×  

شرکت های کمک رسان چیست؟

شرکت‌های کمک‌رسان ایران و … ازجمله نکاتی است که شما باید هنگام خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی به آن توجه نمایید. شرکت‌های بیمه‌ای ایران مجاز به فعالیت در خارج از کشور و برون از مرز ایران نیستند؛ بنابراین برای ارائه خدمات بیمه مسافرتی با سازمان‌ها و شرکت‌هایی در کشور مقصد همکاری می‌نمایند که این سازمان‌ها با نام شرکت‌های کمک‌رسان ایران یا بیمه SOS شناخته می‌شود. تعهدات بیمه کمک‌رسان ایران در خارج از کشور مطابق با تعهدات شرکت بیمه داخلی است؛ بنابراین شما برای اطلاع دقیق از تعهدات بیمه کمک‌رسان ایران باید به شرکت بیمه‌ای ایرانی مراجعه نمایید.

بیمه‌شو (ارائه‌دهنده بیمه به‌صورت آنلاین) قصد دارد تا در این مقاله به معرفی و توصیف شرکت‌های کمک‌رسان ایران در سایر کشورها و بیمه SOS بپردازد که این مطلب می‌تواند برای افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند، مناسب و مفید واقع گردد. مطالعه مقالات بیمه مسافرتی دانشجویی و مزایای بیمه مسافرتی نیز می‌تواند برای شما کارآمد باشد.

بیمه مسافرتی

در ابتدا بهتر است اندکی درباره بیمه مسافرتی صحبت نماییم. بیمه مسافرتی یکی از خدمات بیمه‌ای است که افراد پیش از خروج از کشور باید آن را خریداری نمایند. کاربرد بیمه مسافرتی برای زمانی است که شما در طول سفر دچار مشکلی شده باشید و به دلایلی ازقبیل عدم تطابق ارزش پول، ناآشنایی با زبان و فرهنگ کشور مقصد و … توانایی رفع مشکلات پیش‌آمده را نداشته باشید. توجه داشته باشید که بسیاری از کشورها بدون ارائه این بیمه‌نامه اجازه ورود شما به کشور را صادر نخواهند کرد.

آشنایی با شرکت‌های کمک‌رسان ایران در خارج از کشور

همانطور که پیش‌تر بیان نمودیم، شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی قادر به فعالیت و ارائه خدمات در خارج از مرز ایران نمی‌باشند و برای انجام تعهدات خود ملزم به همکاری با شرکت‌های کمک‌رسان ایران در خارج از کشور می‌باشند. تعهدات بیمه کمک‌رسان ایران در خارج از کشور منطبق با تعهدات شرکت بیمه می‌باشد و شما درصورت خرید بیمه مناسب در ایران، برای دریافت خدمات از شرکت‌های کمک‌رسان ایران در خارج از کشور یا بیمه SOS مواجه نخواهید شد. مهم‌ترین شرکت‌های کمک‌رسان ایران در خارج از کشور به‌شرح زیر هستند که در ادامه به‌صورت مختصر به معرفی آن می‌پردازد:

  • Allianz
  • Mideast
  • رایزشوتز
  • بیمه SOS
  • اواسان
  • رمد

شرکت‌های کمک‌رسان رمد

یکی از شرکت‌های کمک‌رسان ایران در خارج از کشور، شرکت رمد می‌باشد. این شرکت امکان پرداخت خسارت در محل و یا پرداخت آن به سازمان و ارگان مربوطه را برای مسافران فراهم نموده که مزیت خوبی محسوب می‌گردد. یکی دیگر از مزایای این شرکت داشتن اپراتور فارسی زبان است که برای رفع مشکلات افراد بسیار کارآمد است.

شرکت کمک‌رسان اواسان

اواسان نیز یکی دیگر از شرکت‌های کمک‌رسان است که به ارائه خدمات به مسافران در خارج از کشور می‌پردازد. امکان پرداخت خسارت در محل و یا پرداخت آن به سازمان یا مرکز مربوطه از مزایای مهم این شرکت محسوب گردیده که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. این مورد از شرکت‌های کمک‌رسان ایران در خارج از کشور نیز دارای اپراتور فارسی زبان است که برای مسافران بسیار کارآمد می‌باشد.

بیمه sos

 

شرکت بیمه SOS

یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های کمک‌رسان ایران، شرکت بیمه SOS است. شرکت بیمه SOS یکی از زیرمجموعه‌های IAG است و امکان پرداخت خسارت در طول سفر یا پرداخت آن به سازمان و ارگان مربوطه را فراهم می‌نماید. یکی از اصلی‌ترین علل محبوبیت شرکت بیمه SOS دارا بودن اپراتور فارسی زبان و پاسخگویی ۲۴ ساعته آن می‌باشد.

شرکت کمک‌رسان Reise-Schutz

این شرکت کمک‌رسان تنها امکان پرداخت هزینه به ارگان یا سازمان مربوطه را فراهم می‌نماید و شما امکان دریافت خسارت در محل را ندارید. نکته مثبتی که درباره شرکت کمک‌رسان رایزشوتز داشتن اپراتور فارسی زبان است که بسیار کارآمد می‌باشد

شرکت کمک‌رسان Allianz

این شرکت کمک‌رسان امکان پرداخت خسارت در طی سفر یا پرداخت آن به سازمان مربوطه وجود دارد که شما می‌توانید از یکی از این روش‌ها بهره‌مند گردید. توجه داشته باشید که این شرکت کمک‌رسان فاقد اپراتور فارسی زبان است که درصورت عدم تسلط شما به زبان می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

 

شرکت کمک‌رسان Mideast

آخرین مورد از شرکت‌های کمک‌رسان ایران در خارج از کشور، شرکت Mideast است که علاوه‌بر پرداخت خسارت به شما در طول سفر یا واریز آن به حساب سازمان مربوطه، فردی را به‌عنوان نماینده اعزام نموده تا روند رفع مشکل را بررسی نموده و درصورت وجود مشکل درصدد رفع آن اقدام نماید. این شرکت بیمه نیز دارای اپراتور فارسی زبان است که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

Buy-travel-insurance

خرید بیمه مسافرتی

 

سخن پایانی

همانطور که در طی مقاله بیان گردید، شرکت‌های کمک‌رسان درحقیقت نمایندگان و سازمان‌های طرف قرارداد شرکت‌های بیمه‌ای در ایران هستند که روند ارائه خدمات شرکت‌های بیمه‌ای در خارج از ایران را بهبود می‌بخشد. پس از خرید بیمه مسافرتی نام، آدرس و شماره تماس شرکت کمک‌رسان برروی بیمه‌نامه شما درج گردیده که در زمان وقوع حادثه می‌توانید با آن تماس گرفته یا به آدرس درج‌شده مراجعه نمایید.

پیش از خرید بیمه مسافرتی به مواردی ازقبیل تعهدات بیمه کمک‌رسان ایران، نحوه خدمات‌رسانی آن‌ها و وجود اپراتور فارسی زبان دقت نمایید.