Skip to content
مدارک مورد نیاز برای خسارت بیمه

مدارک مورد نیاز برای خسارت بیمه

فهرست مطالب

مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی

شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات بیمه تکمیلی در کاهش هزینه‌های بیماران نقش مهمی ایفا می‌کنند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی مدارک بیمه تکمیلی که شما برای دریافت هزینه‌های خود از شرکت بیمه نیاز دارید بَپردازیم و در پروسه بیماری ( که آسیب‌های روانی آن برای شما و خانواده‌تان کم نیست) همراه شما باشیم تا بابت هزینه‌هایی که شرکت بیمه پرداخت می‌کند آسوده خاطر باشید. در این مقاله همراه ما باشید.

بیمه تکمیلی چیست ؟

در هنگام بیماری یکی از چالش‌هایی که فرد آسیب دیده و خانواده‌اش را با خود درگیر می‌کند هزینه‌های ناشی از بیماری است که اغلب هزینه خدمات درمانی بسیار سنگین‌اند. شرکت‌های بیمه در این شرایط به کمک شما خواهند آمد و بخشی از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند. شما می توانید با ارائه مدارک بیمه تکمیلی نیز بخش اعظم هزینه‌های روند درمان را از شرکت بیمه بگیرید چرا که بیمه تکمیلی حدود 90 درصد خدمات درمانی را تحت پوشش قرار داده است و می‌توانید با ارائه مدارکی که در ادامه در موردشان صحبت می‌کنیم هزینه‌های خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.

بیمه تکمیلی چه هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند؟

اگر شما هنگامی که با ناخوشی مواجه می‌شوید برای ویزیت و انجام آزمایشات خود به مراکز تحت پوشش بیمه تکمیلی مراجعه کنید نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه و ارائه مدارک باری دریافت خسارت از بیمه ندارید و در مراکز درمانی تحت پوشش، با احتساب تخفیف بیمه، ویزیت و هزینه‌های درمانی را پرداخت خواهید کرد. اما اگر آزمایشات و خدماتی که نیاز دارید تحت پوشش بیمه تکمیلی نباشد باید مدارک بیمه تکمیلی را آماده کنید و از پزشک معالج خود گواهی و گزارش دریافت کنید تا بعدا از طریق کارشناسان بیمه، هزینه‌ای را که دریافت کرده‌اید باز پس بگیرید. ما می‌دانیم که بیماری علاوه بر درد هزینه هم دارد، پس همراه شما خواهیم بود تا شما را با راه‌های دریافت هزینه بیمه تکمیلی در مراکزی که تحت پوشش بیمه نیستند آشنا کنیم.

مدارک بیمه تکمیلی برای دریافت هزینه‌ها

برخی از خدمات درمانی مانند ویزیت پزشک و جراحی‌ها در تمام بیمه‌ نامه‌ها تحت پوشش هستند، اما بیمه تکمیلی امور پزشکی گسترده تری را تحت پوشش خود دارد و همین موجب محبوبیت این نوع از بیمه شده است. با بیمه تکمیلی شما می‌توانید بخشی از هزینه خرید لنز و سمعک، بستری شدن در بیمارستان، زایمان، خدمات پاراکلینیکی و دندانپزشکی را پرداخت کند اما لازم است پیش از مراجعه به مراکز درمانی از تاریخ اعتبار دفترچه بیمه تکمیلی خود اطمینان حاصل کنید.

حال لازم است در مورد مدارک لازم برای بیمه تکمیلی در هر مرکز درمانی صحبت کنیم که با توجه به گستردگی خدمات تحت پوشش این بیمه بسیار متنوع است:

  1. مدارک بیمه تکمیلی برای عینک و لنز: برگه اپتومتری با مهر معتبر و برگه فروشگاه عینک با مهر
  2. دندانپزشکی: برگه مهرشده توسط پزشک و عکس قبل از عمل جراحی یا عصب کشی در دندان
  3. خدمات پاراکلینیکی (که عبارتند از ام آر آی، انواع اسکن، ماموگرافی و آندوسکوپی) : جواب آزمایش، سربرگ دکتر با مهر معتبر، فاکتور پرداخت با مهر مرکز درمانی
  4. زایمان طبیعی یا سزارین: اصل صورتحساب بیمارستان، ریز داروهای مصرف شده و نتیجه آزمایشاتی مثل سونوگرافی
  5. مدارک بیمه تکمیلی برای فیزیوتراپی: مهرپزشک بر برگه ای که تعداد جلسات و گزارشی از جلسات درمان بر آن ذکر شده باشد
  6. داروها: نسخه پزشک با امضا و مهر داروخانه
  7. جراحی‌های سرپایی: اصل گزارش پزشک درمورد روند جراحی و صورتحساب مهرشده توسط مطب
  8. مدارک بیمه تکمیلی برای بستری در بیمارستان: با توجه به دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان نیاز به اصل صورتحساب و داروهای استفاده شده با مهر پزشک معتبر و بخش حسابداری بیمارستان دارید.

به صورت کلی می‌توان گفت اگر برای معالجه و درمان به مراکزی که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستند مراجعه می‌کنید باید اصل صورتحساب، نسخه پزشک، گرافی‌ها و لیست داروهای مصرف شده را با امضا و مهر مرکزی که به آن مراجعه کرده‌اید به مراکز شرکت بیمه خود تحویل دهید.

چه طور با مدارک بیمه تکمیلی هزینه‌ها را دریافت کنیم؟

اگر شما به مراکز تحت پوشش بیمه مراجعه کنید نیازی به مدارک بیمه تکمیلی برای دریافت هزینه‌ها ندارید و تنها با یک جست و جوی ساده در نت می‌توانید این مراکز را شناسایی کنید اما گاهی ممکن است فرصت جست و جو و یا رسیدن به این مراکز مشخص و تحت پوشش را نداشته باشید، جای نگرانی نیست و با مدارکی که گفته شد، پس از تکمیل فرم هزینه‌ها، خسارت خود را از شرکت بیمه باز پس خواهید گرفت. با توجه به مدارک بیمه تکمیلی که برای دریافت هزینه‌های درمان در پاراگراف قبلی توضیح دادیم لازم است توجه کنید که این مدارک را به چند صورت می‌توان به شرکت بیمه‌ای که تحت پوشش آن هستید تحویل دهید، یکی از این راه‌ها ارسال تصویر گواهی‌های مهر شده و یا ارسال آن‌ها به وسیله پیک می‌باشد اما لطفا پیش از هرگونه اقدام در خصوص تحویل اصل مدارک به شرکت بیمه با کارشناسان دفتر صحبت کنید و از راهنمایی‌های افراد متخصص بهره بگیرید.

نکاتی که لازم است درمورد مدارک بیمه تکمیلی بدانید

با توجه به این که افراد سود جو تا به امروز منجر به خسارت‌های بسیاری به شرکت‌های بیمه شده اند این شرکت‌ها نیز قوانین خود را برای پرداخت خسارات سخت‌تر کرده‌اند و شما باید به جای کپی، اصل مدارک خود را برای دریافت خسارت به این دفاتر بیمه ارائه کنید و مدارک بیمه تکمیلی را با مهر رسمی مراکز درمانی و پزشکی به دفاتر بیمه تحویل دهید دقت کنید که پیش از خروج از مراکز درمانی تمام مدارکی را که برای دریافت هزینه خود از بیمه لازم دارید دریافت کنید چرا که با نقص یک از این مدارک هزینه ای به شما تعلق نخواهد گرفت.

اگر در لیست مدارک ذکر شده نیاز به گزارش پزشک معالج ذکر شده است، از پزشک معالج خود بخواهید که گزارشی مناسب برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی برای شما بنویسد و مطمئن باشید که پزشکان در این زمینه هایت همکاری را با شما خواهند داشت. در انتها نیز اگر پرسشی در رابطه با مدارک لازم برای دریافت هزینه‌های درمانی از بیمه تکمیلی دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.