Skip to content
Comprehensive-life-insurance

بیمه جامع زندگی چیست؟

فهرست مطالب

بیمه جامع زندگی، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه عمر جامع و … نام‌های آشنایی هستند که احتمالاً شما نیز آن‌ها را شنیده‌اید. تاکنون به‌وفور از بیمه عمر، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه زندگی و … صحبت گردیده است و اطلاعات مربوط به این بیمه‌نامه‌ها تا حد زیادی تکمیل گشته است، اما در این میان مقالات معدودی هستند که به شرح بیمه جامع زندگی یا بیمه عمر جامع پرداخته است؛ در همین راستا این مقاله از بیمه‌شو به بیان بیمه جامع زندگی پرداخته شده است تا شفاف‌سازی‌های لازم در این زمینه نیز صورت بپذیرد.

بیمه جامع زندگی چیست؟!

همانطور که می‌دانید بیمه عمر دارای انواع مختلفی است که با نام‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه عمر و آتیه، بیمه زنان خانه‌دار و … نیز شناخته می‌شود. تمامی این بیمه‌نامه‌ها ماهیت یکسانی دارند، اما ارائه آن توسط شرکت‌های مختلف یا برای اقشار متفاوت باعث تغییر نام آن گشته است. طرح جامع زندگی نیز یکی از طرح‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که هر شرکت بیمه آن را با نام متفاوتی ارائه می‌نماید.

این طرح با نام اصلی بیمه جامع زندگی یکی از زیرمجموعه‌‌های بیمه عمر ایران است و توسط این شرکت بیمه به بیمه‌گذاران آن ارائه می‌گردد. بیمه‌نامه جامع زندگی از سال 1388 تا 1393 به‌عنوان بهترین بیمه عمر ایران شناخته می‌شود و مزایای زیادی را به بیمه‌گذاران ارائه می‌نماید، اما پس از عرضه بیمه عمر مان محبوبیت این بیمه‌‌نامه کاهش یافته است.

خطرات تحت پوشش بیمه جامع زندگی

بیمه جامع زندگی یا بیمه عمر جامع مزایای زیادی را برای شما ارائه می‌نماید که شما می‌توانید در طول مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه خود بهره‌مند گردید. اصلی‌ترین خطرات تحت پوشش این بیمه‌نامه به‌شرح زیر می‌باشد:

  • پوشش تکمیلی فوت براثر حادثه

اگر فرد در مدت اعتبار بیمه‌نامه براثر یک حادثه فوت نماید، شرکت بیمه دو برابر سرمایه فوت را به وی پرداخت می‌نماید.

  • پوشش تکمیلی معافیت از پرداخت حق بیمه درصورت ازکارافتادگی

اگر در طول بیمه‌نامه فرد دچار ازکارافتادگی گردد و پزشک مربوطه آن را تأیید نماید، شرکت بیمه فرد را از پرداخت حق بیمه معاف می‌نماید.

  • پوشش تکمیلی بیماری‌های تحت پوشش بیمه‌نامه جامع زندگی

اگر فرد بیمه‌گذار در طول اعتبار قرارداد دچار بیماری‌های خاص اعم از سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب، انواع سرطان و پیوند اعضا گردد، شرکت بیمه مبلغی را به شما پرداخت می‌نماید.

  • خطر مسافرت و خطر جنگ

پوشش مسافرت و پوشش خطر جنگ از پوشش‌های تکمیلی این طرح بیمه عمر ایران است که شما درصورت دارا بودن شرایط و عدم تداخل با استثنائات می‌توانید خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت نمایید.

استثنائات بیمه جامع زندگی

این طرح از بیمه عمر ایران، دارای استثنائاتی است که در ذیل به بیان آن پرداخته است:

  • اگر فرد در سه سال اول قرارداد خودکشی نماید، تنها ذخیره ریاضی بیمه‌نامه به وی پرداخت می‌شود، مگر زمانی که وراث غیرارادی بودن خودکشی شخص را ثابت نمایند.
  • اگر ذی‌نفعان منجر به مرگ بیمه‌گذار گردند، تنها ذخیره ریاضی به سایر ذی‌نفعان پرداخت می‌گردد.
  • آسیب‌های ناشی از هدایت یا سرنشینی وسایل نقلیه در مسابقات، پروازهای اکتشافی، غواصی، سقوط آزاد و …

مزیت‌های بیمه عمر مان نسبت به بیمه جامع زندگی چیست؟

همانطور که در طی مقاله بیان گردید، ببیمه جامع زندگی یا همان بیمه عمر جامع در یک دوره به‌عنوان یکی از بهترین طرح‌های بیمه عمر ایران شناخته می‌شده است، اما با ارائه طرح مان بیمه ایران، از محبوبیت و شهرت آن کاسته شده است. در ادامه به بیان برتری‌های بیمه عمر مان نسبت به بیمه جامع زندگی پرداخته می‌شود:

  • بهبود شرایط برای پوشش امراض خاص

بیمه مان درراستای بهبود این پوشش، بیماری سرطان را از سایرین (سکته قلبی، سکته مغزی، انواع پیوند و عمل قلب باز) جدا کرده و سقف تعهدات خود را در آن افزایش داده است.

  • بهبود پوشش از کارافتادگی

در بیمه عمر مان اگر فرد دچار ازکارافتادگی گردد، علاوه‌بر معافیت از پرداخت حق بیمه مبلغی را نیز به‌عنوان مستمری دریافت می‌نماید. در این حالت شخص از سایر پوشش‌ها به‌استثنا پوشش فوت محروم می‌باشد.

  • سود مشارکتی بالاتر

سود مشارکتی پرداختی در زمان بازخرید بیمه عمر مان بیشتر از بیمه جامع زندگی می‌باشد.

  • محدودیت سنی بیمه‌گذار

در حالت کلی هر دو بیمه‌نامه برای بیمه‌گذاران خود محدودیت سنی را تعریف نموده‌اند که برای بیمه جامع زندگی مجموع سن بیمه‌گذار و مدت زمان قرارداد وی دارای محدودیت 70 سال و برای بیمه مان محدودیت 106 سال مطرح می‌باشد.

خرید بیمه‌نامه جامع زندگی

همانطور که در طی مقاله گفته شده است این بیمه‌نامه یکی از طرح‌های قدیمی بیمه ایران است که طرح بیمه عمر مان به‌عنوان تکمیل‌یافته آن شناخته می‌شود. با اندکی بررسی متوجه خواهید شد که در شرایط فعلی خرید این بیمه‌نامه کارآمد نبوده و سایر بیمه‌نامه‌های جایگزین مزایای بیشتر و کارآمدتری را به شما ارائه می‌نماید. نکته دیگری که درباره خرید این بیمه‌نامه مطرح می‌گردد، معدود بودن شرکت‌هایی است که این بیمه‌نامه را ارائه می‌نمایند. امروزه انواع بیمه عمر گسترش بسیاری یافته و شما می‌توانید بیمه‌نامه‌های بهتری را با شرایط کارآمدتر از شرکت‌های بیمه‌ای مختلف اعم از بیمه ایران، بیمه ملت و … تهیه نمایید.