Skip to content
مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

فهرست مطالب

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

دریافت و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی یکی از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های بیمه شدگان محسوب می شود. بنا به دلایل مختلف و نیازی که ممکن است در شرایط مختلف به سوابق بیمه تامین اجتماعی خود داشته باشید، مشاهده سوابق بیمه شما امر مهمی محسوب می شود. به طور مثال می خواهید بدانید که آیا کار فرمای شما آنطور که شاید و باید است حق بیمه شما را واریز می کند؟ آیا بیمه ای که در مراکز مختلف دارید، در یک دوره تجمیع شده است؟ آیا کارگاه قبلی ای که در آن مشغول به کار بوده اید، برای شما ترک کار رد کرده است؟

برای کسب اطلاعات و پاسخ به این سوالات و دیگر سوالات مربوطه، لازم است تا در سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده و هر از گاهی سوابق بیمه خود را مشاهده و کنترل نمایید.

ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

برای این کار لازم است تا در ابتدا در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی به نشانی https://account.tamin.ir/auth/login مراجعه و مراحل ثبت نام را سپری کنید. پرسه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی در این قسمت بسیار ساده و آسان است که به شرح زیر می باشد:

1.در ابتدا برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خود، باید وارد سامانه سوابق بیمه شوید و اقدام به ثبت نام کنید:

ابتدا باید به سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی به نشانی https://account.tamin.ir/auth/login مراجعه نمایید. اگر قبلا جزو کاربران این سامانه شده باشید، با ورود کد ملی و گذر واژه ای که قبلا آن را انتخاب کرده اید، می توانید سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کنید. اما اگر حساب کاربری خود را در این سامانه فعال نکرده اید، می بایستی بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و پس از گذراندن چندین مرحله ساده، در این سامانه ثبت نام خود را انجام داده و مراحل آن را تکمیل کنید.

2.در مرحله دوم باید شماره تلفن همراه و کد ملی خود را برای ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی وارد کنید

در مرحله دوم، شماره تلفن همراه و کد ملی خود را به طور دقیق وارد کنید و نام اپراتور تلفن همراه خود را از بین همراه اول، ایرانسل، رایتل و… انتخاب کنید. نکته قابل توجه این است که باید شماره تلفن همراهی که وارد می کنید، به نام خود تان باشد؛ در غیر این صورت با در دست داشتن مدارک شناسایی خود اعم از کارت ملی و شناسنامه بیمه شده، برای احراز هویت به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی در سطح شهر و منطقه خود مراجعه حضوری نمایید.

3.در مرحله سوم برای تکمیل ثبت نام خود می بایستی اطلاعات تکمیلی خود را وارد سامانه نمایید

در این مرحله برای تکمیل ثبت نام در سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، اطلاعات شخصی خود را مانند نام و نام خانوادگی، نام شهر، نام استان و… را وارد کنید. در این قسمت، مراحل ثبت نام در سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی به پایان می رسد.

سپس درستی اطلاعات وارد شده از جانب شما، توسط سازمان بیمه تامین جتماعی بررسی می شود و پس از طی حد اکثر چهل و هشت ساعت از زمان ثبت نام، نتیجه آن از طریق پیامک به شماره همراه شما، ارسال می گردد.

چنانچه فرد متقاضی در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نکرده و کد بیمه نداشته باشد، پس از اتمام مراحل ثبت نام، پیامکی مبنی بر اقدام به نام نویسی در این سامانه دریافت می کند. پس در نهایت پیش از نام نویسی و ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و دریافت کد بیمه، امکان مشاهده و دریافت سوابق بیمه وجود ندارد.

در هنگام ثبت نام در سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، به نکات ذیل توجه کنید:

  1. اطلاعات هویتی وارد شده می بایستی دقیقا مطابق با اطلاعات شناسنامه و کارت ملی بیمه شده باشد. در صورت عدم تطابق و هماهنگی بین اطلاعات اصلی و اطلاعات وارد شده، حساب کاربری برای متقاضی ایجاد نمی شود.
  2. تمامی ارقام وارد شده در فیلد های خالی، باید به صورت لاتین باشد.
  3. چنانچه که شماره شناسنامه شما در ابتدا دارای رقم صفر است، در فرم ثبت نام، رقم صفر ابتدایی را وارد نکنید.
  4. در مرحله ای از ثبت نام، سامانه از شما ایمیل خصوصی تان را در خواست می کند. پس لازم است نسبت به ساخت ایمیل خود اقدام کنید و به سوالات امنیتی صفحه پاسخ دهید.
  5. دقت کنید که در هنگام وارد کردن گذرواژه خود، صفحه کیبورد خود را به زبان انگلیسی تنظیم نمایید. فرمت مجاز برای ثبت گذر واژه به شرح ذیل می باشد:
  6. تعداد کاراکتر های گذر واژه ای که انتخاب و وارد می کنید، نباید کم تر از 8 کاراکتر باشد.
  7. گذر واژه تان باید شامل ارقام و حروفی به غیر از کد ملی، شماره شناسنامه، نام و نام خانودگی تان باشد.
  8. گذر واژه ای که برای حساب کاربری تان انتخاب می کنید باید شامل حداقل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد باشد.
  9. توجه کنید که کاراکتر هایی که انتخاب می کنید، انگلیسی و با یک حرف آغاز شود.
  10. تنها استفاده از کاراکتر های حروف، عدد لاتین و همچنین علائمی چون !، #، $، % و & در گذر واژه تان مجاز است.

در پایان

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می بایستی هر از چند گاهی برای اطمینان از نحوه و مدت زمان بیمه خود، به سامانه https://account.tamin.ir/auth/login مراجعه کرده وبا مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خود، از زیر و بم آن مطلع شوند. هر آنچه که در رابطه با مشاهده سوابق بیمه و ثبت نام در این سامانه لازم بود را، با شما درمیان گذاشته ایم.