Skip to content
بیمه مسافرتی چیست؟ و خرید آنلاین آن از بیمه شو

بیمه مسافرتی چیست؟ و خرید آنلاین آن از بیمه شو

فهرست مطالب

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی چیست؟ و چگونه می­توان از بیمه مسافرتی، به عنوان یک سپر در سفرهای خود استفاده کرد. قبل ازهر گونه توضیح در مورد بیمه مسافرتی، ابتدا بهتر است بدانیم این بیمه چگونه شکل گرفت؟

تاریخچه شکل گیری بیمه مسافرتی

جیمز باترسون به تنهایی در سال 1984 اولین آژانس بیمه مسافرتی را تاسیس کرد. در آن زمان، بیمه مسافرتی تقریبا همچون یک کالای لوکس، به قشر متوسط و سطح بالای جامعه که توان مالی برای سفر کردن داشتند، اختصاص داشت. با این وجود، خطر سفر کردن برای آن قشر هنوز هم وجود داشت. برای مثال دزدهایی که از مسافران صد­­­ها دلار دزدی می کردند. شرکت بیمه مسافرتی باترسون، تمامی این هزینه­ها از حوادث غیر قابل انتظار تا دزدی­ها را پوشش می­داد. در قرن بیستم، پوشش بیمه سلامت نیز همچون یک گزینه اختیاری به سیاست­های بیمه مسافرتی اضافه شد؛ و بیمه با هدف جبران خسارت از دست دادن رزرو هتل، کنسل شدن پرواز و دیگر هزینه های خاص سفر، تطبیق داده­ شد. این امر خصوصاً با ظهور هواپیماها و محبوب شدنشان در میان مردم به عنوان شکل خاصی از سفر، موجب شد که بیمه مسافرتی یک خرید ضروری برای بسیاری از مسافران بین المللی و تاجران، تلقی شود.

بیمه مسافرتی چیست و چطور کار می­کند؟

بیمه مسافرتی طرحی است که شما با خرید آن، می­توانید خطرهای مالی مشخص و خساراتی را که ممکن است در طول سفر با آن روبرو شوید، جبران کنید. این خسارت­ها می­توانند کوچک مثل تاخیر داشتن تحویل بار و چمدان، یا بزرگ و مهم مثل کنسل شدن سفر در آخرین دقایق یا حتی مورد اضطراری پزشکی، در آنسوی مرزها باشند. اضافه بر از پوشش خسارات مالی، از دیگر فواید بزرگ بیمه مسافرتی می­توان به دسترسی به خدمات کمکی، در هر جای دنیا که حضور داشته باشید، اشاره کرد.در اکثر طرح ها بیمه مسافرتی خسارت­های شما را بعد از اعلام وضعیت و نشان دادن درستی آن، باز پرداخت می­کند. شما می­توانید با تماس به شرکت بیمه یا درخواست آنلاین از طریق سایت اقدام کنید. پر کردن فرم درخواست بازپرداخت، گواهی مبنی بر درستی ادعای شما در رابطه با مشکلی که با آن روبرو شده­اید، است. تیم برگزیده خرید آنلاین بیمه شرکت بیمه شو خدمات درمانی را در موقعیت های خاص سفر سازمان­دهی می­کنند، بر وضعیت شما در هر موقعیت سختی که هستید، نظارت می­کند. به عنوان یک مفسر و یاری­دهنده به شما در موقعیت هایی نظیر گم­کردن پاسپورت و غیره کمک کرده یا حتی گاهی نجات­بخش زندگی مسافران می­باشد. سامانه بیمه شو این امکان رو برای شما فراهم کرده تا بتونید همین حالا به صورت آنلاین بیمه مسافرتی مورد نظرتون رو تهیه کنید. جهت خرید آنلاین بیمه مسافرتی همین الان اقدام کن

مزایا هر طرح از بیمه با دیگری متفاوت است. این مهم است که طرحی که انتخاب می­کنید دقیقا متناسب با نیاز، بودجه و طرح سفر شما باشد.

بیمه مسافرتی نمی­تواند هر موقعیت احتمالی را پوشش دهد. به این معنا که بیمه فقط خسارات، اتفاقات و موقعیت های خاصی را که در اسناد طرح بیمه شرح گردیده و ملزم به انجام آن است، بازپرداخت می­کند.

بیمه مسافرتی برای پوشش حوادت غیر قابل پیش بینی، طراحی شده است. نه چیزهای ساده ای که در کنترل خودتان است یا برایتان به وجود می­آید. برای مثال اینکه درست بعد از آمدن یک طوفان در مقصد، اقدام به خرید بیمه می­کنید. در این حالت، بیمه خسارتی که به شما وارد شده را باز­پرداخت نمی­کند.

از پوشش های بیمه مسافرتی اطلاع دارید ؟؟؟؟

از جمله شرایط و موقعیت­هایی که بیمه مسافرتی میتواند هزینه­های ناشی از خسارات را پرداخت کند، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بازپرداخت هزینه­های پزشکی و درمانی ازجمله جراحی، اورژانسی و بستری شدن در بیمارستان
  2. بازپرداخت هزینه­های دندان پزشکی
  3. انتقال اعضای درجه یک خانواده، در صورتی که مسافر بیمار شود و نتواند به سفر خود ادامه دهد یا به وطن بازگردد. همچنین در صورتی که فرد مذکور فوت شود.
  4. منتقل کردن مسافر به درمانگاه در مقصد یا حتی بنابر تشخیص شرکت بیمه به کشور مبدا، به هنگام بروز حادثه
  5. بازگرداندن جسد متوفی از مقصد گردشگری به وطن
  6. پرداخت هزینه­های رفت و برگشت یکی از اعضای خانواده مسافر، هنگامی که او بیش از 10 روز از سفر خود را بستری باشد
  7. پوشش­دهی هزینه بازگشت مسافر به وطن، هنگامی که یکی از اقوام درجه یک یا دو فرد مذکور فوت کرده باشد. این در صورتی است که خود او از قبل اقدام به تهیه وسیله نقلیه، نکرده باشد.
  8. باز پرداخت هزینه­های دارو حتی اگر فرد این دارو­ها را به همراه خود داشته باشد
  9. پوشش هزینه­های گم شدن مدارک شناسایی
  10. پوشش و پیگیری هزینه­های مرتبط با مسائل حقوقی و قضایی
  11. واریز وجه نقد در صورتی که مسافر در سفر نیازمند آن باشد
  12. بازپرداخت هزینه در صورت گم شدن بار و چمدان مسافرتی در صورتی که تا 21 روز پیدا نشود
  13. پوشش­دهی خسارات ناشی از تاخیر در حرکت
  14. پرداخت هزینه­های تاخیر در تحویل چمدان مسافرتی و بار
  15. انتقال کودک بی­سرپرست در صورت فوت مسافر با توجه به شرایط سنی خاص که در بند بیمه نامه ذکر شده