنه را با نام بیمه‌ بدنه ایران، صادر می‌کند. در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو با بیمه بدنه ایران و پوشش‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم و برای خرید بهترین بیمه‌نامه‌ی بدنه راهنمایی‌تان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه ایران

هرچند که شرکت بیمه ایران به‌قدری شناخته‌شده است که نیازی به معرفی ندارد اما بیمه ایران قدیمی‌ترین بیمه‌گری ا‌ست که فعالیتش را به عنوان یک شرکت بیمه‌ی کاملا ایرانی حتی قبل از تصویب قانون بیمه، آغاز کرده است. سابقه‌ی فعالیت این شرکت به سال ۱۳۱۴ برمی‌گردد و از آن تاریخ تا امروز، به ارائه‌ی خدمات برتر بیمه‌ای در سطح کشور و قبول و واگذاری بیمه‌های اتکایی می‌پردازد.

حضور و فعالیت شرکت بیمه ایران در صنعت بیمه‌ی کشور باعث شد تا سهم حضور شرکت‌های خارجی بیمه در ایران کمرنگ‌تر شود و به این ترتیب، بازار بیمه به دست خود ایرانیان در داخل کشور رونق بگیرد. در میان بیمه‌نامه‌های پرطرفدار این شرکت، نام بیمه شخص ثالث ایران را باید شنیده باشید؛ چرا که این بیمه‌نامه محبوب‌ترین بیمه‌نامه‌ی شخص ثالثی‌ست که در ایران صادر می‌شود.

بیمه بدنه ایران چیست؟

بیمه-بدنه-ایران

بیمه بدنه ایران برای جبران خسارت‌های مالی وارده بر خودروی شما طراحی و ارائه شده است؛ البته برای جبران آن‌دسته از خسارت‌هایی که در اثر حوادث مشخصی ایجاد شده‌ باشند. به‌عنوان مثال، در حالت عادی بیمه‌نامه‌ی بدنه خسارتی بابت تعمیر و تعویض چراغ سوخته‌ی ماشین به شما پرداخت نخواهد کرد. اما اگر این خسارت ناشی از تصادف یا سرقت جزئی خودرو باشد، آن‌موقع است که می‌توانید از محل بیمه‌نامه‌ی بدنه ایران خسارت دریافت کنید.

پوشش‌های بیمه‌ی بدنه ایران به دو گروه پوشش‌های اصلی و تکمیلی تقسیم می‌شود و به این‌ترتیب، لیستی کامل از ریسک‌ها و خطرهای احتمالی که می‌توانند به خودروی شما آسیب وارد کنند؛ تحت‌پوشش شرکت بیمه ایران قرار می‌گیرد. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ایران که از همان ابتدا، با صدور بیمه‌نامه برای بیمه‌گذار فعال خواهند شد.

اما اضافه‌شدن پوشش‌های تکمیلی به انتخاب و به دلخواه خود بیمه‌گذار خواهد بود. مثلا پوشش شکست شیشه، یک پوشش تکمیلی‌ست که بیمه‌گذار باید بابت اضافه‌شدن یا اضافه‌نشدنش به تعهدات بیمه‌نامه، تصمیم‌گیری کند. هرچه تعداد پوشش‌های تکمیلی و سقف تعهدات بیمه‌نامه‌ی بدنه بیشتر باشد، حق‌بیمه نیز مبلغ بالاتری خواهد بود.

پوشش‌ های اصلی بیمه بدنه ایران

فرقی نمی‌کند بیمه‌نامه‌ی بدنه‌تان را از شرکت بیمه ایران تهیه کنید و یا از بقیه‌ی شرکت‌های بیمه‌ای. به‌دلیل حساسیت زیادی که روی بیمه‌نامه‌های خودرو وجود دارد، تمام شرکت‌های بیمه چند پوشش مشخص را برای تعهدات اصلی بیمه‌نامه‌ی بدنه‌شان در نظر گرفته‌اند. این پوشش‌ها برای بیمه بدنه ایران، به‌ترتیب زیر است:

  • جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار
  • جبران خسارت ناشی از سرقت کلی خودرو
  • جبران خسارت ناشی از حادثه؛ که حوادث مربوط به برخورد با یک جسم ثابت یا متحرک دیگر، سقوط یا واژگونی خودرو را شامل می‌شود.
  • جبران خسارت‌هایی که در زمان نجات خودرو یا انتقال آن ممکن است رخ بدهد نیز، یکی از پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ایران به‌حساب می‌آید.

پوشش های تکمیلی بیمه بدنه ایران

پوشش-های-بیمه-بدنه-ایران
  • جبران خسارت‌های ناشی از کشیده‌شدن میخ یا اجسام تیز روی بدنه‌ی خودروی بیمه‌شده
  • جبران خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان، آتشفشان، تگرگ و بهمن
  • جبران خسارت ناشی از پاشیده‌شدن مواد شیمیایی و اسیدی روی بدنه‌ی خودرو
  • جبران هزینه‌های مربوط به ایاب و ذهاب در زمان توقف خودرو در تعمیرگاه به علت حادثه
  • جبران خسارت‌های ناشی از سرقت جزئی خودرو
  • جبران خسارت مربوط به شکست شیشه
  • پوشش نوسان قیمت خودرو در بازار

چرا بیمه بدنه ایران را تهیه کنیم؟

هرچه تعداد اتومبیل‌ها و وسایل‌نقلیه‌ی مختلف بیشتر می‌شود، تعداد صدور بیمه‌نامه‌هایی مانند بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث نیز به‌همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. اما بین تعدادی زیادی از شرکت‌های بیمه که همه‌شان بیمه‌نامه‌ی بدنه را هم صادر می‌کنند، چرا باید سراغ خرید بیمه بدنه ایران برویم؟ در ادامه مهم‌ترین مزیت‌های بیمه بدنه ایران را با هم مرور می‌کنیم:

  • بالا بودن تعداد شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه ایران در سراسر کشور
  • ارائه‌ی پوشش تکمیلی کشیده‌شدن میخ و اشیای تیز روی بدنه‌ی خودرو
  • امکان پرداخت خسارت سیار بیمه بدنه در تهران
  • امکان خرید و پرداخت قسطی حق‌بیمه
  • توانایی مالی بالای شرکت بیمه ایران برای پرداخت خسارت در سریع‌ترین زمان ممکن
  • سابقه‌ی طولانی فعالیت شرکت بیمه ایران در صنعت بیمه‌ی کشور

استعلام و محاسبه هزینه بیمه بدنه ایران

هزینه-بیمه-بدنه-ایران

هزینه‌ی خرید بیمه‌ بدنه ایران به جزئیات بیمه‌نامه بستگی دارد. درواقع نرخ ثابتی برای بیمه‌نامه‌های بدنه در نظر گرفته نشده‌است و همه‌چیز به نوع و تعداد پوشش‌های بیمه‌نامه و همچنین سقف تعهدات بیمه‌نامه بستگی دارد. به غیر از این دو مورد، عوامل دیگری هم در تعیین نرخ بیمه‌نامه تاثیرگذارند که در ادامه می‌خوانید:

  • قیمت و ارزش خودرو در زمان صدور بیمه‌نامه
  • سال ساخت خودرو
  • مدل و کاربری خودرو
  • پوشش‌های تکمیلی انتخاب‌شده توسط بیمه‌گذار
  • تخفیف‌هایی که در زمان صدور بیمه‌نامه در نظر گرفته می‌شوند؛ مانند تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر کیلومتر، تخفیف صدور بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از یک بیمه‌گر،‌ تخفیف مربوط به دارندگان بیمه عمر، تخفیف مربوط به دارندگان خودروهای نامتعارف و گران‌قیمت و تخفیف‌های مربوط به جشنواره‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای در زمان‌های خاصی از سال.

چطور از بیمه بدنه ایران تخفیف بگیریم؟

ممکن است در زمان خرید بیمه‌نامه، برای تخفیف‌های مختلفی مانند تخفیف صدور همزمان بیمه ثالث و بیمه بدنه یا تخفیف‌های مناسبتی واجد شرایط شناخته شوید. اما یکی از مهم‌ترین تخفیف‌هایی که از قبل می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید، تخفیف عدم خسارت است. این تخفیف در زمان تمدید بیمه‌نامه‌ی بدنه اعمال می‌شود و هرچه بیمه‌گذارِ کم‌ریسک‌تری برای شرکت بیمه باشید، میزان این تخفیف نیز بیشتر خواهد بود. برای محاسبه‌ی تخفیف عدم خسارت در زمان تمدید بیمه بدنه ایران، به جدول زیر توجه کنید:

تعداد سال‌های عدم دریافت خسارت از بیمه بدنه میزان تخفیف
یک سال 25 درصد
دو سال متوالی 35 درصد
سه سال متوالی 45 درصد
چهار سال متوالی 60 درصد

اما در کنار تخفیف عدم خسارت، لیست کامل تخفیف‌های بیمه بدنه ایران به‌ترتیب زیر است:

  • تخفیف خرید بیمه‌نامه برای خودروهای صفر کیلومتر
  • تخفیف پرداخت نقدی تمام مبلغ حق‌بیمه
  • تخفیف خرید گروهی بیمه بدنه
  • تخفیف خرید بیمه‌نامه برای اعضای هیئت علمی
  • تخفیف خرید بیمه‌نامه برای کارکنان صنعت بیمه

دریافت خسارت از بیمه بدنه ایران

دریافت-خسارت-بیمه-بدنه

فرایند دریافت خسارت از بیمه بدنه، به‌خصوص در تصادف‌های رانندگی، ممکن است کمی پیچیده به‌نظر برسد. اما برای درک آسان‌تر، می‌توانیم دو حالت مشخص را درنظر بگیریم.

  • درصورتی‌که بیمه‌گذار مقصر حادثه شناخته شود، ابتدا باید از طریق بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث‌اش، خسارت واردشده به طرف مقابل را پرداخت کند و در ادامه برای جبران خسارت مالی واردشده به اتومبیل خودش، به نمایندگی بیمه مراجعه کند و غرامت دریافت کند.
  • اگر بیمه‌گذار، زیان‌دیده‌ی حادثه باشد و مقصر حادثه نیز مشخص باشد؛ جبران خسارت واردشده به بیمه‌گذار از طریق بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث فرد مقصر انجام خواهد شد. همچنین ممکن است مقصر حادثه مسئولیت پرداخت خسارت را به‌تنهایی بپذیرد و به‌جای پرداخت خسارت از بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث، با خود زیان‌دیده به‌توافق برسد.

در حالت کلی، برای دریافت خسارت از محل بیمه بدنه ایران باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به یکی از نمایندگی‌های بیمه ایران و تکمیل فرم اعلام خسارت
  • ارائه‌ی مدارک موردنیاز مانند مدارک شناسایی، اصل بیمه‌نامه، فاکتور قطعات خریداری‌شده و…
  • اقدام برای تشکیل پرونده‌ی خسارت زیرنظر کارشناس بیمه
  • ارائه‌ی داغی (قطعه‌ی آسیب‌دیده) در صورت تعویض قطعات خودرو
  • انجام بررسی‌های لازم و برآورد مبلغ خسارت توسط کارشناس بیمه که در نهایت به‌صورت حواله‌ی پرداخت یا چک به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد.

در مطلبی که خواندید با بیمه بدنه ایران و پوشش‌های آن آشنا شدید. خرید بیمه بدنه ایران یعنی خرید اطمینان و آرامش‌خاطر بابت تمام حوادثی که می‌تواند در یک لحظه به خودروی شما خسارتی سنگین و غیرقابل‌جبران وارد کند. اگر به‌دنبال یک راه آسان و کم‌دردسر برای خرید بیمه بدنه و بقیه‌ی پوشش‌های شرکت بیمه ایران هستید، فراموش نکنید که سامانه‌ی بیمه‌شو امکان خرید آنلاین و بی‌واسطه‌ی انواع بیمه‌نامه‌ها را فراهم کرده است. کافی‌ست مشخصات اتومبیل‌تان را در سایت وارد کنید تا به لیستی از برترین بیمه‌گرهای بیمه بدنه دسترسی داشته باشید و بهترین بیمه‌نامه را براساس نیاز و بودجه‌تان تهیه کنید.