×  
بیمه تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک

بیمه تکمیلی نوعی بیمه است که علاوه بر پوشش‌های پایه‌ای بیمه، هزینه‌های درمانی را نیز تامین خواهد کرد. بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک با افراد زیر ۵۰ نفر یک امر ضروری است که توسط برخی از شرکت‌های بیمه، برقرار شده است.بیمه پایه معمولا پوشش‌های زیادی برای خدمات درمانی قائل نیستند. پوشش‌های درمانی این نوع بیمه، در مراکز خاصی ارائه می‌شوند که این مراکز درمانی نیز تعداد محدودی دارند.

برای رفع چنین محدودیت‌هایی، شرکت‌های بیمه، مشتریان خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی در می‌آورند.هزینه‌های درمانی عمومی و درمان بیماری‌های خاص، ممکن است بسیار زیاد باشد. به همین منظور تمامی افراد جامعه نیازمند کمک شرکت‌های بیمه برای تامین این هزینه‌ها خواهند بود. افراد می‍‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی از مزایای بیمه درمان تکمیلی بهره‌مند شوند.در ادامه شرکت‌های محدودی که بیمه تکمیلی برای شرکت‌های زیر ۵۰ نفر را در دستور کار خود دارند، به شما معرفی می‌کنیم.

محدودیت‌های بیمه‌های پایه برای بیمه درمان تکمیلی شرکت‌های کوچک

قرارداد بیمه تکمیلی مانند دیگر بیمه‌ها، می‌تواند به صورت انفرادی یا گروهی، نوشته شود. بیمه انفرادی بیمه تکمیلی شرایط سخت و هزینه بالایی دارد. طرح بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک، این شرایط را بهبود بخشیده است.بسیاری از  افراد سعی می‌کنند خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی محل کار خود قرار دهند. در این صورت حق بیمه بین تمامی افراد تقسیم خواهد شد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

از طرفی دیگر بیمه تامین اجتماعی، شرکت‌هایی که پرسنل زیر ۵۰ نفر داشته باشند را مشمول بیمه درمان تکمیلی نمی‌کند. حتی در شرکت‌های بزرگ نیز طبق قوانین باید بیش از ۷۰% پرسنل، درخواست بیمه تکمیلی داشته باشند.محدودیت‌های این چنینی باعث شده است که دریافت بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک به یکی از معضلات کارفرمایانی که تعداد پرسنل‌شان کمتر از ۵۰ نفر است، تبدیل شود.

پس از انجام نظرسنجی‌های متعدد و میزان تقاضای شرکت‌های کم جمعیت مانند شرکت‌های مسئولیت محدودی که کارمندان کمی دارند، برخی از شرکت‌های بیمه این خدمات را ارائه می‌دهند.

مزایای منحصر به فرد بیمه درمان تکمیلی

مزایای بیمه درمان تکمیلی

اگر می‌خواهید بدانید، مزیت‌های بیمه درمان تکمیلی نسبت به دیگر بیمه‌ها چیست که متقاضیان زیادی دارد، این بخش را مطالعه فرمایید.

مزایای بیمه تکمیلی شرکت های کوچک به شرح زیر است:

  • بیمه تکمیلی می‌تواند تا ۸۰% هزینه‌های درمانی شما را پرداخت کند.

لیست خدماتی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد:

  • بستری عمومی برای درمان‌ها یا جراحی‌های غیرتخصصی و اورژانسی
  • زایمان طبیعی و سزارین
  • هزینه‌های درمانی بیماری سرطان اعم از شیمی‌درمانی، جراحی و …
  • جراحی‌های تخصصی مانند پیوند اعضا
  • هزینه‌های امور پاراکلینیکی مانند رادیولوژی، ام‌آر‌آی، آندوسکوپی و …
  • هزینه تست‌های آزمایشگاهی و نمونه‌برداری
  • هزینه‌های درمان ناباروری
  • امور درمانی دندانپزشکی
  • هزینه داروها و ویزیت پزشکان عمومی و متخصص
  • برای بهره‌مند شدن از خدمات بیمه تکمیلی نیاز به مراجعه به مراکز خاصی نیست و می‌توانید طبق میل و شرایط خود، هر مرکزی را انتخاب نمایید.
  • درصورتی که مرکز درمانی مورد نظر شما، با بیمه طرف قراردادتان، همکاری نکند، با صدور یک فیش و ارائه آن به بیمه می‌توانید هزینه خود را دریافت فرمایید.
  • بیمه تکمیلی شرکت های کوچک، شامل بیمه گروهی است که موجب کاهش هزینه‌های افراد خواهد شد.

بیمه‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه در مان تکمیلی برای شرکت‌های کوچک

بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک

همان‌طور که تا اینجا مطالعه کرده‌اید، طبق قوانین بیمه‌های پایه، بسیاری از شرکت‌های بیمه، توانایی عقد قرارداد بیمه درمان تکمیلی را برای شرکت‌هایی با تعداد پرسنل زیر ۵۰ نفر را ندارند.پس از بررسی‌های بسیار و میزان درخواست کارفرمایان محترم، سه شرکت بیمه سامان، دی و SOS مشغول ارائه خدمات بیمه تکمیلی به شرکت‌های کوچک هستند.

برای اینکه مشمول طرح بیمه‌ی این مجموعه‌ها شوید، باید تعداد پرسنل بالای ۱۵ نفر داشته باشید. اگر تعداد کارمندان شما کمتر از ۱۵ نفر باشد، باید از خدمات بیمه تکمیلی انفرادی استفاده کنید و شرایط بهره‌مندی از بیمه‌های گروهی تکمیلی را نخواهید داشت.

بیمه درمان تکمیلی دی برای شرکت‌های زیر ۵۰ نفر

شرکت بیمه دی این طرح بیمه تکمیلی شرکت های کوچک را به دو قسمت متفاوت برای شرکت‌های تولیدی و اداری تقسیم کرده است.یکی از مزایای بیمه تکمیلی دی این است که هزینه بیشتری برای درمان‌های دندانپزشکی و هزینه داروها پرداخت می‌کند. معمولا این موارد هزینه بالاتری برای مراجع به همراه دارند.کارمندان می‌توانند در صورت تمایل، اعضای درجه یک خانواده را تحت پوشش بیمه تکمیلی دی درآورند.

بیمه درمان تکمیلی سامان برای شرکت‌های زیر ۵۰ نفر

بیمه سامان نیز از معدود مراکزی است که طرح بیمه تکمیلی شرکت های کوچک را اجرایی کرده است.طبق قوانین بیمه سامان برای برخورداری از طرح بیمه تکمیلی این مجموعه افراد باید تحت پوشش بیمه پایه‌ای باشند، در غیر این صورت باید حق بیمه خود را با ۱۳% افزایش قیمت پرداخت کنند.سقف پرداختی این بیمه برای هزینه‌هایی مانند دندانپزشکی و هزینه داروها از بیمه دی پایین‌تر است که این مورد می‌تواند برای بیمه‌گر یک نقطه‌ضعف به حساب آید.

بیمه درمان تکمیلی SOS برای شرکت‌های کوچک

در میان شرکت‌هایی که معرفی کردیم، مجموعه‌ی بیمه SOS، اولین مجموعه ارائه‌دهنده خدمات طرح بیمه تکمیلی شرکت های کوچک است.این بیمه نسبت به دو مجموعه دیگر خدمات بهتری را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. سقف پرداختی منصفانه و حق بیمه متوسط، یکی از بهترین ویژگی‌های قراردادهای بیمه تکمیلی SOS به شمار می‌آید.

میزان دوره انتظار و حق بیمه برای بیمه‌های تکمیلی گروهی

حق بیمه، بیمه تکمیلی

دوره انتظار بیمه، مدت زمانی است که در طول آن بیمه‌گر می‌تواند خسارات بیمه‌گذار را پرداخت نکند. این دوره برای فعالیت‌های مختلفی مانند زایمان، جراحی و … می‌تواند متفاوت باشد.حق بیمه، میزان پرداختی بیمه‌گذار به صورت ماهانه است که تعیین مبلغ آن نیز به موارد متعددی بستگی دارد.

بیمه‌های دی، سامان و SOS، که طرح بیمه تکمیلی برای شرکت های کوچک را برعهده دارند، هر کدام می‌توانند دوره انتظار و حق بیمه متفاوتی داشته باشند.بر اساس تعداد افراد بیمه شده، نوع بیمه پایه‌ی افراد، مفاد قرارداد و … این اعداد ممکن است تغییر کند.

سخن آخر

اگر با مبالغ گزاف در هزینه‌های درمانی رو به رو شده باشید، متوجه خواهید بود که پرداخت ماهیانه حق بیمه تکمیلی می‌تواند یک فرایند پر سود باشد.با استفاده از طرح‌های متنوع شرکت‌های بیمه و با توجه به شرایطی که دارید، یک طرح مناسب را پیدا خواهید کرد. طبق قرارداد می‌توانید خود و تمام اعضا خانواده را تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهید.