Skip to content
Buy-car-nsurance

7 دلیلی که به بیمه اتومبیل نیاز دارید؟

فهرست مطالب

بیمه اتومبیل یکی ازمهم‌ترین و اصلی‌ترین گروه‌های بیمه‌ای است که متقاضیان برای خرید آن بسیار زیاد می‌باشد. مهم‌ترین موارد از انواع بیمه اتومبیل را می‌توان بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه معرفی نمود که برای تمامی خودروها قابل خریداری بوده و مزایای زیادی را به دارندگان آن‌ها ارائه می‌نمایند. بسیاری از افراد این تصور را دارند که خرید بیمه خصوصاً انواع بیمه اتومبیل هزینه‌ای مازاد بوده و ضرورتی برای آن وجود ندارد؛ حال آنکه این تفکر، باوری اشتباه است.

بیمه‌شو برای بیان اهمیت خرید بیمه اتومبیل اعم از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه این مقاله را تنظیم نموده است تا با ذکر دلایل گسترده این مقوله را شفاف‌سازی نماید.

ضرورت خرید بیمه اتومبیل

با نگاهی به اخبار حوادث متوجه خواهید شد که آمار سالیانه تصادفات خودرو بسیار قابل توجه است. این تصادفات ممکن است به دلایل مختلف و برای هر فردی رخ دهد که قطعاً خسارت زیادی را برای آن‌های در پی خواهد داشت. ضرورت خرید انواع بیمه اتومبیل درست در این زمان مشخص می‌گردد، زیرا جبران این خسارات گاهاً بسیار مشکل می‌باشد. دلایل ضرورت خرید انواع بیمه اتومبیل خصوصاً بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه بسیار گسترده است که در ذیل به شرح آن‌ها پرداخته می‌شود.

اجباری بودن خرید بیمه‌نامه

این مورد بیشتر برای بیمه شخص ثالث قابل بیان است، زیرا براساس قوانین کشوری تمامی دارندگان خودرو باید این بیمه‌نامه را برای خود خریداری نمایند. دقت داشته باشید که خرید این بیمه‌نامه به دلیل مزایای آن، کاملاً اجباری بوده و درصورتی که شما در خرید آن کوتاهی نمایید مشمول جریمه خواهید بود.

جبران خسارات جانی

سالانه افراد بسیاری هستند که در طی یک حادثه رانندگی جان خود را از دست داده یا دچار آسیب‌دیدگی می‌گردند. به این فکر کنید اگر راننده مقصر به هر دلیلی فاقد پشتوانه مالی باشد، چگونه می‌تواند خسارات وارده اعم از هزینه درمان یا دیه فرد را پرداخت نماید. پوشش‌های بیمه شخص ثالث درراستای جبران خسارات جانی از شما حمایت نموده و هزینه‌های مربوطه را تا سقف معینی پرداخت می‌نماید.

جبران خسارات مالی

حوادث رانندگی علاوه‌بر خسارات جانی، خسارات مالی را نیز برای طرفین حادثه در پی خواهد داشت. همانطور که می‌دانید با افزایش قیمت خودرو، خسارات مالی وارده نیز بسیار مشکل و گاهاً غیرممکن خواهد بود. جبران خسارات مالی وارده به شخص مقابل، توسط بیمه‌نامه شخص ثالث پرداخت گشته و بیمه بدنه خسارات وارده به خودرو مقصر را پرداخت می‌نماید.

جبران هزینه‌های تعمیرات

یکی از دغدغه‌های دارندگان خودرو هزینه‌های بالای تعمیرات خودرو و قطعات آن می‌باشد. بعضاً خودرو دچار آسیب‌دیدگی‌هایی می‌گردد که هزینه تعمیر آن‌ها از توان بسیاری از افراد خارج می‌باشد. یکی از پوشش‌های بیمه بدنه که شما می‌توانید آن را تهیه نمایید، پوشش تعمیرات خودرو است که هزینه‌های ناشی از تعمیرات خودرو را تا سقف معینی پرداخت می‌نماید.

پرداخت خسارات ناشی از سرقت خودرو

با افزایش قیمت خودرو و قطعات آن در سال‌های اخیر، آمار سرقت وسایل نقلیه نیز به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. به‌طورقطع هیچ فردی تمایل به از دست دادن سرمایه خود ندارد، زیرا از این مسئله مطلع است که جبران آن گاهاً ناممکن بوده و یا تا سال‌ها به طول می‌انجامد. بیمه بدنه در همین راستا شرایطی را برای شما فراهم می‌نماید که با خرید پوشش مناسب و مربوطه بتوانید خسارت ناشی از سرقت خودرو را جبران نمایید.

حفاظت از مسافران یا سرنشینان

اگر در طی یک حادثه رانندگی، مسافران یا سرنشینان دچار آسیب‌دیدگی گردند، شرکت بیمه درصورت خرید پوشش مناسب توسط بیمه‌گذار، خسارت وارده را پرداخت می‌نماید. پرداخت هزینه‌ها می‌تواند مرتبط با هزینه‌های ویزیت بیمارستان، صورت حساب پزشک، هزینه‌های جراحی و … می‌باشد.

خرید بیمه اتومبیل آرامش و امنیت را برای شما در پی خواهد داشت.

یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید انواع بیمه اتومبیل خصوصاً بیمه‌نامه شخص ثالث و بیمه بدنه افزایش میزان آرامش و امنیت شما می‌باشد. با خرید بیمه اتومبیل شما مطمئن خواهید بود که درصورت وقوع هرگونه خسارت غیرمنتظره، شرکت بیمه برای جبران خسارات از شما حمایت می‌نماید. این مقوله امنیت شما را افزایش داده و به طبع آن شما نیز آرامش خاطر بیشتری خواهد داشت.

جبران خسارات درصورت فرار مقصر از صحنه تصادف

گاهاً افرادی هستند که درصورت وقوع تصادف از صحنه آن متواری می‌گردند تا مجبور به پرداخت خسارت نگردند. در این زمان راننده آسیب‌دیده باید تمامی خسارات خود را شخصاً پرداخت نماید. اگر شما پیش از این حادثه بیمه بدنه را برای خودرو خود خریداری نموده باشید، می‌توانید خسارات وارده به خودرو خود را تا سقف معینی از شرکت بیمه دریافت نمایید.

خرید بیمه اتومبیل

پس از اطلاع از دلایل ضرورت خرید انواع بیمه اتومبیل بهتر است اندکی به شرایط خرید آن بپردازیم. محبوبیت و ضرورت انواع بیمه اتومبیل باعث گردیده است که تقریباً تمامی شرکت‌های بیمه‌ای این بیمه‌نامه‌ها را ارائه نمایند؛ بنابراین شما برای خرید آن‌ها می‌توانید با فراغ بال عمل کرده و پس از اطلاع از شرایط آن‌ها، بهترین بیمه‌نامه را برای خود خریداری نمایید. ارائه بیمه‌نامه‌های خودرو به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری نیز در سال‌های اخیر از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است. اکنون شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مطمئن و معتبر ارائه‌دهنده بیمه نسبت به خرید آنلاین بیمه اقدام نمایید. برای مثال بیمه‌شو یکی از شرکت‌هایی است که علاوه‌بر ارائه خدمات بیمه‌ای به صورت حضوری، زمینه را برای خرید آنلاین بیمه از طریق سایت https://bimesho.com/ برای شما فراهم نموده است.