×  
ویزای شنگن چیست ؟

ویزای شنگن چیست ؟

ویزای شنگن چیست ؟

ویزای شنگن چیست؟ و بیمه شو چه خدماتی را در رابطه با ویزای شنگن انجام می­دهد؟ قبل از توضیح در مورد این نوع ویزا، بهتر است بدانیم که اصلا ویزا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ویزا با واژه انگلیسی (visa) همان روادید است. روادید مدرک یا گواهی است که به اشخاص، اجازه ورود به یک کشور را می­دهد. کشورهایی هستند که برای ورود به آن، داشتن پاسپورت یا گذرنامه کافی است. اما در اکثر کشورها برای اجازه دادن ورود اشخاص به کشورشان، ویزا صادر می­شود. ویزا هدف سفر به کشور مقصد، مدت زمان اقامت شخص، تاریخ ورود، امور و خدماتی را که می­تواند انجام دهد یا دریافت کند، مشخص می­کند.( لغو و موارد منع ویزا )

انواع روادید یا ویزا

  • ویزاها گونه های مختلفی دارند و در هر کشور نیز، با شکل و شیوه خاص خود، به اشخاص ارائه می­شود. برای مثال نمی­توان ویزاهایی را که در کشور انگلستان وجود دارد، به همان شکل در کشور کانادا دریافت کرد. اما در کل به چندین دسته ی عمومی تقسیم شده که خود دارای زیربخش هایی هستند:
  • ویزای کار
  • ویزای تحصیلی، دانشجویی، آموزشی
  • ویزای توریستی یا بازدیدکننده
  • ویزای تجاری
  • ویزای رسانه یا روزنامه نگاری
  • ویزای حمل و نقل کارکنان صنعت حمل و نقل های بین المللی، همچون کشتی یا هواپیما
  • ویزای هنرمندان و ورزشکاران
  • ویزای خانوادگی یا همسر
  • ویزای پناهجویان

۱- ویزای توریستی یا بازدیدکننده

هنگامی که یک شخص تمایل به بازدید از یک کشور را به صورت موقت دارد، می­تواند از ویزای توریستی یا بازدیدکننده استفاده کند. هدف این شخص ممکن است گردشگری، تجارت یا بازدید از اقوام و دوستانش باشد. البته بازدید با چند هدف نیز وجود دارد.

۲-ویزای شنگن

ویزای شنگن یکی از زیر شاخه های ویزای توریستی است. معنی واژه­ی شنگن برمی­گردد به عبارت پاسپورت منطقه آزاد اتحادیه اروپا، که بیشتر کشورهای اروپایی را پوشش می­دهد. این ویزا یک ویزای کوتاه مدت و موقتی است که به شخص اجازه اقامت و تردد، در هر یک از مناطق عضو شنگن را می­دهد. پس زمانی که این ویزا برای شما صادر شود، می­توانید وارد یکی از کشورهای طرف قرارداد اروپا شده و با داشتن همین ویزا، به سایر کشورهایی که در این اتحادیه وجود دارند براحتی تردد کنید. ویزای شنگن به مدت ۹۰ روز برای شخص با اهداف گردشگری یا تجاری اعتبار دارد. هیچ کنترل مرزی برای مناطق تحت پوشش شنگن وجود ندارد.

۳-نقش بیمه مسافرتی ویزای شنگن

قبل از اقدام به هرگونه سفر، در گام اول، بهتر است بیمه سفر خود را تهیه کنید. این کار برای حفظ مسافر، از هرگونه خطر یا حوادثی که ممکن است در طول سفر تا هنگام بازگشت به خانه با آن روبرو شود، انجام می­گیرد. داشتن بیمه سفر حتی در بیشتر سفارت خانه ها نیز امری ضروری تلقی می­شود. شرایط بیمه شونده، نوع سفر، مدت زمان سفر و میزان حمایتی که شرکت خدماتی بیمه ارائه می­دهد، تعیین کننده نوع و میزان هزینه بیمه مسافرتی است. این هزینه ها می­تواند شامل هزینه های پزشکی، دندانپزشکی، تهیه دارو یا گم شدن وسایل همراه مسافر باشد.

مزایای خرید آنلاین بیمه چیست؟

۱- کاهش یا حذف هزینه های اضافه

از جمله مزایای خرید آنلاین بیمه میتوان به کاهش هزینه خرید بیمه، نسبت به خرید حضوری آن اشاره کرد. هزینه های اضافی مربوط به اجاره بها، آب، برق، گاز، تلفن و سایر هزینه­هایی که شرکت های حضوری مجبور به پرداخت آن هستند، بشدت روی تعیین نرخ نهایی خدمات بیمه، اثر گذار است. با حذف این هزینه ها، هر دو طرف قرارداد، یعنی هم مراجعه­کننده و هم صادر­کننده بیمه می­توانند امور خود را با هزینه کمتر و منفعت بیشتر، پیش ببرند.

۲- مقایسه ساده تر گزینه های پیش رو برای انتخاب بهترین گزینه

چطور بتوانیم نیاز خود را برآورده سازیم؟ زمانی که با طیف گسترده ای از شرکت های بیمه و طرح های متفاوت روبرو می­شویم؟ با خرید آنلاین بیمه، شما می­توانید به آسانی فواید و معایب هر یک از طرح ها را در کوتاهترین زمان ممکن، بدون گمراهی، مورد بررسی قرار دهید و بهترین طرح با بیشترین مزایا را انتخاب کنید.

۳- خرید آنلاین بیمه، خریدی آسان و بدون دردسر

شما می­توانید این خرید را در هر زمان یا در هر مکانی مثل محل کار، به هنگام حرکت، یا حتی موقع نشستن روی مبل مورد علاقه خود در منزل، انجام دهید! تمام جزئیات طرح و خریدی که انجام می­دهید برای شما و شرکت بیمه مورد نظر به صورت آنلاین و همیشگی، ذخیره و ثبت می­گردد. هر زمانی که نیاز باشد می­توانید به آن مراجعه کنید و ترس گم شدن یا از بین رفتن مدارک را نداشته باشید. علاوه بر این، با پر کردن اطلاعات توسط خودتان از اشتباهات و خطاهای رایج نوشتاری دیگران، بکاهید.