×  
پرداخت خسارت

کدام شرکت های بیمه بهتر و سریعتر خسارت پرداخت می کنند

کدام شرکت های بیمه بهتر و سریعتر خسارت پرداخت می کنند

بیمه از جمله مهم ترین جنبه های زندگی انسان ها در قرن بیست ویکم است. چه بسا بدون آن زندگیمان پر از استرس باشد و نتوانیم قدم از قدم برداریم. ممکن است با خودروی خود تصادف کنیم، یا ممکن است به علت بی احتیاطی یکی از همسایه ها کل آپارتمانمان آتش بگیرد یا حتی ممکن است در حین کار دچار حادثه شده و متحمل سختی های فراوان شویم. با وجود کمی کمی از نگرانی ها ما کاسته می شود. بیمه در واقع در صدد است تا بخشی از خساراتی که به ما وارد شده است را برطرف کند. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، بیمه یکی از مهم ترین معیارهایی است که رفاه و آسایش جامعه با آن سنجیده می شود.

در ایران شرکت های بیمه های بسیار متنوعی وجود دارند که هر کدام شرایط و ضوابط خود را داشته و ادعا دارند در زمینه کار خود حرفه ای عمل می کنند. در این نوشتاری ابتدا نگاهی خواهیم انداخت به انواع و اقسام شرکت های بیمه ای در ایران و سپس به این موضوع خواهیم پرداخت که کدام یک از این شرکت ها در ایران موفق تر بوده اند. در این نوشتار سه فاکتور سادگی و سهولت پرداخت خسارت، رضایت از مبلغ خسارت دریافتی و رسیدگی به شکایات را در نظر گرفته و شرکت بیمه ایران را معرفی می کنیم.

شرکت های بیمه ای در ایران

بطور کلی حدود ۳۰ شرکت بزرگ بیمه ای در ایران در حال فعالیت هستند. برخی از آن ها ناآشنا و برخی کم تر شناخته شده است. امروز با اتکا به فناوری های جمع آوری اطلاعات به سادگی می توان عملکرد این سازمان های بیمه ای را با هم مقایسه کرد. در این مقایسات شاخص های زیادی مدنظر قرار می گیرد. از جمله مهم ترین شاخص ها، می توان به شاخص های مربوط به پرداخت خسارت اشاره کرد. این شاخص ها خود به سه دسته ی رسیدگی به شکایات، رضایت از مبلغ خسارت دریافتی و هم چنین سادگی و سهولت پرداخت خسارت گروه بندی می شوند.

مطلب مرتبط :بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است ؟

پرداخت خسارت

(پرداخت خسارت)

سادگی و سهولت پرداخت خسارت

این شاخص از جمله مهم ترین عوامل راضی کننده ی مشتریان است. این شاخص بطور ساده روی این موضوع تأکید دارد که مراکز پاسخگویی اولاً به تعداد مناسب در مکان های مختلف شهری حضور داشته باشند و دوماً روند اداری طی شده در آن ها سخت گیرانه نباشد تا پول خسارت هرچه زودتر به دست مشتری برسد. این امر بسیار مهم است، چراکه در حین بروز خسارت، پول می بایست به موقع به شخص برسد تا جلوی خسارت بیشتر گرفته شود، وگرنه تأمین پول وقتی از زمانش گذشت می شود نوشدارو پس از مرگ سهراب.

خب! حالا کدام یک از شرکت های بیمه ای با توجه به شاخص سادگی و سهولت پرداخت خسارت در رتبه ی بالاتری قرار می گیرند. در واقع بر مبنای آخرین نتایج، شرکت های آسیا، ایران و سپس دنا در رتبه های اول تا سوم قرار می گیرند.

مطلب مرتبط :میزان خسارت در شرکت های مختلف

رضایت از مبلغ خسارت دریافتی

فاکتور بعدی که از نظر مشتریان به همان اندازه فاکتور اول اهمیت دارد رضایت از مبلغ خسارت دریافتی است. در واقع آیا مبلغ پرداخت شده توسط بیمه کفاف حداقل ها را می دهد یا خیر؟ این فاکتور اطمینان خاطر مشتریان را چند برابر کرده و باعث اعتماد کامل آن ها به شرکت بیمه می شود چراکه با پرداخت خسارت مناسب، خدمت گذاری آن شرکت بیش از پیش برای مشتریان مشخص می شود. خب! دوباره برویم سراغ شرکت های بیمه ای! با توجه به فاکتور رضایت از مبلغ خسارت دریافتی کدام شرکت ها در بهترین رتبه ها قرار می گیرند؟ خب! شرکت های بیمه-ای تعاون، ایران و آسیا به ترتیب در رتبه های اول یا سوم قرار می گیرند.

رسیدگی به شکایات

(رسیدگی به شکایات)

رسیدگی به شکایات

ممکن است دو فاکتوری که پیش از این در موردشان صحبت کردیم مورد پسند مشتریان نباشند و آن ها تصور کنند حقشان خورده شده است. در اینجا فاکتور دیگری به نام رسیدگی به شکایات مطرح می شود که در آن میزان سرعت پاسخ گویی و نتیجه شکایت مدنظر قرار می گیرد. با توجه به این فاکتور شرکت بیمه ایران در رتبه اول، شرکت بیمه دانا در رتبه دوم و هم چنین شرکت بیمه آسیا در رتبه سوم قرار می گیرند. با توجه به سه فاکتور فوق می توان گفت شرک های بیمه ایران و آسیا جزء بهترین شرکت ها محسوب می شوند بنابراین کمی در مورد بیمه ایران صحبت خواهیم کرد تا با آن بیشتر آشنا شوید.

مطلب مرتبط :مراحل و مدارک دریافت خسارت در شرکت های مختلف

شرکت بیمه ایران

این شرکت از جمله قدیمی ترین سازمان های بیمه ای ایران است که تنها بعد از چند سال از ورود بیمه به ایران در سال ۱۲۸۹ تأسیس گردید. هدف از تأسیس این شرکت ایرانی سازی بیمه برای نخستین بار بود. افرادی هم چون الکساندر آقایان و علی اکبر داور از جمله بنیان گذاران این بیمه به حساب می آیند. شرکت بیمه ایران به شکل مدون در سال ۱۳۱۴ تأسیس گردید و شروع به ادامه خدمات بیمه ای کرد. این شرکت از جمله بزرگترین شرکت های بیمه در ایران به حساب می آید و دارای بیش از چهار هزار نیروی انسانی، ۱۲ شعبه به عنوان شبکه فروش در خارج از کشور، بیش از ۲۰۰ شعبه فعال، ۳۷۰۰ دفتر نمایندگی و هم چنین ۱۵۶ نماینده حقوقی می باشد.