Skip to content
مراحل و مدارک جهت دریافت خسارت بیمه بدنه چیست

مراحل و مدارک جهت دریافت خسارت بیمه بدنه چیست؟

فهرست مطالب

مراحل و مدارک برای دریافت بیمه بدنه ؟

افرادی که اقدام به خرید بیمه بدنه می نمایند باید با مراحل و مدارکی که برای دریافت این بیمه ارائه داده می شود آشنایی داشته باشند. امروزه بسیاری از افراد از طریق خرید آنلاین بیمه اقدام به خرید بیمه ثالث و خرید بیمه بدنه می نمایند، به همین دلیل می توانند در سایت اینترنتی با این مدارک و مراحل آشنایی داشته باشند. به طور کلی هر فردی برای اینکه ایمنی خودروی خود را بالاتر ببرد نیاز به بیمه بدنه و بیمه ثالث دارد و باید آن را تهیه کند.

خرید بیمه بدنه و مدارک لازم برای دریافت خسارت :

شما پیش از اینکه برای خرید بیمه بدنه به شرکت بیمه بروید و یا از طریق خرید آنلاین بیمه خرید خود را انجام دهید باید به خوبی با مدارکی که می خواهید ارائه دهید آشنایی داشته باشید. این مدارک عبارت می باشد از :

پوشش سرقت درجای قطعات با پوشش سرقت کلی چه تفاوتی با هم دارند ؟

1. شما باید اصل و کپی بیمه نامه بدنه خودروی خود را به همراه الحاقیه هایی که صادر شده است تحویل دهید.

2. گواهینامه رانندگی خود را به صورت اصل و کپی باید ارائه دهید.

3. کارت ملی بیمه گذار باید به صورت اصل و کپی آماده شود.

4. سند مالکیت خودروی خود را باید به صورت اصل و کپی همراه داشته باشید.

5. اگر گزارش مقامات انتظامی را در دست داردی باید تحویل دهید.

6. خسارت هایی که از آتش نشانی باشد باید گزارش آن را ارائه دهید.

7. در مورد سرقت کلی خودروی باید گواهی عدم کشف اتومبیل سرقتی را که از اداره آگاهی دریافت کرده اید تحویل دهید.

8. در صورتی که وسیله نقلیه شما غیر قابل حرکت باشد، باید فاکتور هزینه هایی که مربوط به حمل و نقل و نجات وسیله نقلیه می باشد را تحویل دهید.

9. کارشناس ارزیابی خودرو باید تمامی جوانب خودرو را مورد بررسی قرار دهید و فاکتور آن را به شما تحویل دهد تا آن را بتوانید ارائه دهید.

مراحل خرید بیمه بدنه و دریافت خسارت :

در صورتی که در یک حادثه تصادف فردی که خرید بیمه بدنه را انجام داده است مقصر باشد باید مراحلی را برای دریافت خسارت طی کند. این مراحل کمک می کند شما خسارت وارد شده به خود را بتوانید هر چه سریعتر دریافت کنید. بسیاری از افراد شاید با این مراحل آشنایی نداشته باشند و به همین دلیل باید آشنایی خود را با تمامی مراحل افزایش دهند. برخی از مهمترین مراحل عبارت می باشد از :

خرید طلایی بهتر است یا بیمه بدنه ؟

1. یکی از مهمترین نکات و مراحلی که شما باید به آن دقت داشته باشید این است که حداکثر تا 5 روز بعد از حادثه به شرکت بیمه تصادف خود را اعلام کنید. اگر این زمان بیشتر باشد بدون شک خسارت به شما ارائه نمی گردد و نمی توانید هزینه ای را دریافت کنید.

2. شما باید برای خرید بیمه بدنه تمامی جوانب احتیاطی را رعایت کنید، تا از بیمه خود استفاده ننمایید سلامت جانی تان را هم حفظ کنید. ولی در صورتی که تصادف رخ می دهد باید به پلیس راهور گزارش تصادف را اطلاع دهید تا کروکی آن را بکشد. شما تنها با در دست داشتن این کروکی می توانید خسارت را دریافت نمایید.

3. برای اینکه تشکیل پرونده دهید باید به شرکت بیمه مراجعه کنید تا بر اساس قوانین و ضوابطی که در شرکت بیمه وجود دارد پرونده تصادف شما تشکیل شود.

4. خودروی خود را باید به یکی از تعمیرگاه های مجازی که مربوط به شرکت بیمه می باشد و به شما معرفی می کند انتقال دهید. در این صورت شرکت بیمه می توانید از هزینه های پرداختی شما اطلاعات کامل تری داشته باشد و خسارت کامل آن را به شما ارائه دهد.

5. خودرو باید به وسیله یکی از کارشناسان بیمه مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد. کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند می توانند هر گونه خسارتی که به ماشین وارد شده است را در گزارش بیمه اعلام نمایند تا شما خسارت وارد شده به ماشین را بتوانید دریافت کنید.

6. شما با خرید بیمه بدنه ایمنی خودروی خود را بسیار بالاتر می برید و در واقع بیمه با خرید شما تضمین می کند در صورت وارد شدن ضربه ای به ماشین خسارت آن را به شما ارائه دهد. بعد از اینکه خودرو به طور کامل بازسازی و تعمیر شود باید کارشناس بیمه آن را مورد بررسی قرار دهد تا از درست شدن آن اطمینان کافی به دست آورد.

7. آخرین مرحله ای که برای خرید بیمه بدنه و دریافت خسارت وجود دارد این است که بیمه به شما چک خسارت را ارائه می دهد. در واقع شما می توانید به تعمیرگان اعلام نمایید هر زمانی که بیمه چک خسارت را ارائه دهد شما هم هزینه و دستمزد او را پرداخت خواهید کرد.

عوامل موثر بر حق بیمه بدنه انواع خودرو

یکی از نکات بسیار مهمی که در خرید بیمه بدنه و دریافت خسارت از بیمه وجود دارد این است که شما باید به نوع شرکت بیمه خود توجه داشته باشید. برخی از شرکت ها این مراحلی را که بیان نمودیم به نحو متفاوت تری اجرا می نمایند. بنابراین زمانی که شما خرید آنلاین بیمه خود را از سایت شرکت های بیمه مختلف انجام می دهید باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

با خرید بیمه بدنه، بیمه چه مقدار خسارت به شما پرداخت می کند ؟

بسیاری از افرادی که اقدام به خرید بیمه بدنه می نمایند برایشان بسیار اهمیت دارد که خسارت وارد شده به ماشین را از شرکت بیمه دریافت کنند. شما باید به خوبی بدانید بیمه تمامی خسارت وارد شده به ماشین شما را ارائه نمی دهد. بخشی از خسارت وارد شده به ماشین را باید راننده پرداخت کند، که این بخش درصدی از خسارت می باشد و بر عهده بیمه گذار است. شما باید زمانی که می خواهید بیمه بدنه خود را خریداری کنید باید نسبت به تمامی این مسائل اطلاعات خود را افزایش دهید. البته که باید بدانید برخی از خسارت های دریافت شده و پوشش های بیمه در شرکت های مختلف متنوع است و شما با اطلاع در این مورد می توانید یکی از شرکت های بیمه را انتخاب کنید و خرید بیمه ثالث و بیمه بدنه خود را انجام دهید.