×  

آیا بیمه خسارت افت قیمت خودرو را پرداخت می‌کند؟

افت قیمت خودرو یکی از مسائلی است که تمام دارندگان خودرو با آن مواجه هستند و به دغدغه‌ای برای آن‌ها تبدیل گشته است. شما اطلاع دارید که با خرید بیمه بدنده می‌توانید خسارات مستقیم و غیرمستقیم وارده به خودرو خود را جبران نمایید، اما خسارات مستقیم و غیرمستقیم دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟ خسارات مستقیم به بدنه و تجهیزات وارد می‌شود، اما بعضی از تصافات منجر به افت قیمت خودرو می‌گردد.

خرید بیمه خسارت افت قیمت خودرو که درحقیقت یکی از پوشش‌های تکمیلی بیمه بدنه محسوب می‌گردد، می‌تواند خدمات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه نماید؛ بنابراین هنگام خرید بیمه خودرو بهتر است بهتر است نسبت به تهیه بیمه خسارت افت قیمت خودرو نیز اقدام نمایید.

همانطور که می‌دانید افت قیمت خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است که باید به آن توجه گردد؛ بنابراین بیمه‌شو در این مقاله به شفاف‌سازی درباره آن پرداخته است تا شما بتوانید این مسئله را رفع نمایید.

افت قیمت خودرو چگونه محاسبه می‌گردد؟

محاسبه کاهش قیمت خودرو عموماً دارای روش خاص و مشخصی نیست و براساس عرف بازار صورت می‌پذیرد و نوعذ خسارت، قطعه آسیب‌دیده، میزان رنگ شدن و … در آن تأثیرگذار است. دقت داشته باشید که برای پرداخت خسارت توسط بیمه جبران خسارت افت قیمت خودرو کارشناس دادگستری باید تأیید نماید که افت قیمت حاصل‌شده ناشی از همان تصادف بوده و تصادفات پیشین سهمی در آن نداشته‌اند.

باید این نکته را بیان نماییم که براساس قوانین بیمه، تنها به خودروهای زیر ۵ یا ۶ سال خسارت افت قیمت خودرو پرداخت می‌گردد، اما برای خودروهای خارجی این امکان وجود دارد که متناسب با نظر کارشناس خسارت وارده پرداخت گردد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت افت قیمت خودرو

چنانچه شما ضمن داشتن بیمه خودرو مشمول دریافت خسارت افت قیمت برای خودرو خود هستید باید مدارکی را ارائه نمایید که شرکت بیمه خسارت شما را پرداخت نماید.

اگر طرفین حادثه در میزان خسارت به توافق نرسیدند، شورای حل اختلاف باید به این مقوله رسیدگی نماید. در این راستا راننده آسیب‌دیده باید درخواست محاسبه قیمت را تکمیل کرده و آن را به شورا حل اختلاف ارائه نماید و چنانچه خسارت وارده بیشتر از سقف تعیین‌شده برای شورای حل اختلاف باشد، کارشناس رسمی میزان خسارت افت قیمت خودرو را محاسبه کرده و دادخواست شکایت را به دادگاه ارائه می‌نماید.

یکی از مدارک لازم برای دریافت خسارت افت قیمت کروکی است که ارائه آن الزامی می‌باشد. دقت داشته باشید که اگر کروکی تصادف توسط پلیس تهیه نگردد، کارشناس مربوطه در شورای حل اختلاف باید براساس شواهد و مستندات، آن را تهیه نماید که ممکن است از کیفیت پایینی برخوردار نباشد.

درصورتی امکان مراجعه به تعمیرگاه برای بررسی کارشناس شورای حل اختلاف را ندارد، باید نسبت به عکس‌برداری از خودرو اقدام نمایید. دقت داشته باشید که تمامی عکس‌ها باید کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

پرداخت خسارت افت قیمت توسط بیمه

بیمه بدنه به‌عنوان یکی از انواع بیمه خودرو خسارات وارده به خودرو شما را پرداخت می‌نماید. این بیمه خودرو دارای پوشش‌های اصلی و فرعی است که خدمات گسترده‌ای را به شما ارائه می‌نماید. یکی از پوشش‌های تکمیلی بیمه بدنه پرداخت خسارات افت قیمت خودرو است که کمک‌های لازم را به شما ارائه می‌کند. دقت داشته باشید بیمه شخص ثالث که مهم‌ترین بیمه خودرو تلقی می‌گردد نیز خسارات مالی و جانی وارده به شخص مقابل را پرداخت می‌نماید که می‌تواند مشکلات زیادی را از شما رفع نماید.

دقت داشته باشید که بیمه شخص ثالث هیچ پوششی را تحت عنوان افت قیمت خودرو ارائه نمی‌دهد و تنها خسارات وارده را تا سقف تعیین‌شده جبران می‌نماید؛ بنابراین عموماً جبران خسارت افت قیمت خودرو شما توسط تعهدات شخص ثالث راننده مقصر و پوشش افت قیمت بیمه بدنه صورت می‌پذیرد که تمامی آن‌ها بدین معنی است که خرید انواع بیمه خودرو الزامی بوده و کوتاهی در خرید آن در زمان وقوع حادثه و بروز خسارت مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

مدل ماشینی و رنگ خودرو چه تأثیری در افت قیمت دارد؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که مدل، رنگ و سال ساخت خودرو در کاهش قیمت خودرو تأثیرگذار است؛ برای مثال ماشین‌هایی که کمتر از ۳ سال از تولید آن‌ها گذشته باشد، افت قیمت بیشتری را نسبت به سایر خودروها متحمل می‌شود.

رنگ خودرو نیز دارای تأثیرات زیادی در این زمینه است و باید به آن‌ها توجه گردد؛ برای مثال خودروهای زرد رنگ کمترین کاهش ارزش و خودروهای طلایی، بنفش و قرمز بیشتری کاهش را خواهند داشت.

خرید بیمه خودرو از بیمه‌شو

یکی از دغدغه‌های دارندگان خودرو این است که بیمه‌نامه‌های خود را از کجا خریداری نمایند که بهترین کارآیی را برای آن‌ها داشته باشد. بیمه‌شو یکی از شرکت‌هایی است که شما می‌تواند اکثریت بیمه‌های موردنیاز خود را اعم از بیمه خودرو، بیمه عمر و … را از آن خریداری کرده و از خدمات آن بهره‌مند گردید.

مزیت این شرکت این است که شما علاوه‌بر مراجعه حضوری به دفتر آن می‌توانید خدمات بیمه‌ای درخواستی خود را به صورت آنلاین و بدون هیچگونه نیاز به مراجعه حضوری خریداری یا تمدید نمایید. همچنین شما با مراجعه به سایت بیمه‌شو به آدرس https://bimesho.com/blog/ می‌توانید ضمن خرید بیمه اطلاعات لازم و کارآمد را درباره انواع بیمه‌نامه و شرکت‌های بیمه‌ای کسب نمایید.