Skip to content
Ways to prevent car theft

راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو

فهرست مطالب

روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو ، روش‌هایی هستند که کار را برای سارقان خودرو دشوار می‌سازند بنابراین با ادامه این مطلب از بیمه‌شو همراه باشید تا این کار را برای سارقان اتومبیل آسان نکنید. در این راه هر کاری انجام دهید تا باعث کاهش سرعت سارقان حرفه‌ای شوید.

همه ما می‌دانیم که اتومبیل یک وسیله ضروری روزمره است که اکثر افراد نمی‌توانند بدون آن زندگی کنند حال چه برای کار به ماشین نیاز داشته باشند و چه برای امور معمولی روزانه مانند رساندن بچه‌های خود به مدرسه از آن استفاده کنند. مهم نیست از این وسیله‌نقلیه استفاده می‌کنند، نکته‌ای که در استفاده از آن حائز اهمیت است، نگهداری صحیح و محافظت از آن در برابر سارقان خودرو می‌باشد.

با راه‌هایی آشنا شوید که از سرقت خودروتان جلوگیری می‌کند

انجام چند اقدام احتیاطی ساده ممکن است به شما در کاهش احتمال سرقت خودرویتان کمک کند؛ به همین منظور ما در این مقاله به راه‌هایی که می‌تواند به رانندگان در محافظت از وسایل نقلیه‌شان کمک ‌کند، اشاره‌ای داشته باشیم.

  1. یکی از روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو این است که وسایل نقلیه خود را همیشه، حتی در هنگام رانندگی، قفل نگه دارید.
  2. در زمان پارک کردن خودرو هرگز سوییچ را روی ماشین نگذارید و کلیدهای آن را رها نکنید.
  3. در هنگام پارک کردن ماشین توجه داشته باشید که باید تمام پنجره ها و سانروف را ببندید زیرا سارقان خودرو می‌توانند از طریق یک پنجره باز به ماشین شما دسترسی پیدا کندن.
  4. از دیگر روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو این است که هرگز اتومبیل خود را روشن و بدون مراقب رها نکنید.
  5. از گذاشتن وسایل گران‌بها در داخل وسیله‌نقلیه خود، آن هم در جایی که رهگذران می‌توانند آنها را ببینند، خودداری کنید. درواقع از برداشتن هرگونه اشیای قیمتی و کلیدهای خود از اتومبیل اطمینان حاصل کنید.
  6. در صورت نداشتن سیستم ضد سرقت یا دزدگیر برروی وسیله‌نقلیه خود، این سیستم را برای آن تهیه کنید زیرا این وسیله علاوه براینکه یکی از لوازم ضد سرقت خودرو به‌شمار می‌آید، سارقان خودرو را وادار می‌کند، درصورت اطلاع داشتن از دزدگیر ماشین شما، کمتر به سرقت آن تمایل نشان می‌دهند.
  7. به‌سبب اینکه سارقان ترجیح می‌دهند در تاریکی کار کنند؛ بنابراین سعی کنید، شب هنگام در مورد مکانی که اتومبیل خود را پارک می‌کنید، کاملاً محتاط باشید و در صورت امکان آن را در منطقه‌ای با نور مناسب پارک نمایید.
  8. ماشین خود را در حالت دنده، برروی یک شیب، پارک کنید و چرخ‌ها به‌سمت حاشیه بچرخانید تا سارقان خودرو نتوانند آن را بکشند.
  9. مورد دیگری که از روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو به‌شمار می‌آید این است که تمام اعضای خودرو مانند فرمان و پدال‌ها که قابلیت قفل شدن را دارند، قفل نمایید. لازم به‌ذکر است قفل فرمان و پدال‌ها از لوازم ضد سرقت خودرو به‌شمار می‌آید.
  10. نصب ردیاب‌ها، حسگرها و دوربین‌های خارج از منزل جزو لوازم ضد سرقت خودرو به‌شمار می‌آیند که می‌توانند به‌طور قابل توجهی احتمال سرقت وسیله‌نقلیه شما را کاهش دهند و امنیت فضای باز منزل شما را بهبود بخشند.
  11. اکثر مردم امروز از خانه‌هایی برخوردارند که دارای پارکینگ است و تنها خانه‌های تعداد محدودی از این قابلیت برخوردار نیست؛ این قابلیت یکی از روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو توسط سارقان خودرو محسوب می‌شود؛ حتی درصورت رخداد، از تعداد آن می‌کاهد.
  12. شاید به این نکته تابه‌حال فکر نکرده باشید اما مطمئن باشید که اخذ و خرید بیمه بدنه اتومبیل می‌تواند خساراتی را که ممکن است ناشی از سرقت وسیله‌نقلیه شما باشد را پوشش دهد و از دیگر راه‌هایی محسوب می‌شود که به جبران خسارات وارده کمک می‌کند.

خرید بیمه بدنه برای اتومبیل

همانطور که در بسیاری از مطلب نیز بدان اشاره شد، بیمه بدنه یکی از انواع بیمه‌ خودرو است؛ گرچه برخلاف بیمه شخص ثالث اختیاری است اما تهیه آن برای اتومبیل الزامی می‌باشد؛ مثال بارزی که در این مقاله می‌توان بدان اشاره کرد، همین بحث سرقت ماشین است که از پوشش‌ها و مزایای آن می‌توان در جهت جبران خسارات وارد شده استفاده کرد. بهترین بیمه بدنه خودرو شامل دو گروه پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی یا تکمیلی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

  • تصادف با جسم ثابت و یا متحرک و یا حتی خودروی دیگر
  • سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار
  • سرقت کلی خودرو (دزدیده شدن خودرو و آسیب‌های وارد شده به وسایل اصلی خودرو یا وسایل اضافی درج شده در بیمه‌نامه در زمان سرقت)
  • خساراتی كه در جریان نجات و یا انتقال خودروی خسارت‌دیده به آن وارد شود.
  • در صورت بروز خطرات اصلی، خسارت باطری و لاستیک‌های خودرو هم تا 50 درصد قیمت نو قابل پرداخت است.

پوشش‌های فرعی یا تکمیلی بیمه بدنه

  • پوشش سرقت
  • پوشش ایاب و ذهاب
  • پوشش شکست شیشه
  • پوشش بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و آتشفشان
  • پوشش خسارات ناشی از پاشیدن شدن رنگ، مواد شیمیایی و اسید
  • پوشش ترانزیت (خسارات خارج از مرز کشور)
  • پوشش حذف فرانشیز
  • پوشش کشیده شدن وسایل تیز مانند میخ
  • پوشش هزینه توقف خودروهای بارکش و اتوکار