Skip to content
ترفندهای-واتس-اپی

20 مورد از ترفندهای واتس اپی – بخش اول

فهرست مطالب

ترفندهای واتس اپی لیستی از روش‌هایی را بیان می‌کند که موجب راحت‌تر کاربرد این اپلیکیشن می‌گردد. اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان در جهان است، به همین دلیل لیست طولانی از ویژگی ها دارد. در صورتی‌‌که می‌خواهید بیشتری بهره را از این اپلیکشن ببرید، با ماتا انتهای این مطلب از سایت بیمه‌شو همراه باشید.

اپلیکیشن واتس اپ و ترفندهای واتس اپی آن

حتماً بسیاری از ما می‌دانیم که هر نرم‌افزار یا اپلیکشنی از ویژگی‌هایی برخوردار است که استفاده و به‌روری از آن را برای ما آسان‌تر می‌سازد اما شاید بسیاری از ما با اندکی از این ویژگی‌ها آشنا باشیم، از این‌رو شما را به مطالعه ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم، چراکه برای شما مخاطبین عزیز برخی از ترفندهای واتس اپی مهم را پیش‌کش داریم.

  1. در میان انواع ترفندهای واتس اپی می‌توان برخی از شسته‌رفته‌ترین ترفندها اشاره کرد که شاید بسیاری از آن‌ها اطلاع نداشته باشند:
  • در اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) یک ستاره (*) در ابتدا و انتهای عبارت موردنظرتان قرار دهید تا ببینید که چطور آن را پررنگ خواهید کرد.
  • اگر می‌خواهید واژه مورد نظر خود را در WhatsApp به صورت اریب یا کج بنویسید، تنها کافی است در دو طرف آن علامت زیرخط (_) یا underline قرار دهید تا به هدف خود برسید؛ البته این نکته را درنظر داشته باشید که این موضوع بر واژگان انگلیسی اعمال می‌شود.
  • با گذاشتن علامت Tilde (~) در ابتدا و انتهای واژه یا عبارت موردنظر خود متن خود را خط‌دار کنید؛ این عبارت بدین معناست که اگر این علامت را در دو طرف عبارت خود قرار دهید، بر روی عبارت و یا واژه مدنظر شما خط ایجاد می‌شود.
  1. در بخش دوم از ترفندهای واتس اپی به سنجاق یا پین کردن پیام‌ها در اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) خواهیم پرداخت:

نکته اولی که باید در رابطه با موضوع ترفندهای واتس اپی بدانید، این است که سنجاق یا پین کردن پیام‌ها در اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) در گوشی‌های اندوروید و IOS متفاوت است.

  • در گوشی IOS با انتخاب مکالمه مورد نظر، به سمت چپ کشیدن آن و برگزیدن گزینه pin، این امر امکان‌پذیر است؛ بدیهی است برای عکس این امر باید از طریق همان روش گزینه Unpin را انتخاب کنید.
  • در صورتی‌که از کاربران گوشی‌های اندروید هستید، با نگه‌داشتن انگشت خود برای چند ثانیه بر روی چت یا مکالمه موردنظر می‌توانید آن را در بالای لیست پیام‌ها پین یا سنجاق کنید و برای غیرفعال کردن آن نیز این عمل را تکرار نمایید.
اپلیکیشن-واتس-اپ
اپلیکیشن واتس اپ
  1. در این بخش می‌خواهیم درباره یکی دیگر از ترفندهای واتس اپی (WhatsApp) که امکان پشتیبان‌گیری از سابقه گپ خود را در cloud را در اختیار ما قرار می‌دهد، صحبت کنیم:

این ترفند اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) که در بین از ترفندهای واتس اپی قرار می‌گیرد، از قبل به شما امکان پشتیبان‌گیری از سابقه گپ خود را در cloud می‌دهد، اما اگر بخواهید یک گزارش چت خاص تهیه و آن را برای کسی ارسال کنید، چه می‌کنید؟

شما همیشه امکان این قابلیت از ترفندهای واتس اپی(WhatsApp) را از طریق این اپلیکیشن خواهید داشت که گزارش یا سابقه گپ را از طریق ایمیل ارسال کنید. برای انجام این کار ، باید به مسیر Settings > Chats > Chat history بروید، سپس روی گزینه “Export chat” ضربه بزنید.

از این مرحله به بعد، منوی گپ یا مکالمه شما ظاهر می شود و به شما اجازه می‌دهد سابقه گپ مخاطب یا گروه مدنظر خود را انتخاب نمایید. وقتی چت مورد نظر را انتخاب کردید، اپلیکیشن واتس اپ (WhatsApp) از شما سوال می‌پرسد که آیا می‌خواهید رسانه (فایل‌های صوتی و تصویری) داشته باشید یا تنها متن و ایموجی را مدنظر دارید. (whether you’d like to include media or only send text and emojis) اگر گزینه اول را درنظر ندارید، انتخاب گزینه دوم توصیه می‌شود. پس از تصمیم گیری ، می توانید نحوه ارسال پرونده را انتخاب کنید. اگر Email را انتخاب کنید، گزارش گپ (در قالب txt) به صورت خودکار در پیام پی‌ نویس جدید پیوست می‌شود.

  1. در این بخش درباره جلوگیری از ذخیره رسانه در Camera Roll صحبت خواهیم کرد:

در راستای اینکه یکی دیگر از ترفندهای واتس اپی (WhatsApp) را یاد بگیرید، به مطالب ذیل توجه کنید.

برای اینکه از ذخیره رسانه در Camera Roll در گوشی اندروید جلوگیری کنید، به Settings گوشی خود بروید و گزینه Camera Roll را از مسیر Settings > Chat settings > Media auto-download غیر فعال نمایید تا این تنظیمات واتس اپ (WhatsApp) در گوشی شما اعمال گردد.

این تنظیمات واتس اپ را در گوشی‌های IOS می‌توانید از مسیر Settings > Chats > toggle off Save to Camera Roll اعمال کنید.

ترفند واتس اپ
WhatsApp Tricks

 

  1. یکی دیگر از ترفندهای واتس اپی ارسال موقعیت مکانی برای مخاطب است که اعمال آن از طریق این تنظیمات واتس اپ که در ادامه خواهیم گفت، امکان‌پذیر است:

در این دسته از تنظیمات واتس اپ (WhatsApp) امکان ارسال عکس و فیلم را به مخاطبین در اختیار شما قرار می‌دهد، همچنین می‌توانید در آن یک مخاطب یا حتی یک سند را به اشتراک بگذارید، اما در کنا همه این قابلیت‌ها، می‌توانید مکان خود را نیز به مخاطبین ارسال کنید. اگر می‌خواهید در مکانی با دوست خود ملاقات کنید، بسیار مفید و جالب است که موقعیت آن را به اشتراک بگذارید، به خصوص اگر موقعیت مکانیتان را به صورت زنده به اشتراک بگذارید که این امر به مخاطب شما این اجازه را می‌دهد مکان زنده شما را برای یک بازه زمانی مشاهده و بتواند شما را ردیابی کند. این قابلیت در بازه‌های زمانی 15 دقیقه، 1 ساعته و یا 8 ساعته تنظیم شده است. برای این کار در گوشی‌های اندروید و IOS از طریق مسیرهای ذیل عمل کنید:

iOS: Chat > Specific chat > Tap on “+” to the left of the message box > Location > Share Live Location > Select time frame.

Android: Chat > Specific chat > Tap on the paperclip to the right of the message box > Location > Share Live Location > Select time frame.

  1. در تنظیمات واتس اپ امکان جستجوی هر چتی که مدنظر شماست‌ وجود دارد که البته این امر به روش ذیل انجام می‌گیرد:

احتمال دارد در تنظیمات واتس اپ (WhatsApp) خود به دنبال چیزی باشید که شخصی برایتان، آن را ارسال کرده است، اما نمی‌خواهید تک به تک وقت بگذارید و آن را در تمام پیام‌های خود جستجو کنید تا آنچه را که می‌خواهید پیدا کنید. در iOS در بالای تمام چت‌های شما یک نوار جستجو وجود دارد که این قابلیت که در میان ترفندهای واتس اپی قرار می‌گیرد، در Android، به صورت یک نماد جستجو نمایان شده است. اگر به دنبال آدرس یک کلمه خاص هستید، در این باکس جستجو می‌توانید نام آن را تایپ کنید تا همه گپ‌هایی که دارای آن کلمه هستند، ظاهر شوند.

جالب است بدانید وقتی روی نوار جستجو ضربه می‌زنید، تنظیمات واتس اپ (WhatsApp) لیستی از گزینه‌ها، از عکس گرفته تا صدا را نیز در اختیار قرار می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد که جستجوی خود را به حداقل برسانید؛ در نهایت با کلیک بر روی نتیجه مربوطه شما را به آن قسمت از مکالمه چت می‌رساند.

در بخش دوم از این مطلب با ما همراه باشید تا با باقی ترفندهای واتس اپی از این بیست مورد آشنا شوید.