×  
پرداخت خسارت در شرکت های بیمه ای

پرداخت خسارت در شرکت های بیمه ای به چه صورت است؟

پرداخت خسارت در شرکت های بیمه ای به چه صورت است؟

شرکت های بیمه ای برای یک جامعه وجودشان لازم و ضروری است. این شرکت ها با عرضه خدماتی به مردم اعمم از پرداخت خسارت هزینه های درمانی، تصادفات، آتش سوزی و بسیاری از اتفاقات ناگوار و غیر منتظره که افراد را در معرض مشکلات قرار می دهد، حامی مردم هستند. با انتخاب یکی از این شرکت ها از حمایت ها و ساپورت هایشان در روز خطر و حادثه بهره مند شوید، یکی از رده بندی های شرکت های بیمه ای در ایران براساس نحوه پرداخت ها، صورت می گیرد.

کسی که برای خانه، ماشین، اموال و حتی بدن خودش، در شرکت بیمه ای ثبت نام می کند، نیاز دارد که بیمه ای داشته باشد که در صورت بروز هرگونه اتفاق غیرمترقبه و غیر منتظره، به موقع و سریع هزینه ها را متحمل شود.

حتما با شرکت های بیمه ای مواجه شده اید، که به عنوان مثال در هنگام مریضی و بیماری افراد تحت پوشش این نوع بیمه، طبق قوانینشان باید خانواده بیمار هزینه های بیمارستان و مخارجش را پرداخت کنند و در نهایت فاکتور ها و رسید های بیمارستان را به شرکت بیمه ببرند و پس از تحویل همه فاکتور ها پول خود را دریافت کنند.

اما عده ای از بیمه ها، دفترچه بیمه اشان به گونه ای است که با نوشتن دارو در همان دفترچه، مشمول تخفیفات و تعرفه های مخصوص بیمه خود می شوند.

در مورد تصادفات ماشین و خودرو نیز در ابتدا باید بگوییم، در گذشته که اینقدر تنوع شرکت های بیمه ای زیاد نبود، و یا همه افراد جامعه توانایی ثبت نام در این شرکت های بیمه ای و بهره مندی از این خدمات را نداشتند.

پس یکی از نکته های مثبت پیشرفت و گستردگی این شرکت های بیمه، همین پرداخت خسارت در حادثه های تصادف در جاده ها و شهرها است.

راننده های کامیون و ترانزیت، دیگر هنگامی که برای حمل و نقل جاده ای از شهر خود بیرون می زنند، دیگر نگران تصادف و حتی سلامت و خود و بار خود نیستند، با پرداخت ماهانه مبلغ تعیین شده بیمه ماشین خود، از خدمت پرداخت خسارت، این شرکت های بیمه ای بهره مند می شوند.

رده بندی شرکت های بیمه ای

(رده بندی شرکت های بیمه ای)

رده بندی شرکت های بیمه ای در ایران

اولین چیزی که به نظر می رسد، این است که رده بندی شرکت های بیمه ای در ایران، اولا بر اساس پرداخت خسارت صورت می گیرد؛ مسلما شرکت بیمه ای که پرداخت خسارت را به موقع و به اندازه انجام دهد، محبوب مشتریان است.

همین محبوبیت تبلیغی برای این شرکت بیمه ای محسوب می شود و روز به روز با تبلیغ مشتریان خود این شرکت بیمه، تعداد مشتریان جدید، افزایش پیدا می کند، قاعدتا، شرکت های بیمه ای دولتی معروف تر هستند و مردم بیشتر به این شرکت ها اعتماد می کنند.

برای مثال، مردم ایران در مورد بانک نیز به همین گونه عمل می کنند؛ بانک های دولتی همواره شلوغ تر و پر جمعیت تر از بانک ها و به ویژه موسسات خصوصی هستند.

مردم اکثرا عقیده دارند، پرداخت خسارت و سایر موارد رده بندی که شرکت بیمه به آن ها عرضه می کند، مانند همان خدمات بانکی مانند وام و … در شرکت های دولتی معتبر تر و بهینه تر رخ می دهد.

اما شرکت های بیمه ای خصوصی برای افزایش مشتری، کار های بسیاری می توانند انجام دهند؛ این شرکت ها با انجام تبلیغات گسترده و استفاده از شیوه های جذب مشتری، و پرداخت خسارت مورد نیاز مشتریان، می توانند بر محبوبیت و معروفیت خود نزد مردم اضافه کنند.

پاسخگویی پوشش های قابل ارایه روی بیمه ها

وقتی شرکت بیمه ای به مردم و افرادی که عضو این بیمه هستد، قولی بر مبنای پوشش های قابل ارایه می دهد، باید سر قولش بایستد تا مشتری بتواند، روی قولش حساب باز کند.

این پوشش ها می توانند پرداخت خسارت ناشی از آتش سوزی، تصادفات، خطر ها و بیماری هایی که جان مردم را تحت پوشش قرار می دهد و … باشد.

به عنوان مثال شرکتی بیمه ای که در قرارداد و بیمه نامه ذکر می کند، متحمل هزینه های بیماری های دندان و دندان پزشکی شخص می شود، اگر به هنگام بروز این مشکل از پرداخت شونه خالی کند، بدیهی است که نمی تواند رضایت مشتری خود را جلب کند.

این نارضایتی مردم، سبب تبلیغ بد می شود و این شرکت بیمه باید بداند که افزایش مشتری تقریبا برایش اتفاق نخواهد و افتاد و رفته رفته از تعداد مشتریانش کم خواهد شد.

توانگری مالی شرکت های بیمه ای

(توانگری مالی شرکت های بیمه ای)

توانگری مالی شرکت های بیمه ای در ایران

اما این همه از توقع و انتظارات مشتری های شرکت های بیمه ای گفتیم اما سوالی که دراین جا مطرح می شود این است که توانگری مالی شرکت های بیمه ای در ایران برای پرداخت خسارت و هزینه های احتمالی، چقدراست؟

با وجود مشکلات مالی که در ایران برای همه اصناف وجود دارد، شرکت های بیمه ای نیز از این معضلات و مشکلات بی بهره نیستند.

باید به هنگام ثبت نام و بستن قرارداد و گرفتن بیمه نامه از شرکتی، اول سرمایه و توانایی مالی شرکت را برای پرداخت خسارت بررسی کنیم.

شرکتی که توانایی مالی و سرمایه بیشتری داشته باشد، مسلما خدمات بهتری عرضه می کند نسبت به شرکتی که خدماتش با توجه به بودجه کمی که دارد ارایه می گردد.

پرداخت خسارت کدام شرکت سریع تر است؟

در واقع اگر بخواهیم در بین شرکت های بیمه ای شرکتی را توصیه کنیم که در پرداخت خسارت پیشتاز بقیه رقبایش است و شما را به هنگام مشکل به خوبی ساپورت می کند، باید بگوییم بین شرکت ها به دنبال شرکتی مسئولیت پذیر و قابل اعتماد باشید.

شرکتی که کار خود را بر مبنای اعتماد و وجدان کاری پی ریزی کرده است، از سرمایه مالی خوبی برای پرداخت خسارت در هنگام مشکل بهره مند است، بهترین گزینه برای انتخاب است.

این گونه وقتی خود وخانواده و یا حتی ماشین و خانه اتان را بیمه می کنید به معنای واقعی کلمه از پرداخت خسارت در هنگام بروز مشکل اطمینان خاطر دارید نه این که هزینه های بیمه را ماه به ماه پرداخت کنید و آن وقت موقع پرداخت های خسارت شرکت بیمه به قول معروف دبه در بیاورد!

توانگری مالی شرکت های بیمه ای