Skip to content
mask

چرا آویزان کردن ماسک از آینه کار اشتباهی است؟

فهرست مطالب

امروزه با شیوع ویروس کرونا یا covid-19 ماسک و الکل به عضوی جدا نشدنی از زندگی همه ما تبدیل گشته‌اند و همراهی همیشگی ما می‌باشند. بسیاری از رانندگان برای راحتی و عدم کثیفی ماسک خود آن را آینه اتومبیل خود آویزان می‌نمایند که بدون شک همه ما شاهد آن بوده‌ایم. عموماً رانندگان تصور می‌کنند که آویزان نمودن ماسک از آینه اتومبیل بهترین راهکاری است که می‌توانند در پیش بگیرند، اما این باوری اشتباه است، زیرا آویزان نمودن ماسک از آینه خودرو مشکلات زیادی را نیز در پی خواهد داشت.

همه ما وظیفه داریم که درراستای کنترل این بیماری و پیشگیری از شیوع آن تمام تلاش خود را اعمال نماییم و اقدامات لازم برای آگاه‌سازی افراد را انجام دهند. بیمه‌شو (شرکت ارائه‌دهنده انواع خدمات بیمه‌ای) نیز درراستای آگاهی‌سازی درباره این مسئله مقالاتی را در این زمینه تنظیم نموده است تا اطلاعات شما در این زمینه را تکمیل نماید. در این مقاله نیز به بیان معایب و مشکلات مربوط به آویزان نمودن ماسک از آینه خودرو پرداخته است که بهتر است تمامی افراد از آن اطلاع داشته باشند.

به چه دلیلی باید از آویزان نمودن ماسک از آینه اتومبیل خودداری نماییم؟

با شیوع ویروس کرونا و استفاده عموم مردم از ماسک بسیاری از رانندگان برای راحتی خود ماسک‌ها را از آینه اتومبیل آویزان می‌نمایند و این تصور را دارند که راهکار درستی را در پیش گرفته‌اند، اما این کار مشکلات زیادی را نیز در پی خواهد داشت که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

  • اولین و مهم‌ترین خطی که آویزان نمودن ماسک از آینه برای شما در پی خواهد داشت، ایجاد حواس‌پرتی برای راننده است. لحظه‌ای تصور نمایید که جسمی پیوسته در حال حرکت است، آیا توجه شما را به خود جلب نمی‌نماید؟ قطعاً پاسخ همه شما مثبت است، وجود یک شعی اضافی تمرکز شما را از یبن برده و ممکن است حوادث مختلفی را برای شما در پی داشته باشد؛ برای مثال، گاهاً افراد با حرکت اجسام تصور می‌کنند که فردی وارد خیابان شده است که همین مسئله ممکن است عدم کنترل شخص را در پی داشته و باعث حادثه گردد.
  • یکی دیگر از مشکلات ناشی از قرار گرفتن جسمی بزرگ در کنار شما و در حین رانندگی این است که می‌تواند تا حدی دید شما را کاهش داده و به ایجاد نقاط کور برای شما منجر گردد. دقت داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین دلایل وقوع تصادفات ایجاد نقاط کور و عدم تسلط افراد بر آن می‌باشد؛ بنابراین فراهم نمودن شرایطی برای افزایش نقاط کور خودرو اشتباهی بزرگ بوده و می‌تواند منجر به وقوع حادثه گردد.
  • یکی دیگر از نکاتی که در ارتباط با آویزان نمودن ماسک از آینه اتومبیل باید این مسئله را بیان نماییم که لحظه‌ای تصور نمایید که ماسک شما آلوده به ویروس کرونا باشد؛ بنابراین آویزان نمودن ماسک آلوده به ویروس کرونا از آینه اتومبیل می‌تواند موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا و انتقال آن به سایر افراد درون خودرو گردد. ابتلا هر فردی به این ویروس نیز ممکن است آسیب‌های جانی و مالی را به فرد و خانواده‌اش وارد نماید.

انواع حواس‌پرتی در هنگام رانندگی

همانطور که پیش‌تر بیان گردید، یکی از مشکلاتی که آویزان نمودن ماسک از آینه اتومبیل در پی خواهد داشت، ایجاد حواس‌پرتی برای راننده می‌باشد، زیرا به‌علت حرکت خودرو ماسک پیوسته در حال جابه‌جایی است که می‌تواند این تردید را ایجاد نماید که فردی در حال عبور از خیابان است که همین مسئله می‌تواند خطرناک باشد. حواس‌پرتی دارای انواع مختلفی است که در ذیل به توضیح مختصر آن‌ها پرداخته می‌شود:

  • باتوجه به اینکه با آویزان نمودن ماسک قسمتی از دید شما کاهش می‌یابد در اولین قدم شما دچار کاهش بینایی شما تا حدی مسدود می‌گردد. بدون شک این کاهش دید می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در پی داشته باشد.
  • به‌طورقطع وجود یک شی اضافی در خودرو باعث می‌شود که شخص برای مدتی تمرکز خود را از جاده و رانندگی از دست بدهد که همین مسئله امکان رانندگی ایمن را از وی سلب می‌نماید و می‌تواند منجر به وقوع حادثه گردد.
  • وجود ماسک آویزان و متحرک در خودرو باعث می‌شود که راننده نتواند در زمان لازم کار صحیح را انجام دهد که همین مسئله احتمال وقوع خسارت را افزایش دهد.

سخن پایانی

همانطور که شما نیز می‌دانید شیوع ویروس کرونا در جهان مشکلات زیادی را برای تمامی افراد ایجاد نموده است؛ در همین راستا افراد باید تدابیر لازم برای کنترل این مسئله را اعمال نمایند. شما نیز موظف هستید که برای کاهش و بهبود این بیماری تلاش نمایید تا بتوانند جان خود و عزیزانتان را نجات دهید. استفاده از ماسک و الکل از معمول‌ترین کارهایی است که شما برای کنترل این بیماری باید از آن استفاده نمایند؛ بنابراین شما باید از نکات مربوط به این وسایل آگاه باشید. اطلاع از نحوه تشخیص الکل طبی از صنعتی و مشکلات مربوط به آویزان نمودن ماسک از آینه از این قبیل مسائل می‌باشد؛ بنابراین با مطالعه مقالات مربوط به این مسئله برای شما و سایر افراد امری ضروری می‌باشد.