Skip to content
Student-travel-insurance

بیمه های مسافرتی دانشجویی چیست؟

فهرست مطالب

هرساله دانشجویان زیادی هستند که به دلایل مختلف اعم از گردشگری، علمی، شرکت در کنفرانس‌ها و جشنواره‌ها، ادامه تحصیل و … به شهرها و کشورهای مختلف سفر می‌نمایند. سفر به هر مقصدی و به هر هدفی می‌تواند با مشکلات و حوادث زیادی همراه باشد که پیشگیری و جبران آن برای افراد بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید دانشجویان، اعضای مهمی در کشور ما هستند که به‌عنوان آینده‌سازان این کشور در نظر گرفته می‌شوند؛ بنابراین باید حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت بگیرد. در همین راستا طرح دانشجویی بیمه مسافرتی یا همان بیمه‌نامه مسافرتی دانشجویی ارائه گردید که به حمایت از دانشجویان پرداخته است.

بیمه‌شو قصد دارد تا اطلاعات لازم درباره بیمه مسافرتی دانشجویی یا طرح دانشجویی بیمه مسافرتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا از رخداد حوادث پیشگیری نماید

بیمه‌نامه مسافرتی

مسافرت اعم از داخلی و خارجی همواره با لحظات خوش و خاطره‌انگیز همراه است، اما گاهاً می‌تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد؛ گم شدن مدارک و لوازم، بیماری، فوت و … از این قبیل اتفاقات غیرمترقبه هستند که می‌تواند مشکلات زیادی را خصوصاً در سفرهای خارجی در پی داشته باشد. توجه داشته باشید که بسیاری از کشورها بدون خرید این بیمه‌نامه اجازه ورود به کشور را صادر نمی‌نمایند و پیش از خروج از مرز باید این بیمه مسافرتی را تهیه نمایید.

بیمه‌نامه مسافرتی دانشجویی

بیمه مسافرتی دانشجویی در واقع همان طرح دانشجویی بیمه مسافرتی است که دانشجویان عزیز که آینده‌سازان این کشور هستند، می‌توانند آن را هنگام خروج از کشور خریداری نمایند. برخلاف بیمه مسافرتی توریستی که برای آن محدودیت زمانی 92 روزه وجود دارد، این بیمه مسافرتی تا یک سال قابل استفاده بوده و نیاز به تمدید یا بازگشت به ایران برای آن وجود ندارد. شما پس از پایان اعتبار بیمه مسافرتی دانشجویی یا طرح دانشجویی بیمه مسافرتی به ایران بازگشته و نسبت به تمدید آن برای یک سال دیگر اقدام نمایید.

Student-travel-insurance coverage
پوشش های بیمه مسافرتی

 

پوشش‌های بیمه مسافرتی دانشجویی

اصلی‌ترین پوشش‌های بیمه‌نامه مسافرتی به‌شرح زیر است:

  • هزینه‌های ناشی از خدمات درمانی یا بستری شدن در بیمارستان
  • خسارات ناشی از تأخیر در تحویل چمدان‌ها
  • خسارات نشأت‌گرفته از تأخیر در پرواز یا حرکت
  • پرداخت هزینه‌های ناشی از سرقت یا مفقودی مدارکش شناسایی
  • جبران هزینه‌های فوری و درمانی دندانپزشکی
  • هزینه‌های مرتبط با بازگرداندن بیمه‌گذار به کشور درصورت وقوع حادثه یا بیماری
  • هماهنگی برای بازگرداندن اعضای خانواده به کشور درصورت فوت یا بستری شدن وی
  • بازگردانی جسد فرد درصورت فوت وی
  • هماهنگی و پرداخت هزینه مسائل و مشکلات حقوقی رخ داده برای فرد
  • امکان بازگردانی شخص به کشور در زمان فوت یکی از اعضای خانواده
  • هزینه‌های ناشی از ارسال دارو برای بیمه‌گذار

نحوه دریافت خسارت از بیمه مسافرتی دانشجویی

همانطور که می‌دانید شرکت‌های بیمه‌ای دارای شعب در کشورهای خارجی نمی‌باشند، اما برای خدمت‌رسانی به افرادی که بیمه مسافرتی خریداری نموده‌اند از طریق شرکت‌های کمک‌رسان به ارائه خدمات می‌پردازد. درصورت وقوع هرگونه مشکل در کشور خارجی دانشجویان باید با شماره تماس درج‌شده برروی بیمه‌نامه خود تماس برقرار کرده و اطلاعات حادثه و بیمه‌نامه خود را اعلام نمایند. پس از تأیید شرکت کمک‌رسان، هزینه شما به‌صورت مستقیم در اختیار شما قرار گرفته یا به حساب ارگان مربوطه مانند بیمارستان و … واریز می‌گردد.

Buy-student-travel-insurance
خرید بیمه مسافرتی

 

خرید بیمه‌نامه مسافرتی دانشجویی

باوجود حائز اهمیت بودن این بیمه‌نامه تنها تعداد کمی از شرکت‌های بیمه‌ای به ارائه آن می‌پردازند، زیرا ارائه خدمات و پوشش‌های آن کار ساده‌ای نیست. بیمه سامان، بیمه ملت و بیمه آسماری از اصلی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده طرح دانشجویی برای بیمه مسافرتی هستند که در بین آن‌ها نیز تنها بیمه ملت و بیمه سامان برای سفر به تمامی کشورها بیمه‌نامه صادر می‌نمایند. دقت داشته باشید که هر کدام از این شرکت‌ها سقف معینی برای تعهدات خود دارند که شما باید پیش از خرید آن از این مقوله اطلاع پیدا نمایید. بیمه‌نامه‌ها دارای مدت اعتبارهای سه ماهه، شش ماهه و یکساله می‌باشند که شما باید متناسب با شرایط خود و مدت زمان سفرتان یکی از آن‌ها را خریداری نمایید.

آیا خرید بیمه‌نامه مسافرتی دانشجویی اجباری است؟!

دانشجویانی که به دنبال اخذ ویزا برای ادامه تحصیل خود یا شرکت در سمینار و … می‌باشند، تمایل دارند تا با سرعت بیشتری آن را به دست آورده و از موانع عبور نمایند. باید این نکته را به خاطر بسپارید که بسیاری از سفارت‌ها خصوصاً سفارت کشورهای حوزه شنگن برای تشکیل پرونده و صدور ویزا از شما مدارکی را طلب می‌نمایند که بیمه‌نامه مسافرتی یکی از آن‌ها می‌باشد. دقت داشته باشید که بعضی از سفارت‌ها تنها بیمه‌نامه صادرشده از یک شرکت بیمه را تأیید می‌نمایند؛ بنابراین پیش از خرید بیمه‌نامه حتماً از آن اطلاع پیدا کرده و بهترین بیمه‌نامه را برای خود خریداری نمایید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید بیمه مسافرتی غیرضروری بوده و آن را هزینه‌ای اضافی تلقی می‌نمایند، اما باید این نکته را به آن‌ها متذکر شویم که رفع هرگونه مشکل یا حادثه در کشوری دیگر بسیار سخت می‌باشد که تفاوت ارزش پول، تفاوت فرهنگی، تفاوت زبان و … از اصلی‌ترین دلایل این مسئله است. توصیه ما به شما این است که با صرف اندکی هزینه بیشتر سفری دلپذیر و ایمن را برای خود رقم بزنید.