×  
بیمه زنان خانه دار

بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی؛ یک بیمه زنانه

طرح بیمه زنان خانه دار، طرحی برای نشان دادن جایگاه زنان و دختران خانه دار در جامعه است. با این طرح بسیاری از بانوان می‌توانند، خود را تحت پوشش بیمه درمانی، مستمری و بازنشستگی قرار دهند.اگر شما قرار باشد تا آخر عمر، در کاری شاغل باشید که علاوه بر اینکه حقوق و مزایایی ندارد، بسیار سخت و زمان‌گیر باشد، چه احساسی پیدا می‌کنید؟

این دقیقا شرایط بانوانی است که تمام زمان و انرژی خود را صرف مدیریت منزل و امور داخلی آن می‌کنند، بدون اینکه از کسی حقوقی دریافت کرده باشند.خانه داری یک وظیفه یا لطف نیست، مدیریت خانه یک شغل بسیار مهم است که می‌تواند روی کارکرد دیگر اعضا خانواده نیز اثر گذارد.

بیمه زنان خانه دار، این باور غلط موجود در سطح جامعه را تا حد بسیار خوبی از بین برده است.زنان یا دختران خانه دار می‌توانند با بهره‌گیری از خدمات بیمه خانه داری، آینده خود را تضمین کنند و با علاقه و انگیزه بیشتر کار خود را انجام دهند.

شرایط استفاده از بیمه خانه داری تامین اجتماعی

بزرگ‌ترین مزیت این بیمه، این است که نیاز به شرایط خاصی ندارد. تمام دختران و بانوان ۱۸ الی ۵۰ سالی که مشغول به کار در مجموعه‌های دولتی و خصوصی نیستند، می‌توانند در همین لحظه برای برقراری بیمه خانه داری خود، اقدام فرمایند.اگر زمانی در یک مجموعه شاغل بوده‌اید و کارفرما برای شما بیمه رد کرده است، می‌توانید با همان شماره بیمه تامین اجتماعی قبلی، بیمه زنان خانه دار خود را برقرار کنید.

اگر شماره بیمه خود را فراموش کرده‌اید، بهتر است از طریق راه‌های استعلام کد بیمه تامین اجتماعی، آن را بازیابی نمایید.اگر سن شما بالای ۵۰ سال است، برای اینکه بتوانید از بیمه خانه داری استفاده کنید، باید حتما داری سابقه قبلی بیمه باشید. در غیر این صورت، تحت پوشش این نوع بیمه قرار نخواهید گرفت.البته درصورتی که ده سال یا بیشتر در بیمه تامین اجتماعی سابقه پرداخت داشته باشید، از شرایط سنی بیمه خانه داری یا دیگر بیمه‌ها معاف می‌شوید.

نرخ بیمه زنان خانه دار در سال ۱۴۰۲

نرخ بیمه زنان خانه دار

با توجه به اینکه بیمه زنان خانه دار برای زنان و دخترانی که شاغل نیستند در نظر گرفته شده است، بیمه‌گزار می‌تواند با اعلام شرایط پرداختی خود، در میزان حق بیمه اعمال نظر کند.درواقع پرداختی ماهانه این نوع بیمه خانه داری، کمترین میزان محاسبه شده است تا عموم افراد جامعه بتوانند از انواع خدمات قابل ارائه در بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند. دو درصد از حق بیمه نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.

انواع نرخ بیمه خانه داری که بیمه‌گزاران می‌توانند انتخاب نمایند:

  • نرخ بیمه ۱۲ درصدی: این بیمه شامل بیمه بازنشستگی و پوشش‌های فوت بیمه‌گزار پس از زمان بازنشستگی خواهد بود.
  • نرخ بیمه ۱۴ درصدی: در این نوع بیمه، علاوه بر موارد بالا، شرایط فوت بیمه‌گزار پس از بازنشستگی نیز، در قرارداد اعمال می‌شود.
  • نرخ بیمه ۱۸ درصدی: کامل‌ترین نوع بیمه زنان خانه دار است که شامل: بیمه بازنشستگی، مستمری، ازکارافتادگی و پوشش‌های قبل و بعد از فوت بیمه‌گزار خواهد بود.

نکات مهم درباره بیمه خانه داری تامین اجتماعی

افرادی که بیمه مستمری یکی از بازماندگان خود مانند: پدر، مادر یا همسر را دریافت می‌کنند، برای قطع نشدن آن مستمری، خود را تحت پوشش بیمه‌های دیگر درنمی‌آورند.از دیگر مزایای بیمه خانه داری این است که پس از عقد قرارداد میان بیمه‌گر و بیمه‌گزار، بیمه‌گزار می‌تواند همچنان از مستمری قبلی خود استفاده کند و نگرانی‌ای بابت قطع شدن آن نداشته باشد.

نکته دیگر این است که، اگر شما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی یکی از اعضای خانواده هستید و از پوشش‌های درمانی آن بهره‌مند می‌شوید، حق بیمه کمتری باید پرداخت کنید.به عبارت دیگر، در بیمه زنان خانه دار درصورتی که نیاز به پوشش‌های درمانی آن نداشته باشید، می‌توانید آن بخش از حق بیمه را پرداخت نفرمایید.

چگونه برای عقد قرارداد بیمه خانه داری اقدام کنیم

بیمه زنان خانه دار

یکی از راه‌های ساده این است که با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به نزدیک ترین شعبه بیمه تامین اجتماعی مراجعه فرمایید، تا علاوه بر راهنمایی‌های تکمیلی توسط مشاوران بیمه، قرارداد را نیز منعقد نمایید.اگر احساس می‌کنید نیازی به توضیحات بیشتر ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir به صورت غیرحضوری، قرارداد بیمه خانه داری را ببندید.

مراحل عقد قرارداد غیرحضوری بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی:

  • پس از وارد شدن به سایت تامین اجتماعی، نشان‌گر موس خود را روی قسمت «بیمه‌شدگان» نگه دارید تا ادامه لیست را مشاهده کنید.
  • روی نهمین گزینه «بیمه‌‍شدگان خاص/بیمه فراگیر خانواده ایرانی» بروید و در لیست بعدی گزینه «انعقاد قرارداد زنان خانه دار» را انتخاب نمایید.
  • پس از وارد شدن به سیستم و مطالعه ضوابط قرارداد، اگر شماره بیمه تامین جتماعی داشته باشید، مراحل را ادامه خواهید داد. در غیر این صورت روی گزینه «نام‌نویسی» کلیک بفرمایید.
  • در نهایت ابتدا اطلاعات خود را وارد و تایید می‌کنید سپس با پرداخت حق بیمه، شما دارای بیمه خانه داری خواهید شد.

مدارک لازم بیمه خانه داری برای مراجعه حضوری

اگر قصد دارید به صورت حضوری نسبت به عقد قرارداد بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی اقدام کنید، باید مدارک زیر را همراه خود به یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی ببرید.

مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • اصل مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • یک سری کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • یک سری کپی از کارت ملی (پشت و رو)
  • یک قطعه عکس ۳ در ۴
  • درصورت گرفتن مستمری، مدارک مربوط به آن
  • درصورتی که تحت پوشش بیمه درمانی اعضا خانواده هستید، کد بیمه سرپرست بیمه
  • اگر قبلا بیمه بوده‌اید، کد بیمه تامین اجتماعی خود
  • فرم درخواست بیمه خانه داری

سخن آخر

بیمه خانه داری می‌تواند نوعی آسودگی خیال برای زنان این سرزمین باشد و ارزش کار آن‌ها را به جامعه نشان دهد. گاهی اوقات، برخی از بیمه‌های خصوصی ممکن است شرایط متفاوتی نسبت به بیمه تامین اجتماعی برای بیمه‌گزار خود داشته باشند.تنوع بیمه‌ها، دست بیمه‌گزاران را برای انتخاب بهترین بیمه مطابق با شرایطی که دارند، باز گذاشته است.اگر به مقاله بیمه عمر زنان خانه دار پاسارگاد مراجعه فرمایید، می‌توانید شرایط آن را نیز بسنجید و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.