×  
بیمه-عمر

بیمه عمر ملت و نحوه پرداخت حق بیمه آن

بیمه ملت در میان سی شرکت فعال در صنعت بیمه و بیست و یک شرکت خصوصی بیمه در کشور ایران، از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون در حوزه‌های مختلفی چون صدور انواع بیمه‌نامه‌ها مثال بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه ملت و …، بیمه اتکایی، آموزش موضوعات بیمه‌ای، بیمه الکترونیک، ارزیابی و پرداخت خسارت و … به فعالیت خود ادامه می‌دهد. همانطور که ذکر شد این شرکت در صدور انواع بیمه‌نامه‌ها درحال فعالیت است که یکی از این بیمه‌نامه‌ها، بیمه عمر ملت می‌باشد. با ادامه مطلب در بیمه‌شو همراه شما هستیم تا بر اطلاعات بیمه‌ای شما بیفزاییم.

life-ins-life

بیمه عمر یا زندگی

درباره بیمه عمر ملت چه می‌دانید؟

در ابتدا لازم به ذکر است بیمه عمر یکی از برترین بیمه‌ها در جهان به‌ویژه کشورهای پیشرفته است و توسط بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی بیمه مانند بیمه ملت ارائه می‌شود؛ موضوع سن در بیمه‌نامه عمر مثال بیمه عمر بیمه ملت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرد متقاضی نباید بیش از شصت و پنج سال سن داشته باشد.

در ادامه با پوشش‌های بیمه عمر شرکت بیمه ملت آشنا شوید و بر اطلاعات خود یفزایید.

پوشش‌های بیمه عمر شرکت بیمه ملت

پوشش‌های بیمه عمری که توسط شرکت بیمه ملت ارائه می‌شود، به دو دسته پوشش‌های اصلی و فرعی ی اضافی تقسیم می‌شود.

پوشش‌های اصلی

  1. پوشش فوت در حالت طبیعی:

شرکت بیمه ملت درصورتی‌که بیمه‌شده به‌صورت طبیعی فوت کند، در کنار سرمایه یا اندوخته اصلی که به او تعلق می‌گیرد و میزان آن را می‌توان در زمان خرید بیمه مشخص کرد، پنج الی بیست و پنج برابر حق بیمه سالانه را به ذی‌نفعان وی پرداخت می‌نماید.

  1. پوشش فوت به‌علت رخداد حادثه:

در این نوع پوشش برخلاف گزینه اول، درصورتی‌که حادثه‌ای منجر به فوت فرد بیمه‌شده شود، در کنار سرمایه یا اندوخته اصلی که به او پرداخت می‌شود، سرمایه فوت در بیمه‌نامه وی به میزان پنج الی صدو بیست و پنج برابر حق بیمه سالانه البته تا سقف چهارصد میلیون تومان به ذی‌نفعان وی تعلق می‌گیرد.

پوشش‌های فرعی

  • پوشش نقص عضو، ازکارافتادگی جزئی و کلی ناشی از حادثه
  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه درصورت ازکارافتادگی
  • پوشش پرداخت هزینه‌‎های درمانی یا پزشکی ناشی از حادثه
  • پوشش پرداخت هزینه‌های درمانی بیماری‌های خاص
  • پوشش پرداخت غرامت بستری شدن در بیمارستان
Life-Insurance

بیمه عمر

انواع طرح‌های بیمه عمر یا بیمه زندگی بیمه ملت

همانطور که گفته شد بیمه ملت یکی از بسیار شرکت‌های بیمه‌ای است که بیمه عمر را تحت عنوان بیمه عمر ملت ارائه می‌دهد؛ در این شرکت تقریباً تمام طرح‌های بیمه عمر، از سقف پوشش یکسانی برخوردار هستند، در جزئیات با یکدیگر متفاوتند. در ادامه مطلب سعی بر این داریم که به پنج طرح‌ بیمه عمر ارائه شده توسط شرکت بیمه ملت و مهم‌ترین نکات بپردازیم.

  1. بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری
  2. بیمه سپرده زندگی
  3. بیمه مستمری زنان خانه دار
  4. بیمه تحصیل فرزندان
  5. بیمه زندگی و بازخرید سنوات

بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری

از آنجاکه این طرح از کاربردی‌ترین طرح‌های بیمه عمر است، توسط بسیاری از شرکت‌های مختلف بیمه مانند شرکت بیمه ملت ارائه می‌شود. شرکت بیمه ملت در این طرح امکان سرمایه‌گذاری و همچنین پس‌انداز بلندمدت را برای بیمه‌گذارانش فراهم ساخته است.

بیمه سپرده زندگی

طرح بیمه سپرده زندگی درمیان انواع طرح‌‌های بیمه عمر ملت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و امکان بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد. می‌توان گفت بارزترین تفاوتی که میان طرح بیمه سپرده زندگی و طرح بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری وجود دارد، متغیر بودن مبلغ حق بیمه و زمان پرداخت بین این دو است؛ این عبارت بدین معناست که بیمه‌گذار می‌تواند براساس توان و شرایط مالی خویش، پرداخت‌های خود را در مبالغ و زمان‌های مختلف انجام دهد.

بیمه مستمری زنان خانه‌دار

در این طرح از انواع بیمه عمر به نیازهای مالی و آسایش زنان خانه‌دار تحت عنوان یک پشتوانه توجه شده است که دختران و زنان بینبازه سنی هجده الی شصت سال تحت پوشش قرار می‌گیرند. این طرح را که برخی از شرکت‌های بیمه‌ای، آن را تحت عنوان بیمه مستمری زنان خانه‌دار ارائه می‌دهند، شرط اصلی تعیین مدت بیمه‌نامه، سن بیمه‌شده است که این بازه سنی، باید چیزی میان سیزده الی سی سال باشد و همین امر باعث تفاوت مدت بین آنها می‌شود.

لازم به‌ذکر است که در این بیمه‌نامه مواردی چون بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، پوشش فوت طبیعی، فوت در اثر حادثه، امراض خاص و ازکارافتادگی ارائه می‌شود؛ ضمن‌اینکه سود تضمینی و مشارکتی نیز به اندوخته این بیمه‌نامه تعلق می‌گیرد.

بیمه تحصیل فرزندان

اگر دارای فرزند باشید، به‌عنوان پدر و مادر خوب می‌دانید که هزینه‌های تحصیل فرزند یا فرزندان دغدغه همیشگی آنان است؛ این بیمه برای جبران هزینه‌های تحصیلی فرزندان طرحی را تحت عنوان بیمه تحصیل فرزندان ارائه داده است؛ ضمن‌اینکه آن را با پوشش‌هایی چون فوت طبیعی،فوت در اثر حادثه، ازکارافتادگی و امراض خاص نیز تکمیل کرده است.

بیمه زندگی و بازخرید سنوات

در این طرح بیمه عمر امکانی را برای کامندان نهادها و شرکت‌های مختلف فراهم کرده است که در آن آنان با پرداخت سنوات سالیانه محل کار خود را به عنوان حق‌بیمه عمر پ، در پایان سال‌های کاری‌شان، علاوه بر حقوق بازنشستگی، از سرمایه یا اندوخته بیمه عمر نیز بهره‌مند می‌شوند.

انواع نحوه پرداخت بیمه عمر ملت

  • مراجعه حضوری به بانک ملت و واریز به شماره حساب ۱۹۶۰۰۰۰۰۸۸
  • پرداخت از طریق عابر بانک و واریز حق بیمه به شماره کارت ۳۶۳۲-۷۰۰۶-۳۳۷۷-۶۱۰۴
  • پرداخت از طریق تلفن‌بیمه
  1. شماره‌گیری ۸۵۳۳۴-۰۲۱ از تلف ثابت با تلفن همراه
  2. فشردن شماره ۴ دکمه تلفن
  3. وارد کردن شناسه پرداخت و مبلغ حق بیمه
  4. تکمیل روند پرداخت
  • پرداخت اینترنتی با استفاده از اپلیکیشن بیمه ملت
  • پرداخت از طریق اینترنت بیمه
  • پرداخت از طریق کد USSD (کد دستوری #۷۰۷*)