×  

۷ حقیقت جالب از دنیای خودرو

دانستنی‌های جالب درباره اتومبیل بسیار زیاد است و دانستن آن‌ها می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به دنیای خودرو جذاب باشد؛ همچنین خاص‌ترین ماشین‌های دنیا نیز دارای ویژگی‌های خاص خود هستند که هرکدام از آن‌ها می‌توان پیشینه‌ای جالب و قابل‌توجه داشته باشد. بیان تمامی نکات جالب خودرو و ویژگی خاص‌ترین ماشین‌های دنیا از توان ما خارج است، اما سعی نمودیم تا جالب‌ترین و مهم‌ترین نکات را بیان نماییم.

با بیمه‌شو همراه باشید تا با دانستنی‌های جالب درباره اتومبیل آشنا گردید. به‌طورقطع این مقاله می‌تواند برای دوست‌داران و علاقه‌مندان به دنیای خودرو جذاب باشد.

دانستنی‌های جالب درباره اتومبیل

آیا تاکنون داستان ایجاد کروز کنترل را شنیده‌اید؟ یا درباره فرآیند کشف کمربند ایمنی چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید اولین تصادف تاریخ در چه سالی رخ داده است؟

از خفن‌ترین ماشین‌های دنیا تا معمولی‌ترین آن‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که هرکدام داستان جالبی را در پس خود دارند؛ در ذیل تعدادی از نکات جالب خودرو بیان گردیده است.

The-first-car-accident-in-the-world

اولین تصادف تاریخ

 

اولین تصادف تاریخ در سال ۱۹۸۱ رخ داده است!

دانستنی‌های جالب درباره اتومبیل را با بیان داستان اولین تصادف خودرو شروع می‌کنیم. جالب است اگر بدانید اولین تصادف تاریخ در سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت رخ داد. جان ویلیام لمبرت، مخترع اولین وسیله نقلیه تک سیلندری بنزینی بود که اولین تصادف را با نام خود به ثبت رساند. این تصادف زمانی رخ داد که این خودرو با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت در حرکت بود که ناگهان چرخ آن دراثر برخورد با ریشه درخت از جا کنده شد و موجب واژگونی خودرو گردید.

اختراع چرخ ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح اتفاق افتاده است!

تاریخچه خودرو همراه عجایب زیادی را با خود دارد، اما شاید جالب‌ترین آن فاصله زمانی زیاد بین اختراع چرخ و خودرو باشد. چرخ‌ها نخستین‌بار در بین‌النهرین و برای کار کوزه‌گری ساخته شد و پس از گذشت سال‌های زیادی در صنعت خودروسازی از آن استفاده گردید.

کروز کنترل توسط فردی نابینا اختراع شده است!

یکی از دانستنی‌های جالب درباره اتومبیل مربوطه به کروز کنترل است که عموماً بهترین و خاص‌ترین ماشین‌های دنیا، دارای این ویژگی هستند. کروز کنترل که امکان رانندگی با سرعت ثابت را ایجاد می‌نماید توسط فردی نابینا به نام رلف تیتور اختراع گردیده است. رلف تیتور که در کودکی بینایی خود را از دست داده بود، یکی از نخبگان صنعت خودروسازی به‌حساب می‌آید. وی زمانی که همراه با وکیل خود مسافتی را طی می‌نمود، متوجه تغییرات مداوم سرعت خودرو گردید و همین مسئله باعث گردید تا او کروز کنترل (Cruise Control) را اختراع نماید.

ممنوعیت رادیو در هنگام رانندگی!

یکی از نکات جالب خودرو به زمانی برمی‌گردد که استفاده از رادیو درهنگام رانندگی ممنوع اعلام گردیده بود. دولت‌ها به‌دلیل اینکه رادیو می‌توانست موجب حواس‌پرتی راننده گردد استفاده از آن را ممنوع اعلام نمودند، اما اکنون استفاده از رادیو و …. به‌استثنا تلفن همراه در رانندگی بلامانع است.

Car-seat-belt

کمربند ایمنی خودرو

 

کمربند ایمنی فعلی اختراع شرکت ولوو می‌باشد!

کمربند ایمنی که سالانه جان افراد زیادی را نجات می‌دهد، اختراع شرکت ولوو است، اما این شرکت هیچ‌گاه آن را با نام خود ثبت ننمود تا تمامی شرکت‌های خودروسازی بتوانند آن را استفاده نمایند.

شرکت ولوو با انجام این کار خدمت بزرگی به تمام جهانیان نمود و توانست در نجات جان افراد زیادی سهیم باشد.

۷۵% از خودروهای تولیدشده توسط شرکت رولز رویس همچنان استفاده می‌شوند!

یکی از نکات جالب خودرو مربوط خودروهای شرکت رولزرویس می‌باشد. مستندات نشان می‌دهند که ۷۵% از خودروهایی که در طول تاریخ توسط شرکت رولز رویس ساخته شده‌اند، همچنان استفاده می‌شوند. این مسئله می‌تواند ناشی از علل متفاوت ازجمله کیفیت بالا، مهندسی دقیق و … باشد. البته لازم به ذکر است که عموماً خودروهای رولز رویس برای رانندگی روزمره مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و فعالیت آن‌ها از خودروهای دیگر کم‌تر می‌باشد.

خودروها ۹۵% عمر خود در حالت پارک هستند!

خودروها برای تمامی ما بسیار پرکاربرد می‌باشند و سهولت را برای ما در پی خواهند داشت، اما جالب است اگر بدانید که خودروها مدت زمان زیادی از عمر خود را در حالت پارک هستند؛ به‌طوری که همین مسئله باعث گردیده تا اکثر خودروها براثر پیری نابود شوند، نه براثر کار بیش‌از حد که برای حل این مشکل باید بهینه‌سازی در خرید و استفاده از خودرو انجام شد.

سخن پایانی

خودروها بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند و به بسیاری از کارهای ما سهولت بخشیده‌اند. در کنار فوایدی که خودروها برای ما دارند، خطرات و مشکلاتی را نیز به‌وجود آورده‌اند که حتی خاص‌ترین ماشین‌های دنیا نیز از آن مستثنی نیستند. افزایش آمار تصادفات و مرگ‌ومیر براثر آن ازجمله همین مشکلات است.

ارائه بیمه‌نامه‌های مرتبط با خودرو یکی روش‌هایی است که برای جبران خسارت‌های ناشی از خودرو ایجاد شده است. مهم‌ترین بیمه‌نامه‌ای که خرید آن برای خودرو الزامی است، بیمه شخص ثالث است. پوشش‌های بیمه شخص ثالث مقوله‌ای است که هنگام خرید بیمه باید به آن توجه گردد. بیمه‌های موردنیاز برای خودرو مبحثی است که باید به‌طور کامل بررسی گردد و بیان آن در این مقاله امکان‌پذیر نمی‌باشد.

توجه داشته باشید که سهل‌انگاری در خرید بیمه خودرو می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما در پی داشته باشد؛ بنابراین در آن کوتاهی صورت بگیرد.