×  
صنعت بیمه

صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲

صنعت بیمه چیست؟ چگونه می‌توانیم آن را تهیه کنیم؟ امروزه استفاده از وسایل نقلیه و خودروها نسبت به گذشته خیلی بیش‌تر شده است؛ همیشه می‌بینیم که خودروها و موتورها به صورت شبانه‌روزی در کوچه و خیابان‌ها تردد می‌کنند.

همچنین با رشد کردن صنایع مختلف در جای‌جای کشور، خطر تصادفات، انواع بیماری‌ها و رخ دادن حوادث غیرمنتظره بسیاری را در پی دارد. پس ما نیازمند این صنعت هستیم و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای روز بشر می‌دانیم.

امروزیه به منظور جلوگیری از ضررهای مالی و اقتصادی با توجه به حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی که متحمل می‌شویم به این صنعت نیاز داریم.

صنعت بیمه چیست؟

بیمه (INSURANCE) یکی از روش‌های مقابله با ریسک است. در واقع به سازوکاری گفته می‌شود که در طی قرارداد، بیمه‌گر با توجه به ملاحظات موجود، تعهد می‌دهد در صورت بروز زیان احتمالی و وقوع حادثه در یک دوره‌ی زمانی خاص برای بیمه‌گذار، جبران کند یا خدمات مشخصی را به او ارائه دهند.

چشم‌انداز صنعت بیمه در کشور

از هنگامی که شرکت‌های خصوصی، دولتی و نمایندگی‌های بیمه‌ای مختلف تاسیس شد، بیمه‌ی مرکزی هر کدام از آن‌ها را در تمام شهرهای مختلف کشور نظارت کرد.

همچنین اگر دقت کرده باشید این صنعت در همه‌جا قابل مشاهده است. انواع بیمه‌ها در شرکت‌های بیمه‌ای‌ مختلف ارائه می‌شوند. شما هم با خرید هر یک از بیمه‌نامه‌های مختلف می‌توانید از وجود پوشش‌ها و طرح‌های متنوع آن به خوبی بهره‌مند شوید.

استفاده از این پوشش‌های بیمه در طول مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه به شما کمک‌های بسیاری می‌کند. مثلا در هر زمانی که شما نیاز به هزینه های پزشکی، درمانی و سایر پوشش‌ها و خدمات دیگر بیمه‌ها مثل بدنه و شخص ثالث اتومبیل دارید، می‌توانید با کاهش چشمگیر هزینه‌های خود، اندکی از درد و فشار روحی شما کم شود.

پس این صنعت توانسته‌ است جایگاه خود را به عنوان یکی از صنایع پیشرو در نظام اقتصادی کشور مستحکم سازد. شما علاوه بر تمامی پوشش‌های بیمه‌ای مثل بیمه ماشین، درمان، آتش‌سوزی، کرونا و… می‌توانید از زاویه سرمایه‌گذاری کاملا مطمئن و درازمدت هم به این صنعت نگاه کنید. به مثال زیر توجه کنید:

ـ بیمه عمر را در نظر بگیرید: بعد از تمام شدن طول مدت پرداخت حق بیمه ، شما می‌توانید از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری خود علاوه بر دریافت مستمری، به عنوان سرمایه گذاری مطمئن برای خود و افراد خانواده‌ی خویش بهره‌مند شوید.

رقابت شرکت‌های بیمه‌ای

صنعت بیمه

در دهه‌های اخیر، با حس رقابتی که بین شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی و دولتی به وجود آمد، معامله دو سر سودی را برای متقاضیان صنعت بیمه ظهور کرد. پس به این ترتیب که هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای برای ارتقای سطح توانگری خود در تلاش بوده‌اند. آن‌ها طرح‌ها و پوشش‌های رشته بیمه‌ای خود را افزایش دادند تا بتوانند مشتریان بیش‌تری جذب کنند.

رقابت شرکت‌های بیمه سبب شده است تا بیمه‌گزاران با خرید هر یک از این بیمه‌نامه‌های مختلف در شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت از پوشش‌های جامع‌تر و کامل‌تری بهره‌مند شوند. البته می‌توانید از مزایای بیش‌تر و جدیدتر شرکت‌های بیمه نیز بهره‌مند شوید. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • تخفیفات بیش‌تر
  • دریافت وام بیمه
  • معافیت مالیاتی بیمه عمر
  • سود تضمینی و مشارکت بیش‌تر
  • سرمایه گذاری بلندمدت با نرخ بهره بیش‌تر
  • سقف پوشش‌ها و طرح‌های مختلف بیمه‌های شخص ثالث و بدنه

تنها بخشی از این مزیت‌ها است که با توجه به حس رقابتی شرکت بیمه عاید بیمه‌گزاران می‌گردد.

نقش صنعت بیمه در شکوفایی اقتصاد یک کشور چیست؟

با رشد این صنعت و پیشرفت‌های محسوس دیگر آن در چند دهه اخیر، می‌توانیم به شکوفایی اقتصاد کشور نیز اشاره کنیم. این صنعت با ارائه دادن بیمه‌های سلامتی مثل بیمه درمان به خودی‌خود باعث شده است تا شما از هزینه‌های کلان و سرسام‌آور پزشکی برای بیماران خاص خودداری کنید.

هدف شرکت‌های بیمه با توجه به پوشش‌ها و طرح‌های مختلف این است که خسارت‌های شما را جبران کند. شما می‌توانید با آرامش خاطر بیش‌تری، مسائل و مشکلات پزشکی_درمانی مختلف خود مواجه شوید.

همچنین بدون کم‌ترین فشار اقتصادی روی دوش خود بتوانید از مزایای شرکت‌های بیمه‌ای مختلف در موارد خاص به خوبی استفاده کنید.

البته باید گفت که این نمونه‌ای از تاثیر صنعت بیمه در حوزه سلامت بوده است. در حوزه‌‌های دیگر زندگی نیز بیمه نقش پررنگی دارد. به مثال زیر توجه کنید:

بیمه‌های خودرو مثل شخص ثالث ماشین و بدنه نیز جزوی از نیازهای زندگی روزمره‌ی رانندگان تبدیل شده است. پس با توجه به این مسائل می‌توان نقش صنعت بیمه را در رشد و بالندگی اقتصاد کشور بسیار موثر دانست.

این صنعت توانسته‌ تا حد بسیار زیادی از هزینه‌‌های پزشکی، پوشش‌های فوت، نقص‌عضو، از کار افتادگی و هزینه‌های اموال نظیر سرقت خودرو و… را کاهش داد. هدف این صنعت ارائه‌ی خدماتی است که علاوه بر مشکلات متداول زندگی باعث رنجش خاطر و فشارهای اقتصادی شما نشود.

بیمه را حضوری تهیه کنیم یا آنلاین؟

صنعت بیمه

اگر متقاضی ثبت‌نام یا خرید بیمه‌نامه‌های مختلف از شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی و دولتی این صنعت هستید، برای رفاه و آسایش خاطر خود می‌توانید به صورت حضوری و غیرحضوری، اقدام کنید.

سایت بیمه شو در این زمینه خدمات و مزایای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد. پس برای تهیه‌ی هر نوع بیمه می‌توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.