Skip to content
خرید بیمه مسافرتی

خرید بیمه مسافرتی اجباری است

فهرست مطالب

بیمه مسافرتی، نوعی از پوشش‌های بیمه است که طبق قواعد آن، اگر طی سفر دچار حوادث غیرمترقبه شدید، برای پرداخت هزینه‌ها می‌توانید از بیمه کمک گیرید. خرید بیمه مسافرتی، می‌تواند نوعی بیمه اجباری باشد.

بیمه مسافرتی هم بیمه‌ای اختیاری و هم اجباری است. به این معنا که برخی از انواع این بیمه مانند بیمه سفر خارجی به کانادا، اجباری است و برخی دیگر مانند بیمه مسافرتی داخلی اختیاری خواهد بود.

سفر یکی از لذت‌بخش‌ترین اتفاقات زندگی است. یک حادثه پیش بینی‌نشده، ممکن است تمام خاطرات خوب سفر شما را از بین ببرد. برای جلوگیری از این مسئله، بهترین راه استفاده از بیمه مسافرتی است.

بیمه‌های مسافرتی انواع متفاوتی دارند. شما با توجه به نوع سفر و زمانی که صرف سفر خواهید کرد، بهتر است بیمه مخصوص خود را انتخاب کنید.

اطلاعات لازم برای خرید بیمه مسافرتی، با این مطلب در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید.

تنوع در خرید بیمه مسافرتی با انواع آن

برای اینکه بتوانید بهترین نوع بیمه مسافرتی را برای خود و خانواده انتخاب کنید، باید با انواع آن‌ها آشنا باشید.

انواع بیمه مسافرتی، عبارت‌اند از:

  • بیمه مسافرتی داخلی: این نوع بیمه برای مسافرت‌های داخلی بلندمدت انجام می‌شود.
  • بیمه مسافرتی خارجی:
  • بیمه مسافرتی خارجی شنگن: این بیمه که از نوع اجباری بیمه مسافرتی است و برای سفر به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، صادر می‌شود.
  • بیمه مسافرتی خارجی غیرشنگن: برخی از کشورهای خارجی مانند کانادا نیز مشمول خرید بیمه مسافرتی اجباری خواهند شد.
  • بیمه مسافرتی دانشجویی: اگر دانشجویی برای تحصیل قصد مسافرت خارجی را داشته باشد، می‌تواند از خدمات این بیمه استفاده کند.
  • بیمه مسافرتی کرونا: بیمه با پوشش کرونا در زمان پاندمی برای راحتی خیال مسافران ارائه شد تا برای پرداخت هزینه‌های قرنطینه یا درمان، دچار مشکل نشوند.

خرید بیمه مسافرتی و پوشش‌های آن

خرید بیمه مسافرتی

اگر فکر می‌کنید که پوشش بیمه مسافرتی تنها در ارتباط با بیمه درمانی هزینه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی است، این قسمت را مطالعه نمایید.آرزوی ما این است که هیچ حادثه‌ای در طول سفر شما عزیزان، اوقاتتان را تلخ نکند. شما با خرید بیمه مسافرتی تنها چشم‌اندازهای دوری را در نظر خواهید گرفت.

– اگر بار شما در فرودگاه مقصد گم شود، بیمه هزینه تحویل و بازگشت آن را پوشش خواهد داد.

– به هر دلیلی ممکن است شروع سفر شما با تاخیر مواجه شود، در این صورت بیمه مسافرتی، خسارات مالی شما را تامین می‌کند.

– اگر مدارک شما دزدیده یا گم شود، بیمه مسافرتی بازگشت شما را سهولت می‌بخشد و تا پیدا شدن مدارک تمام هزینه‌ها را می‌پردازد.

– با توجه به اینکه مسافران نسبت به تمام قوانین دیگر کشورها آگاهی ندارند، ممکن است درگیر مسائل حقوقی شوید، بیمه مسافرتی در این شرایط در کنارشان خواهد بود.

– خرید بیمه مسافرتی، این امکان را می‌دهد که اگر پول نقد شما گم یا دزدیده شود، معادل مبلغ چکی که در قرارداد ثبت کرده‌اید، برای‌تان نقدینگی ارسال شود.

– گاهی فرد بیمه شده در شرایطی قرار می‌گیرد که نیاز به داروهای فوری و ضروری دارد، هزینه خرید و ارسال این داروها به عهده بیمه است.

– اگر سفر به گونه‌ای پیش رود که بیمه‌شده، گم شود یا فوت کند، هزینه‌های بازگشت متوفی، بازگشت کودک زیر 18 سال یا عملیات نجات، توسط بیمه مسافرتی پرداخت می‌شود.

شرایط مهم در عقد قرارداد بیمه مسافرتی

اگر پس از خواندن قسمت‌های قبلی، نسبت به خرید بیمه مسافرتی مطمئن شده‌اید، باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید.بیمه مسافرتی، افراد در رنج سنی یک تا 85 سال را مشمول پوشش‌های خدماتی خود می‌کند. مدت زمان بیمه، بسته به نوع قرارداد شما از یک هفته تا یک سال را تامین خواهد کرد.

اگر قصد گردشگری داشته باشید، بیمه شما می‌تواند برای یک یا تمامی کشورهای جهان صادر شود.البته هرچه مدت قرارداد، امکانات و وسعت پوشش‌دهی بالاتر باشد، فرانشیز بیمه و حق بیمه‌‌ای که باید پرداخت نمایید نیز بیشتر خواهد شد.

یکی دیگر از نکات مهم، توجه به نرخ ارز روز در زمان عقد قرارداد است. نرخ ارز باید به مبلغ معادل همان روزی که قرارداد را امضا می‌کنید در مفاد آن ذکر شود.

مدارک ضروری برای دریافت خسارت از بیمه

خرید بیمه مسافرتی

از آن‌جایی که تشخیص بیمه‌گزار اصلی از افراد سودجویی که خرید بیمه مسافرتی را برای سواستفاده انجام می‌دهند سخت شده است، بیمه برای اثبات هزینه‌ها شرایطی در نظر می‌گیرد.

برای اینکه بتوانید، هزینه خسارات خود را از بیمه دریافت کنید باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • قرارداد بیمه‌نامه امضا شده توسط طرفین
  • گذرنامه شخص برای چک کردن زمان ورود و خروج مسافر
  • رسید پرداخت هزینه‌های درمانی پزشکی و دندان‌پزشکی
  • نامه شرکت هواپیمایی برای هزینه‌های تاخیر پرواز
  • گزارش پزشکی قانونی و تایید پزشک در صورت فوت فرد بیمه‌شده
  • نامه شرکت هواپیمایی برای هزینه‌های یافتن وسایل یا مدارک
  • اطلاعات دقیق از شهر و زمان وقوع حادثه

نکته مهم این است که تمامی مدارک و فیش‌های ذکر شده باید دارای مهر، امضا و کد رهگیری رسمی از مراجع ذکر شده باشد.

انتخاب بهترین بیمه مسافرتی

خرید بیمه مسافرتی، با بهترین امکانات و مطابق با شرایط شما، ممکن است انتخاب سختی باشد. شرکت‌های بیمه بسیاری در این زمینه فعالیت دارند.شما باید با در نظر گرفتن تعداد افراد، نوع سفر، زمان سفر، کشور یا شهر مقصد و بودجه خود، بهترین شرکت بیمه را برگزینید.

بیمه‌هایی مانند سینا، نوین، البرز، معلم، رازی، پاسارگاد، دی و … خدمات پوششی بیمه مسافرتی را به مسافران خود ارائه می‌دهند.

برای اینکه شرایط و نحوه پوشش‌دهی این بیمه‌ها را مقایسه کنید، می‌توانید به بخش بیمه مسافرتی سایت بیمه‌شو مراجعه نمایید. در این قسمت، مقالات متفاوتی درباره شرایط خرید بیمه مسافرتی شرکت‌های بیمه وجود دارد که به تصمیم‌گیری شما کمک خواهد کرد.

نحوه خرید بیمه‌های مسافرتی

بیمه مسافرتی را به دو صورت حضوری و آنلاین می‌توانید خریداری کنید. اگر احساس می‌کنید به راهنمایی و جزئیات بیشتری احتیاج دارید، بهتر است به صورت حضوری به شرکت بیمه مدنظر خود مراجعه کنید.

درصورتی که از خریداری این نوع بیمه برای سفر خود اطمینان دارید، همین الان می‌توانید از خرید آنلاین بیمه مسافرتی بهره‌مند شوید.

بیمه مسافرتی، سفری امن و با آسودگی خیال را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پرداخت حق بیمه برای چنین مواردی نوعی سرمایه‌گزاری روانی به حساب می‌آید چراکه از دغدغه‌های فکری در طول سفر جلوگیری می‌کند.