Skip to content
طرح چترا بیمه البرز

طرح چترای بیمه البرز چیست و چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب

طرح چترای بیمه البرز یعنی در کنار هم قرار گرفتن تمام مزایا و منافع مالی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در زیر یک چتر بیمه‌ای. بدون شک یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های زندگی هر فردی به تامین نیازهای مالی خود و اعضای خانواده‌اش اختصاص پیدا می‌کند. اگر بخواهیم نیم‌نگاهی به آینده داشته باشیم، باید از همین لحظه به فکر راهکارهای مختلفی باشیم که مسیر رسیدن به یک سرمایه و پس‌انداز مالی قابل‌توجه را کوتاه‌تر کند.

راهکارهایی مانند سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف، افتتاح حساب بانکی یا پس‌انداز کردن بخشی از درآمد می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند. اما در این میان، یک روش بدون ریسک و کم‌هزینه‌ی دیگر نیز وجود دارد و آن چیزی نیست غیر از خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری.

در میان شرکت‌های مختلفی که در حوزه‌ی فروش بیمه‌های عمر فعالیت می‌کنند، شرکت بیمه البرز یکی از قدیمی‌ترین بیمه‌گرها به حساب می‌آید. از طرف دیگر، طرح چترا در بیمه البرز از جدیدترین طرح‌های بیمه‌ای این شرکت است که از دل به‌روزرسانی و تحول بیمه‌نامه‌های عمر البرز بیرون آمده است. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این طرح تا انتهای این مطلب با ما و بلاگ بیمه‌شو همراه باشید.

معرفی شرکت بیمه البرز

شرکت بیمه البرز از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت بیمه‌ی ایران به حساب می‌آید که شروع فعالیتش به سال 1338 باز می‌گردد. در دوران بعد از انقلاب اسلامی نیز، بیمه البرز توانست با حفظ همان نام و اعتبار به فعالیتش ادامه دهد و حوزه‌ی خدماتش را گسترش دهد. این شرکت در حال حاضر دارای پنجاه و چهار شعبه و بیش از دو هزار نماینده‌ی فعال در سراسر کشور است. از دستاوردهای مهم بیمه البرز در طول این سال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن بیشترین سرمایه در بین شرکت‌های بیمه خصوصی
  • کسب مقام نخست شفافیت گزارشگری مالی در بین شرکت‌های بیمه در ارزیابی بیمه مرکزی
  • کسب رتبه نخست مشتری‌مداری برای ۹ سال متوالی
  • دارا بودن سطح یک توانگری برای سال‌های متوالی
  • شفاف‌ترین شرکت بیمه بورسی براساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار تهران

بیمه البرز اولین شرکتی بیمه‌ای بود که در سال ۱۳۸۸ در بورس پذیرفته شد. به این ترتیب با واگذاری هشتاد درصد از سهام شرکت بیمه البرز، این بیمه‌گر از یک شرکت بیمه دولتی به یک شرکت بیمه خصوصی تغییر مالکیت داد.

با طرح چترای بیمه البرز آشنا شوید

طرح چترا

در دهه‌ی اخیر، شرکت بیمه البرز به دنبال به‌روزرسانی بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی‌اش بوده است. طرح چترا نیز از دل همین به‌روزرسانی‌ها و تغییر و تحول‌ها در بیمه‌نامه‌های عمر بیرون آمده است. کامل شدن و تطبیق یافتن پوشش‌های بیمه‌ای براساس نیازهای بیمه‌گذاران مهم‌ترین دلیلی ا‌ست که افراد را به سمت خرید بیمه‌های عمر البرز سوق می‌دهد. بیمه‌نامه‌های زیر، همگی در قالب طرح چترا ارائه می‌شوند:

  • طرح آینده فرزندان بیمه البرز
  • طرح بیمه عمر خانواده بیمه البرز
  • طرح مستمری بیمه البرز
  • طرح بیمه عمر دائمی بیمه البرز
  • طرح سنوات خدمت بیمه البرز

مزایای خرید طرح چترای بیمه البرز

با خرید بیمه‌نامه‌های زندگی از شرکت بیمه البرز به مزایای مهم زیر دسترسی خواهید داشت:

  • امکان استفاده از پوشش‌های متنوع بیمه‌ای در مدت اعتبار قرارداد بیمه
  • امکان سرمایه‌گذاری و تشکیل اندوخته‌ی پایه‌ی بیمه‌نامه براساس مبلغ پیشنهادی بیمه‌گذار
  • امکان دریافت وام بیمه عمر یا برداشت از محل اندوخته‌ی بیمه‌نامه
  • امکان واریز سپرده و برداشت آن به درخواست بیمه‌گذار
  • امکان ابطال قرارداد بیمه در طول یک‌ماه نخست از شروع اعتبار بیمه‌نامه
  • امکان بازخرید بیمه عمر پس از گذشت یک‌ماه از شروع اعتبار قرارداد
  • امکان دریافت مستمری بازنشستگی از محل پوشش‌های بیمه‌نامه یا از محل اندوخته‌ی عمر
  • امکان دریافت بیمه‌نامه‌ی درمان انفرادی به پشتوانه بیمه‌نامه‌ی عمر و سرمایه‌گذاری
  • امکان دریافت تخفیف بیشتر روی سایر بیمه‌نامه‌های شرکت بیمه البرز

پوشش های بیمه عمر البرز در طرح چترا کدام است؟

طرح چترا بیمه البرز

حالا نوبت به معرفی و بررسی پوشش‌های طرح چترا می‌رسد. تمام پوشش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم در قالب یک بیمه‌نامه در دسترس شما قرار می‌گیرد. البته به‌خاطر داشته باشید که هر یک از این پوشش‌ها دارای سقف تعهدات مشخصی‌ست که براساس درصدی از سرمایه‌ی فوت بیمه‌نامه تعیین می‌شود. به‌عنوان نمونه ممکن است سقف تعهدات در یکی از این پوشش‌ها برابر با نیمی از سرمایه‌ی فوت و حداکثر دویست میلیون تومان باشد.

پوشش فوت به هر علت

اگر فرد بیمه‌شده در مدت اعتبار بیمه‌نامه از دنیا برود، سرمایه‌ی مشخص‌شده در قرارداد به ذی‌نفعان پرداخت خواهد شد. این پوشش شرط سنی ندارد و حتی به افراد بالای 70 سال نیز ارائه می‌شود. سقف تعهدات در این پوشش براساس سن و وضعیت سلامتی فرد تعیین می‌شود.

پوشش فوت بر اثر حادثه

اگر فرد بیمه‌شده در مدت اعتبار بیمه‌نامه بر اثر حادثه‌ای از دنیا برود، سرمایه‌ی مشخص‌شده در قرارداد به ذی‌نفعان پرداخت خواهد شد. البته این پوشش برای بیمه‌شدگان بین 20 تا 70 سال در نظر گرفته شده است. سقف تعهدات در این پوشش در اغلب اوقات تا سه برابر سرمایه‌ی فوت به هر علت تعیین می‌شود.

پوشش نقص عضو دائم بر اثر حادثه

پوشش نقص‌عضو دائم بر اثر حادثه یکی دیگر از مزیت‌های طرح چتراست که البته دارای شرط سنی‌ست. این پوشش به بیمه‌شدگان بین 20 تا 70 سال ارائه می‌شود. سقف تعهدات در این بیمه‌نامه در بیشترین حالت برابر با سرمایه‌ی فوت به هر علت خواهد بود.

پوشش از کارافتادگی دائم و کامل

اگر در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه، اتفاقی برای فرد بیمه‌شده رخ دهد که منجر به از کارافتادگی کامل و دائم او شود؛ مبلغی برابر با نیمی از سرمایه‌ی فوت به هر علت به او تعلق پیدا خواهد کرد. فراموش نکنید که این پوشش برای بیمه‌شدگان شاغل درنظر گرفته شده است. همچنین این پوشش برای بیمه‌شدگانی خواهد بود که بین 20 تا 60 سال سن دارند.

پوشش هزینه های پزشکی ناشی از حادثه

هرچند پوشش هزینه‌های پزشکی بیمه عمر را نمی‌توانیم با خرید بیمه درمان تکمیلی یکسان بدانیم، اما این پوشش برای جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه کاربردی خواهد بود. بیمه‌شدگانی که بین 20 تا 70 سال سن دارند، می‌توانند مبلغی در حدود ده درصد از سرمایه‌ی فوت به هر علت را بابت جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه از شرکت بیمه البرز دریافت کنند.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

اگر فرد بیمه‌شده در مدت اعتبار بیمه‌نامه به از کارافتادگی دچار شود، تا پایان مدت قرارداد از پرداخت حق‌بیمه معاف خواهد بود. در چنین حالتی، اقساط حق‌بیمه توسط خود شرکت بیمه البرز پرداخت خواهد شد.

پوشش ابتلا به بیماری های خاص

بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی، جراحی عروق کرونر، پیوند اعضای اصلی بدن، ام‌اس و چیزی در حدود 40 نوع بیماری دیگر تحت‌پوشش قرار می‌گیرد. سقف تعهدات در این پوشش برابر با سی درصد از سرمایه‌ی فوت به هر علت خواهد بود و به بیمه‌شدگان بین 15 تا 60 سال ارائه می‌شود.

پوشش سرطان بیمه چترای البرز

برخلاف سایر بیمه‌نامه‌های عمر از سایر شرکت‌های بیمه، شرکت بیمه البرز پوششی مجزا و اختصاصی را بابت هزینه‌های ناشی از سرطان در طرح چترا در نظر گرفته است. اگر فرد بیمه‌شده در مدت اعتبار قرارداد بیمه به سرطان دچار شود و بین 15 تا 60 سال سن داشته باشد، پوشش سرطان به او تعلق خواهد گرفت. سقف تعهدات بیمه‌گر در این پوشش برابر با سی درصد از سرمایه‌ی فوت به هر علت خواهد بود.

پوشش نجات زندگی

ممکن است در طول مدت اعتبار قرارداد بیمه، اتفاقی برای فرد بیمه‌شده رخ دهد که فرد مجبور به استفاده از بخشی از سرمایه‌ی بیمه‌نامه‌اش شود. در چنین حالتی، پوشش نجات زندگی کاربردی خواهد بود. در این پوشش مبلغی برابر با سرمایه‌ی فوت به هر علت به او پرداخت خواهد شد. البته این پوشش دارای شرط سنی‌ست و به بیمه‌شدگانی با کمتر از هفتاد سال سن تعلق خواهد گرفت.

در مطلبی که خواندید با طرح چترا در بیمه البرز و جزئیات آن آشنا شدید. خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین تصمیم‌های مالی در زندگی هر فردی‌ست که باید با دقت فراوانی گرفته شود. اگر به فکر خرید یکی از طرح‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری هستید، فراموش نکنید که در مسیر انتخاب بهترین طرح و بهترین شرکت بیمه، کارشناسان و مشاوران بیمه‌شو همراه شما خواهند بود.