×  

بیمه آتش سوزی طرح مهر بیمه ایران چیست و میزان تعهدات آن چقدر است؟

آیا تاکنون چیزی درباره بیمه آتشسوزی طرح مهر بیمه ایران شنیده‌اید؟ همه ما از خطرات آتش‌سوزی و عواقب آن مطلع هستیم؛ به‌طوری‌که درصورت دیدن صحنه‌ای از آتش‌سوزی، این اتفاق تا مدت زمان زیادی در ذهن ما باقی می‌ماند. بیمه ایران اولین شرکت بیمه در ایران است که همواره با ارائه خدمات مفید درراستای کمک به هموطنان خود تلاش می‌نماید.

بیمه آتش‌سوزی ایران یکی از اصلی‌ترین خدمات این شرکت بیمه است که دارای انواع مختلفی است و بیمه‌گذاران می‌توانند متناسب با شرایط خود یکی از انواع بیمه آتشسوزی ایران را به‌عنوان بهترین بیمه آتش‌سوزی برای خود خریداری نمایند.

در این مقاله از بیمه‌شو به معرفی بیمه‌نامه آتش‌سوزی طرح مهر بیمه ایران پرداخته می‌شود تا شما با کسب اطلاعات بیشتر درباره این طرح بیمه آتش‌سوزی ایران آن را برای خود خریداری نمایید. دقت داشته باشید که بهترین بیمه آتش‌سوزی بیمه‌نامه‌ای است که متناسب با نیازها، خواسته‌ها و توانایی مالی شما باشد؛ بنابراین بهتر است در هنگام خرید بیمه آتش‌سوزی به این مسائل توجه نمایید.

بیمه آتشسوزی ایران

شرکت بیمه ایران اولین و قدیمی‌ترین شرکت بیمه است که همچنان درصدر شرکت‌هایی قرار دارد که به ارائه خدمات به بیمه‌گذاران پرداخته است. بیمه‌نامه آتش‌سوزی ایران یکی از خدمات اصلی این شرکت است که در انواع و طرح‌های مختلف ارائه می‌گردد و شما می‌توانید آن را برای اموال خود خریداری نمایید. اصلی‌ترین انواع بیمه آتش‌سوزی ایران که توسط این شرکت ارائه می‌گردد، به‌شرح زیر می‌باشد:

  • بیمه آتش‌سوزی طرح مهر بیمه ایران
  • بیمه آتش‌سوزی معمولی مراکز صنعتی
  • بیمه آتش‌سوزی طرح جامع اصناف
  • بیمه آتش‌سوزی مسکونی با طرح زلزله
  • بیمه آتش‌سوزی معمولی مراکز غیرصنعتی
  • بیمه آتش‌سوزی معمولی منازل مسکونی
  • بیمه آتش‌سوزی طرح جامع خانه و خانواده
  • بیمه آتش‌سوزی مسکونی طرح همگانی

آشنایی با بیمه آتشسوزی طرح مهر بیمه ایران

بیمه آتش‌سوزی طرح مهر بیمه ایران درراستای حمایت از خانه و خانواده بیمه‌گذاران ارائه گردید و خسارات مالی وارده به دارایی‌های منقول و نامنقول را پرداخت می‌نماید. به یاد داشته باشید که بیمه آتش‌سوزی طرح مهر بیمه ایران تعهدی درقبال پرداخت خسارات جانی و جسمی وارده به بیمه‌گذاران ندارد.

چنانچه درصورت وقوع حادثه به اموال اشخاص ثالث خسارتی وارد شود، بیمه‌گذار ملزم به پرداخت آن می‌باشد که شرکت بیمه آن را تقبل می‌نماید.

تعهدات بیمه آتشسوزی طرح مهر بیمه ایران

این بیمه‌نامه نیز همانند سایر بیمه‌نامه‌ها دارای تعهداتی است که شما باید پیش از خرید بهترین بیمه آتش‌سوزی از تعهدات این طرح مطلع گردند. اصلی‌ترین تعهدات این بیمه‌نامه به‌شرح زیر می‌باشد:

  • جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار که به ساختمان، تأسیسات و اثاثیه منزل وارد شده باشد.
  • جبران خساراتی که براثر آتش‌سوزی و یا انفجار در ساختمان بیمه‌شده به ساختمان‌های مجاور گردیده است؛ مشروط به اینکه بیمه‌گذار از قانوناً مسئول جبران این خسارات می‌باشد.
  • پرداخت مبالغ پرداختی به اشخاص ثالث یا اقرار به قبول مسئولیت توسط فرد بیمه‌گذار؛ مشروط به اینکه با موافقت بیمه‌گر صورت گرفته باشد یا انجام آن از سوی مراجع ذی‌صلاح تأییدشده و اجباری باشد.
  • پرداخت غرامت فوت یا نقص عضو دائم و هزینه‌های پزشکی بیمه‌گذار و اعضای خانواده وی که ناشی از حوادث ۲۴ ساعته باشد.

استثنائات طرح مهر بیمه آتشسوزی بیمه ایران

  • خساراتی که به مسکوکات، پول، اوراق بهادار، اسناد، فلزات قیمتی، جواهر، مروارید، اسناد و نسخ خطی، انواعکلکسیون‌ها و اشیای عتیقه
  • آسیب‌های جانی و جسمی وارده به بیمه‌گذاران و اعضای خانواده وی
  • غرامت فوت و نقص عضو کلی و جزئی دائم و هزینه‌های پزشکی ناشی از جنگ و زلزله

شرایط فسخ قرارداد طرح مهر بیمه آتشسوزی

بیمه‌گذار در هر زمان دلخواهی می‌تواند نسبت به فسخ این بیمه‌نامه اقدام نماید و شرکت بیمه نیز با درنظر گرفتن تعرفه کوتاه مدت، نسبت به محاسبه حق بیمه اقدام کرده و مابه‌التفاوت آن با مبلغ پرداختی را به بیمه‌گذار پرداخت می‌نماید. براساس قانون بیمه‌نامه‌هایی که به نفع شخص ثالث عقد گردیده‌اند از این قاعده مستثنی می‌باشند.

شرکت‌های بیمه درمواردی که براساس قانون مجاز به فسخ بیمه‌نامه می‌باشند، می‌توانند بیمه‌نامه را با ارسال یک اخطار ۱۰ روزه به آخرین آدرس بیمه‌گذار، فسخ نمایند. در این حالت بیمه‌گر باید حق بیمه دریافت‌شده را پس از گذشت ۱۰ روز اعلامی به بیمه‌گذار بازگرداند.

تعهدات بیمهگذار

درصورت وقوع حادثه بیمه‌گذار موظف به انجام موارد ذیل می‌باشد:

  • وقوع حادثه و مراتب آن باید ظرف مدت ۵ روز به شرکت بیمه و مراجع ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی گردد.
  • تمامی اسناد و مدارک لازم برای تشخیص چگونگی وقوع حادثه و ارزیابی خسارات ناشی از آن باید در اختیار کارشناس مربوطه در شرکت بیمه قرار داده شود.
  • بیمه‌گذار نباید بدون هماهنگی با شرکت بیمه در بیمه تغییری را اعمال نماید که در فرآیند تشخیص علت حادثه و ارزیابی خسارت آن خللی ایجاد نماید.

خرید آنلاین بیمه آتشسوزی

آیا تاکنون بیمه‌نامه‌ای را به‌صورت آنلاین خریداری نموده‌اید؟ در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی درراستای ارائه خدمات بیمه‌ای به‌صورت آنلاین اقدام نموده‌اند تا بیمه‌گذاران بتوانند با راحتی بیشتر و با صرف زمان و هزینه کمتر خدمات موردنیاز خود را دریافت نماید. بیمه‌شو یکی از شرکت‌هایی است که این امکان را برای شما فراهم نموده است و شما می‌توانید خدمات بیمه‌ای خود را ازقبیل خرید بهترین بیمه آتش‌سوزی، بیمه خودرو و … را با مراجعه به سایت https://bimesho.com/blog/ خریداری یا تمدید نمایید.