×  

عوامل موثر بر حق بیمه بدنه انواع خودرو

هنگام خرید بیمه بدنه یا بیمه ثالث شما متعهد می‌شوید که مبلغی تحت عنوان حق بیمه را در زمان مشخص پرداخت نمایید و شرکت بیمه نیز درازای دریافت این حق بیمه خدمات مفیدی را به شما ارائه می‌نماید. شما پیش از خرید بیمه بدنه می‌توانید نسبت به استعلام بیمه بدنه یا بیمه ثالث اقدام نمایید تا از شرایط، پوشش‌ها و حق بیمه آن اطلاع پیدا نمایید. حق بیمه‌ای که در زمان خرید بیمه بدنه یا بیمه ثالث برای شما تعیین می‌گردد با اشخاص دیگر متفاوت است و این تفاوت در حق بیمه که در زمان استعلام بیمه بدنه و بیمه ثالث مشخص می‌گردد به عوامل خاصی بستگی دارد که در این مقاله به بیان عوامل موثر بر قیمت بیمه بدنه پرداخته شده است تا شما با اطلاع از این موارد بتوانید بهترین بیمه بدنه را برای خود خریداری نمایید.

در این مقاله از بیمه‌شو به بیان و معرفی عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه پرداخته شده است تا شما با آگاهی از آن‌ها در زمان خرید بیمه بدنه از علل تفاوت قیمت با سایرین آگاه گردید. بهتر است پیش از خرید این بیمه‌نامه نسبت به استعلام بیمه بدنه از شرکت‌های مختلف بپردازید تا بتوانید بهترین بیمه‌نامه را برای خود خریداری نمایید. ما به شما مطالعه مقاله مزایای استفاده از بیمه بدنه و همه چیز درباره بیمه ثالث را نیز توصیه می‌نماییم.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیمه بدنه

هنگام خرید بیمه بدنه براساس شرایط و عواملی خاص مبلغی به شما بیان می‌گردد که شما درصورت تمایل می‌توانید آن را خریداری نمایید. دقت داشته باشید که تمامی بیمه‌نامه‌ها اعم از بیمه بدنه، بیمه ثالث و … دارای معیارهایی هستند که بر قیمت آن تأثیرگذار است که بهتر است شما از آن مطلع گردید. اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت بیمه در ذیل بیان گردیده است.

Driver-age

سن راننده

 

سن راننده

یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت بیمه عمر که در زمان خرید بیمه عمر از شما پرسیده می‌شود، سن راننده است. رانندگانی که به تازگی گواهینامه خود را دریافت نموده‌اند و سن آن‌ها در بازه ۱۷ تا ۲۵ می‌باشد از تجربه کمتری در رانندگی برخوردار هستند که این بی‌تجربگی احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد؛ بنابراین شرکت بیمه برای اشخاصی که در این بازه سنی قرار دارند، حق بیمه بیشتری را در نظر می‌گیرد و برای افراد بالاتر از ۲۵ سال حق بیمه کمتری درنظر گرفته می‌شود.

شغل راننده

شغل راننده و نحوه استفاده از خودرو یکی دیگر از معیارهایی است که بر حق بیمه شما تأثیرگذار است. برای مثال خودرویی که پیوسته در جاده قرار دارد (مانند تاکسی‌های درون و برون شهری) یا خودرویی که برای حمل وسایل گران‌قیمت و باارزش استفاده می‌شوند، دارای ریسک بالایی می‌باشند و باید حق بیمه بیشتری را این افراد دریافت می‌نماید. ریسک کاری راننده و مالک خودرو مقوله‌ای است که در زمان خرید بیمه بدنه باید اطلاعات دقیقی را درباره آن به شرکت بیمه ارائه نمایید تا بتوانید بهترین بیمه‌نامه را خریداری نمایید.

ویژگی‌های خودرو

بدون شک یکی از اصلی‌ترین عواملی که می‌تواند بر قیمت بیمه شما تأثیرگذار باشد، شرایط خودرو می‌باشد. چنانچه شما خودرو گران‌تر و باارزش‌تری داشته باشید باید بیمه‌نامه‌ای با سقف تعهدات بیشتر خریداری نمایید که این مسئله به‌معنای پرداخت حق بیمه بیشتر است. خودروهایی که دارای قدرت موتور بیشتر می‌باشند نیز به‌دلیل احتمال رانندگی با سرعت بالا دارای ریسک بیشتری هستندو باید حق بیمه بیشتری را پرداخت نمایند.

باارزش بودن خودرو و قطعات نیز می‌تواند احتمال سرقت خودرو یا قطعات آن را افزایش دهد؛ بنابراین شرکت‌های بیمه‌ای حق بیمه بیشتری را برای این افراد در نظر می‌گیرند که در زمان خرید بیمه بدنه به آن‌ها گفته می‌شود.

محل سکونت

زمانی که برای خرید بیمه بدنه اقدام می‌نمایید از شما آدرس محل سکونت و کدپستی خواسته می‌شود تا متناسب با آن‌ها قیمت بیمه برای شما تعیین گردد. اگر شما در محل‌ها شلوغ، جرم‌خیز و پرخطر زندگی نمایید، احتمال آسیب‌دیدگی خودرو شما بیشتر می‌شود؛ بنابراین شرکت بیمه حق بیمه بیشتری را برای شما درنظر می‌گیرد تا متناسب با آن سقف تعهدات خود را افزایش می‌دهد. توصیه ما به شما این است که در زمان استعلام بیمه بدنه اطلاعات صحیحی را درباره محل سکونت خود بیان نمایید تا از وقوع اتفاقات ناخوشایند پیشگیری نمایید.

Body-insurance-coverage

پوشش های بیمه بدنه

 

پوشش‌های خریداری‌شده

نوع پوشش‌هایی که شما برای خود خریداری نموده‌اید نیز می‌تواند بر میزان قیمت بیمه‌نامه‌های شما اعم از بیمه بدنه یا بیمه ثالث تأثیرگذار است. عموم شرکت‌های بیمه‌ای پوشش‌های اصلی ثابتی را ارائه می‌نمایند و تفاوت اصلی که در پوشش‌ها قرار دارد در پوشش‌های فرعی و اضافی می‌باشد. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود نسبت به خرید پوشش‌های اضافی بیمه بدنه اقدام نمایید که به‌ازای خرید هرکدام از این پوشش‌ها باید حق بیمه بیشتری را پرداخت نمایید.

خرید بیمه بدنه به‌صورت آنلاین

در سال‌های اخیر شرکت‌های بیمه اقدام به فروش بیمه به‌صورت آنلاین نموده‌اند تا خرید بیمه را برای بیمه‌گذاران سهولت بخشند. اکنون شما می‌توانید تمامی بیمه‌نامه‌های موردنیاز خود رابه‌صورت آنلاین خریداری نموده و در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی نمایید. بیمه‌شو یکی از شرکت‌هایی است که این امکان را برای شما فراهم نموده است و شما با مراجعه به سایت آرامین به آدرس https://bimesho.com/blog/ می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام نمایید.