×  
پوشش سرقت درجای قطعات با پوشش سرقت کلی چه تفاوتی باهم دارند

پوشش سرقت درجای قطعات با پوشش سرقت کلی چه تفاوتی باهم دارند

پوشش سرقت درجای قطعات با پوشش سرقت کلی چه تفاوتی باهم دارند ؟

زمانی که شما اقدام به خرید بیمه بدنه می نمایید در قبال اینکه حق بیمه تان را پرداخت می کنید. ، می توانید در صورت آسیب دیدن اتومبیل خود از شرکت بیمه مورد نظر خسارت دریافت نمایید. به طور کلی شما باید بدانید سرقت اتومبیل به دو دسته تقسیم می شود یکی از آنها جزئی و دیگری کلی می باشد. هر یک از این سرقت ها که برای ماشین شما رخ دهد شرایط خاص و منحصر به را دارد و شما باید با این شرایط آشنایی داشته باشید. هر زمانی که شما از طریق خرید آنلاین بیمه اقدام به خرید بیمه ثالث و خرید بیمه بدنه نمایید می توانید اطلاعات تان را در مورد این دو سرقت افزایش دهید. با این وجود در ادامه توضیحات بیشتری را در این مورد بیان می کنیم تا اطلاعات شما افزایش پیدا کند.

خرید بیمه بدنه و پرداخت خسارت در سرقت جزئی و کلی به چه نحوی است ؟

اگر لوازم خودروی شما به صورت جزئی مانند رینگ، رادیو پخش، سیستم صوتی و لاستیک به سرقت برده شود شما می توانید گزارش سرقت را به نیروی انتظامی ارائه دهید. در واقع باید بدانید از درون تجهیزات خودرو اگر وسیله ای به سرقت برده شود آن سرقت جزئی به شمار می رود. ولی اگر خودرو را به صورت کلی از محل توقف به سرقت ببرند آن را سرقت کلی می نامند. زمانی که ماشین به سرقت برده می شود آن را به محل نامعلومی می برند و بیمه می تواند خسارت شما را پرداخت کند. دقت داشته باشید زمانی که می خواهید خرید بیمه بدنه ماشین خود را انجام دهید باید برای پرداخت خسارت سرقت جزئی هزینه بیشتری را به شرکت بیمه ارائه دهید. اقداماتی که شما باید بعد از سرقت جزئی و کلی خودروی خود انجام دهید عبارت می باشد از :

در تصادفات صحنه بهم خورده چگونه از بیمه بدنه خسارت بگیریم ؟؟؟

۱. گزارش دادن به پلیس :

یکی از مهمترین و اصلی ترین اقداماتی که باید انجام دهید این است که با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید و برای اینکه صورت جلسه را تنظیم نماید به او اطلاع دهید چه سرقتی رخ داده است. گزارشی که پلیس یادداشت می کند بسیار اهمیت دهد و شکرت بیمه شما که خرید بیمه بدنه خودرو را از آن انجام داده اید به این مورد توجه زیادی نشان می دهد و گزارش پلیس را یکی از مهمترین مدارک به شمار می آورد.

۲. حضور خودتان در کلانتری :

شما به عنوان فردی که خودروی تان به سرقت برده شده است و یا تجهیزات درونی آن دزدیده شده باید خودتان به کلانتری مراجعه کنید. گزارش پلیس را باید با اطلاعاتی که ارائه می دهید تکمیل نمایید و پلیس در گزارشی که می خواهید به شرکت بیمه آن را ارسال کنید تمامی موارد را ذکر می کند. حضور شما در کلانتری به دلیل تکمیل کردن گزارش نمی باشد، بلکه باید شکایت خود را هم اعلام نمایید. بعد از اینکه پرونده شما تکمیل شود پلیس آن را به دایره مرکزی ارسال می کند تا پیگیری های دیگر روی پرونده انجام شود.

۳. ثبت شماره پلاک :

زمانی که شما اقدام به خرید بیمه بدنه برای خودروی خود می کند کارشناسان به شما اعلام خواهند کرد که در صورت سرقت جزئی و یا کلی باید پلاک خودروی خود را در لیست سیاه پلیس وارد کنید. لیست سیاه پلیس دارای اطلاعات محرمانه ای می باشد که به وسیله آن اطلاعات می تواند سارق را پیدا کند. شما باید هر اطلاعاتی که مربوط به ماشین تان می باشد را به پلیس گزارش دهید تا قضیه را به صورت جدی تر دنبال کند و در واقع هرچه که اطلاعات پلیس بیشتر باشد راحت تر می تواند ماشین شما را پیدا کند.

عوامل موثر بر حق بیمه بدنه انواع خودرو

۴. تشکیل پرونده در شرکت بیمه :

شما در صورتی که اقدام به خرید بیمه بدنه برای خودروی خود کرده باشید، باید سرقت جزئی و کلی اتومبیل تان را به شرکت بیمه مورد نظرتان اعلام کنید. پرونده ای که در این شرکت بیمه تشکیل می دهید بسیار مهم است و باید به محتوای پرونده تشکیل شده خود دقت بسیار زیادی داشته باشید. اگر سرقت اتومبیل شما به صورت جزئی و یا کلی باشد بیمه خسارت آن را پرداخت می کند. البته که باید دقت بسیاری داشته باشید که بیمه خسارت جزئی را تنها در صورتی که تحت پوشش آن باشید پرداخت می نماید. برای اینکه شما بتوانید خسارت سرقت جزئی را دریافت نمایید باید به بیمه هزینه ای را به صورت جداگانه پرداخت کنید تا شما را تحت پوشش این بیمه قرار دهد.

خرید بیمه بدنه و ارائه مدارک لازم برای دریافت خسارت بابت سرقت :

شما به همان شرکت بیمه ای که خرید بیمه بدنه و یا خرید بیمه ثالث خودروی خود را انجام داده اید باید مدارکی را برای دریافت خسارت از سرقت تان ارائه دهید. شرکت بیمه بعد از اینکه مدارک شما را مورد بررسی قرار دهد تصمیم می گیرد آیا باید به شما خسارتی را پرداخت کند و یا نکند. به طور کلی دقت داشته باشید که تمامی مدارک را باید ارائه دهید، در غیر این صورت شما اگر اقدام به خرید بیمه بدنه هم کرده باشید نمی توانید آن را دریافت کنید. برخی از مهمترین این مدارک عبارت می باشد از :

کارت طلایی بهتر است یا بیمه بدنه ؟؟؟

  1. صورت جلسه ای که پلیس تههی کرده است را باید به طور کامل ارائه دهید، در واقع این مدرک بسیار مهم است و شما هم حتما باید آن را ارائه دهید.
  2. کپی و همچننی اصل بیمه های بدنه و ثالث خودروی خود را باید به شرکت تحویل دهید.
  3. در صورتی که خودروی خود را به صورت اقساطی خریداری کرده اید باید معرفی نامه های شرکت های لیزینگ را هم ارائه دهید.
  4. اصل تصاویری را که مربوط به مالکیت وسیله نقلیه می باشد را باید ارائه دهید.
  5. مدارک شناسایی بیمه گذار از جمله مهمترین مدارکی می باشد که باید تحویل بیمه داده شود.
  6. گزارش مقام های نیروی انتظامی را باید به صورت کتبی ارائه دهید.
  7. در صورتی که سرقت جزئی باشد باید فاکتور لوازمی که به سرقت برده شده است را هم ارائه دهید تا بیمه خسارت آنها را پرداخت کند.