Skip to content
بیمه عمر زمانی

همه چیز درباره بیمه عمر زمانی انفرادی

فهرست مطالب

بیمه عمر زمانی انفرادی، یکی از انواع بیمه است که برای کمک به زندگی آینده بیمه‌گزاران طراحی و اجرا شده است.

به‌طور کلی بیمه، نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت هم از نظر مالی و هم برای منافع جانی خریداران آن بحساب می‌آید. برخی از انواع بیمه بر موارد مالی و برخی دیگر بر زندگی و جان انسان‌ها متمرکز هستند.

بیمه عمر، همان‌طور که از نامش پیداست، زندگی آینده افراد را تا زمانی که عمرشان به دنیا باشد، تضمین خواهد کرد.

این بیمه یکی از پرتنوع‌ترین خدمات ارائه‌شده توسط سازمان تامین اجتماعی است. برای آشنایی با بیمه عمر زمانی انفرادی، ابتدا باید انواع آن را بشناسیم.

اگر به‌طور خلاصه بخواهیم بگوییم بیمه عمر، بیمه‌گزار خود را در طول عمر او حمایت خواهد کرد و پس از فوت، بازماندگانش را  تحت پوشش قرار می‌دهد.

یکی از انواع بیمه عمر: بیمه عمر زمانی انفرادی

بیمه عمر انواع متفاوتی دارد که بیمه زندگی زمانی یکی از آن‌هاست. در این نوع بیمه، بیمه‌نامه برای مدت محدودی و در بازه زمانی مشخصی صادر می‌شود.

تمامی پوشش‌های این بیمه در مدت قرارداد قابل ارائه است. حال اگر بیمه‌گزار در محدوده زمانی بیمه‌نامه‌اش فوت کند، تمام سرمایه اندوخته شده به بازماندگان او خواهد رسید.

درصورتی که فرد بیمه‌شده در خارج از بازه زمانی قرارداد بیمه عمر زمانی انفرادی فوت کند، مبلغی به بازماندگان او تعلق نخواهد گرفت.

تقریبا تمام بیمه‌ها را می‌توان به صورت گروهی و انفرادی تهیه کرد. بیمه‌های گروهی مناسب قراردادهایی هستند که حق بیمه بالایی دارند. در این حالت افراد به‌صورت گروهی هزینه را پرداخت می‌کنند که موجب به‌صرفه‌تر بودن آن بیمه خواهد شد.

یکی از مزیت‌های بیمه عمر، حق بیمه ناچیز آن است. این حق بیمه محدود به شما امکان خرید بیمه عمر انفرادی را خواهد داد.

پوشش‌های انواع بیمه عمر

بیمه عمر انفرادی

پوشش فوت

اولین و مهم‌ترین پوشش این بیمه، پوشش سرمایه فوت بر اثر عوامل طبیعی و غیرطبیعی است. همان‌طور که گفته شد، اگر بیمه‌شده در بازه زمانی قرارداد بیمه عمر زمانی انفرادی فوت کند، تحت این پوشش قرار خواهد گرفت و سرمایه‌اش به بازماندگان او تعلق می‌گیرد.

حال اگر فوت به دلایل طبیعی یا حوادثی (غیرطبیعی) مانند تصادف و … باشد، تفاوتی در انجام وظیفه بیمه‌گر ایجاد نخواهد کرد. البته اگر فوت فرد بر اثر حوادث ورزشی مانند پرش از ارتفاع، غواصی و … باشد یا اینکه خودخواسته به زندگی پایان دهد شامل پوشش‌های فوت بیمه عمر نخواهد شد.

پوشش نقص عضو

درصورتی که حوادث منجر به فوت فرد نشوند اما او را دچار آسیب‌های شدید مانند نقص عضو کنند، بیمه عمر خسارات وارده را تا سقف تعهدات پرداخت خواهد کرد.

بیمه عمر زمانی انفرادی، هزینه‌های پروسه درمانی و درنهایت خرید پروتزهای مصنوعی را تقبل خواهد کرد.

پوشش ازکارافتادگی

گاهی فرد به دلایل مختلفی دچار ازکارافتادگی می‌شود. ازکارافتادگی یعنی شخص نتواند از تمام توان خود برای کسب درآمد بهره‌مند شود.

در این صورت بیمه تا زمانی که توان فرد بازیابی شود، هزینه‌های امرارمعاش او را به‌عهده می‌گیرد. اگر میزان ازکارافتادگی به‌گونه‌ای باشد که بیمه‌شده تا پایان عمر نتواند مشغول به انجام کاری شود مشمول مستمری بیکاری ازکارافتادگی خواهد شد.

پوشش هزینه‌های درمانی برای بیماری‌های خاص

معمولا بیمه‌ها تا حدودی هزینه‌های پزشکی افراد را تامین می‌کنند. افراد بیمه‌شده برای پوشش‌دهی بهتر هزینه‌های درمانی می‌توانند از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.

بیمه عمر زمانی انفرادی علاوه بر پوشش‌های معمول هزینه‌های درمانی، بیماری‌های خاص را نیز حمایت خواهد کرد.

برخی از بیماری‌های خاص تحت پوشش بیمه عمر:

  • سکته قلبی
  • سکته مغزی
  • بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان
  • درمان بیماری‌های ویروسی مانند: HPV
  • نارسایی‌های کبدی، قلبی، ریوی و کلیوی
  • انواع جراحی‌های ساده و پیچیده
  • نابینایی یا ناشنوایی کامل
  • بیماری‌های خودایمنی مانند MS
  • گرفتگی عروق

سقف پرداختی پوشش‌های بیمه عمر

بیمه عمر را می‌توان از طریق شرکت‌های مختلف تهیه کرد. اینکه کدام شرکت چه سقفی از تعهدات مالی را برای بیمه‌گزاران خود تامین می‌کند به بودجه کلی آن‌ها بستگی دارد.

حدود این هزینه‌ها تقریبا یکسان است اما شرکت‌های مختلف ممکن است، با اختلاف کمی مبلغ بیشتر یا کمتری را به برخی از پوشش‌ها اختصاص دهند.

سقف حدودی تعهدات بیمه‌ها:

  • سرمایه پوشش‌های فوت به هر علتی: حدود 2 میلیارد تومان
  • ازکارافتادگی دائمی: تا دو برابر سرمایه پوشش فوت و معافیت از پرداخت حق بیمه
  • نقص عضو کامل: تا دو برابر سرمایه پوشش فوت
  • هزینه‌های درمانی نقص عضو (ناشی از حادثه: 200 میلیون تومان
  • پوشش بیماری‌های خاص: 500 میلیون تومان
  • پرداخت مستمری ازکارافتادگی: از 1 الی 3 برابر حق بیمه (بسته به میزان حق بیمه)

محاسبه نرخ بیمه عمر زمانی انفرادی

بیمه عمر زمانی

همان‌طور که گفتیم حق بیمه برای بیمه عمر زمانی انفرادی در کمترین میزان ممکن محاسبه می‌شود تا همگان به صورت عمومی بتوانند از آن استفاده کنند.

با این حال حق بیمه برای همه افراد یکسان نخواهد بود و محاسبه آن به موارد متفاوتی بستگی دارد.

  • سن بیمه‌گزار: سن بیمه‌گزار در میزان حق بیمه پرداختی تاثیرگذار است. این بیمه‌نامه شرایط سنی خاصی دارد. بیمه‌گزاران تا 70 سالگی می‌توانند از پوشش‌ها استفاده نمایند.
  • تعداد پوشش‌های اضافی: به جز پوشش اصلی بیمه عمر، مواردی مانند بیماری‌های خاص در دسته پوشش‌های اضافی قرار خواهند گرفت. هرچه این پوشش‌ها بیشتر باشد، نرخ حق بیمه بالاتر می‌رود.
  • سرمایه قرارداد: اینکه چه میزان سرمایه‌ای برای قرارداد بیمه عمر زمانی انفرادی درنظر گرفته شود، بسته به شرایط بیمه‌گزار خواهد داشت. درنهایت این میزان حق بیمه پرداختی شماست که سرمایه نهایی برای پرداخت هزینه‌ها را تعیین می‌کند.
  • مدت قرارداد: بازه زمانی قرارداد در میزان حق بیمه تاثیر دارد. معمولا قراردادهای بلندمدت برای بیمه‌گزاران به‌صرفه‌تر می‌شوند.

خرید انواع بیمه عمر

خرید بیمه عمر یک سرمایه‌گذاری ضروری برای آینده شماست. نمایندگان حقوقی بیمه در کنار شما هستند تا انواع خدمات بیمه‌ای را به بهترین شکل ممکن در اختیارتان قرار دهند.

یکی از مزیت‌های بیمه‌شو این است که اولین چیزی که درنظر می‌گیرد، شرایط بیمه‌گزاران خواهد بود. کارشناسان بیمه‌شو سعی دارند شرایطی را برای شما فراهم کنند که پرداخت حق بیمه و استفاده از پوشش‌های آن به بخشی از زندگی‌تان تبدیل شود.

برای دریافت مشاوره رایگان درباره انواع بیمه‌نامه‌ها متناسب با موقعیتی که دارید، اطلاعات خود را در سایت بیمه‌شو وارد نمایید.