×  

بیمه عمر برای خودم بهتر است یا فرزندم

بیمه عمر یکی از بیمه‌هایی است که در ایران و جهان در میان مردم مورد توجه قرار گرفته است چراکه این بیمه‌نامه یکی از پرمخاطب‌ترین و کاربردی‌ترین بیمه برای افراد در کشور ایران به‌شمار می‌آید؛ از این‌رو کسب اطلاعات در این زمینه و خریداری این بیمه‌نامه از ضروری‌ترین امور است.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که شاید ذهن بسیاری از افراد مردد در تهیه بهترین بیمه عمر را به‌ خود مشغول کرده، این پرسش باشد که آیا بهتر است اشخاص متقاضی این بیمه‌نامه مانند بیمه عمر ایران را برای خود و همسرشان تهیه کنند یا آن را برای کودکانشان خریداری نمایند. این موضوع مهمی است که شاید خیلی از افراد بدان پرداخته‌اند اما پاسخی برای آن نیافته‌اند؛ از این‌رو شاید پرداختن به این موضوع در این مطلب از سایت بیمه‌شو خالی از لطف نباشد.

Life-insurance-is-better-for-me-or-my-child

بیمه عمر برای خودم بهتر است یا فرزندم

 

اولویت تهیه بیمه عمر با کیست؟

شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که در خرید بیمه‌نامه عمر برای بزرگسالان و بیمه عمر فرزندان در بین دوراهی قرار گرفته‌اند و نمی‌دانند اولویت با چه کسی است؟

در ابتدا باید به نکته اشاره داشته باشیم که درصورت خرید بیمه عمر ایران، مهم نیست کدام یک از اعضای خانواده هستید، چراکه در قوانین این بیمه‌نامه محدودیت سنی، جنسیتی و شغلی جایی ندارد؛ تنها سن افراد است که باعث ایجاد تفاوت‌هایی در آن می‌شود و علت آن هم رابطه مستقیم سن و ریسک بیمه‌ای است؛ این عبارت بدین معناست که هرچه سن فرد کمتر باشد، نه‌تنها ریسک در رابطه با آن شخص کاهش می‌یابد، بلکه میزان سوددهی نیز بیشتر خواهد بود.

حال که با این نکته مهم در بیمه عمر ایران آشنا شدید، بهتر است برگردیم به پاسخ سوالی که شما را در بین دو راهی قرار داده است. در ابتدا پاسخ این پرسش باید بگوییم که اگر توانایی مالی شما در خرید این بیمه‌نامه در حدی باشد که بتوانید آن را برای تمام اعضای خانواده‌تان تهیه کنید، بهترین انتخاب است، اما درصورتی‌که توان مالی شما از پس پرداخت هزینه خرید این بیمه‌نامه مثال بیمه عمر ایران برای تمام اعضای خانواده برنمیایید، بهتر است بیمه مزبور را برای بزرگسالان تهیه کنید. شاید این سوال برای شم پیش بیاید که چرا اولویت با بزرگسالان است نه کودکان؟ در ابتدای پاسخ باید به رابطه مستقیم سن و ریسک بیمه‌ای و رابطه عکس آن با سوددهی که در فوق متذکر شدیم، اشاره نماییم. برخلاف تصور بسیاری که فکر می‌کنند بیمه مذکور بیشتر از اینکه هدف بیمه‌ای داشته باشد، صرفاً حساب ‌پس‌انداز است، باید مروری بر گفته‌های قبلمان داشته باشیم که هدف اصلی بیمه‌های عمر تمام شرکت‌های بیمه‌ای مانند بیمه عمر ایران، پوشش بیمه‌ای افراد است و در کنار این پوشش مزیت پس‌انداز را نیز ارائه می‌دهند؛ بنابراین اگر همانند آن دسته از افرادی که تنها به سوددهی فکر می‌کنند، به بیمه‌نامه عمر نگاه می‌کنید، بهتر است به حساب بانکی رجوع و بیمه مذکور را فراموش کنید. چندی قبل اشاره کردیم که انتخاب و خرید بهترین بیمه عمر بزرگسالان نسبت به بیمه عمر فرزندان دارای الویت بالاتری است، چراکه مسئولیت زندگی هر خانواده برعهده پدر و مادر آن خانوار بوده و و این شما هستید که باید تکلیف خانواده را مشخص کنید؛ ضمن‌اینکه احتمال وقوع حادثه در زندگی هر شخصی وجود دارد و اگر خدایی ناکرده در این بین به هر دلیلی، اتفاقی برای هرکدام از آن‌ها رخ دهد، نان‌آور آن خانواده از دست رفته است و از آن پس روزگار تلخی در پیش‌روی بقیه اعضای خانواده قرار می‌گیرد؛ بنابراین با ارائه این برهان به‌جرأت می‌توان گفت پوشش بیمه‌ای بیمه عمر بزرگسالان نسبت به بیمه عمر فرزندان از الویت بالاتری برخوردار است. اگر به‌خاطر داشته باشید چندی پیش گفتیم بهترین بیمه عمر علاوه‌بر ارائه پوشش بیمه‌ای، از مزیت حساب پس‌انداز نیز برخوردار است؛ از آنجاکه قانوناً همه سرپرستان خانوارها باید به زندگی خود متهد باشند و به آینده فرزندان خود اهمیت دهند، به‌جهت اینکه هم هوای خود و هم خانواده خود را داشته باشید، پس از تهیه بهترین بیمه‌نامه عمر برای خود، با پس‌اندازی که بدست می‌آورید، به بیمه عمر فرزندان خود نیز بیندیشید و بعدها برای آنان هم بیمه‌نامه عمر همراه با حساب پس‌انداز مناسب تهیه کنید، چراکه بیمه مزبور در شرایط ناگوار و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده، به یاری شما می‌شتابد.

بیمه-کودک

بیمه کودک

 

مهم‌ترین اهداف تهیه بیمه‌نامه عمر

  1. تامین آتیه و بیمه عمر فرزندان:

به‌جرأت می‌توان گفت مهم‌ترین انگیزه‌ای که موجب می‌شود پدر و مادر یک خانواده، بیمه عمر فرزندان را برای کودکان خود تهیه کنند، اهمیت به آینده آنان است.

  1. حمایت از خود و خانواده خویش:

در جامعه‌ای که دارای فرهنگ خرید بیمه به‌خصوص بیمه‌نامه عمر است، دیگر نیازی نیست توضیح داده شود، تهیه بهترین بیمه عمر از نیازهای مهم و ضروری هر خانواده و هر فرد است، پس با خرید این بیمه هم به خود هم به خانواده خویش، در شرایط ناگوار پوشش این بیمه‌نامه را هدیه دهید و بار دیگر توجه به اعضای خانواده خود را اثبات کنید.

  1. حمایت کردن از همسر :

درصورتی‌که پدر خانواده از شغل پرمخاطره‌ای برخوردار باشد، یکی از زوجین می‌تواند با تهیه بهترین بیمه عمر، دیگری را در مقابل خطرات تحت پوشش قرار دهد.

  1. سرمایه‌گذاری برای فرزندان و آموزش این امر به آنها:

زمانی که تنها دغدغه شما، به‌عنوان پدر و مادر یک خانواده، آینده فرزند یا فرزندانتان باشد، قسمتی از دریافتی خود را به سرمایه‌گذاری برای آینده فرزندانتان اختصاص می‌دهید اما در این بین، تنها درنظر گفتن پس‌انداز برای آنان کافی نیست، باید این امر را به آنها آموزش دهید تا فرزندان شما نیز این درس را به نسل‌های بعدی خود انتقال دهند.

  1. دریافت کمک هزینه در زمان بازنشستگی:

در زمان بازنشستگی ممکن است هزینه‌ها بر زندگی فشار وارد کنند و زندگی را بر ما دشوار کنند؛ از این‌رو بیمه‌گذاران در زمان جوانی برای نیمه‌ دوم زندگی خود تصمیماتی را درنظر می‌گیرند و اقدام به تهیه بهترین بیمه عمر می‌کنند تا با کاهش قدرت درآمدزایی آنان در زمان بازنشستگی بتوانند از ای مزیت بهره‌مند شوند.