×  
آیا هزینه‌های مربوط به سرما خوردگی و مسمومیت هم شامل بیمه مسافرتی می‌شود؟

آیا هزینه‌های مربوط به سرما خوردگی و مسمومیت هم شامل بیمه مسافرتی می‌شود؟

آیا هزینه‌های مربوط به سرما خوردگی و مسمومیت هم شامل بیمه مسافرتی می‌شود؟

تهیه بیمه مسافرتی پس از خرید بلیط هواپیما و مشخص کردن محل اقامت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر مسافر پیش از سفر باید انجام دهد. امروزه با توجه به هزینه‌های گزاف درمان در کشورهای خارجی اهمیت بیمه‌های مسافرتی روز به روز بیشتر می‌شود. اهمیت بیمه مسافرتی به اندازه ای است در برخی سفارت‌ خانه‌ها برای اخذ اقامت داشتن بیمه مسافرتی یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا قرار دارد. بیمه‌ی مسافرتی بیمه گزار را در برابر هزینه‌های پزشکی، کنسل شدن سفر، گم شدن چمدان، حادثه های پرواز و سایر زیان های ناشی از مسافرت تحت حمایت خود قرار می‌دهد. اما سوالی که بیش از همه برای مسافران مطرح می‌شود این است که پوشش بیمه‌ای مسافرتی تا چه است و تا چه میزان زیان‌های مسافر را تحت پوشش قرار می‌دهد. در این مقاله اطلاعات مربوط به پوشش هزینه درمان در بیمه مسافرتی و همچنین دیگر پوشش‌های این بیمه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط: بیمه مسافرتی برای کدام کشور ها اجباری است؟

پوشش‌های بیمه مسافرتی چه مواردی را شامل می شود؟

اگر بخواهیم یک تعریف جامع از بیمه مسافرتی ارائه کنیم باید آن را یک بیمه‌ی کامل جهت آرامش خاطر مسافران در طول سفرهای خارجی بدانیم. بیمه‌ی مسافرتی هزینه‌های پزشکی، کنسل شدن سفر، گم شدن چمدان، حادثه های پرواز و سایر خساراتی که ممکن است در طول سفر برای مسافران پیش بیاید را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه مسافرتی در واقع در سفرهای خارجی از مسافر یا همان بیمه گزار حمایت می کند و نگرانی های وی را بابت هزینه های درمان، تاخیر و دیگر حوادث احتمالی که ممکن است پیش بیاید آسوده می کند. لازم به ذکر است که بدانید بیمه مسافرتی مختص سفرهای خارجی است برای سفرهای داخلی این نوع بیمه، بیمه حوادث انفرادی نام دارد. در صورتی که شخصی تحت پوشش هیچ کدام از بیمه‌های درمانی نباشد با تهیه بیمه حوادث انفرادی می‌تواند در طول سفر خود را بیمه کند. البته مد نظر داشته باشید که داشتن بیمه‌ی حوادث انفرادی حتی برای افرادی که تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند نیز توصیه می‌شود. زیرا بسیاری از مواردی که بیمه حوادث انفرادی تحت پوشش خود دارد در بیمه‌های درمانی وجود ندارد. در حقیقت این بیمه یکی سری از حوادث مشخص و احتمالی را در نظر گرفته و از آن ها به عنوان پوشش بیمه یاد می‌کن و در صورت بروز هر گونه مشکل برای مسافر او را در طول سفر مورد حمایت بیمه قرار می‌دهد.

مطلب مرتبط: بهترین بیمه مسافرتی کدام است ؟

آیا هزینه‌های مربوط به سرما خوردگی و مسمومیت هم شامل بیمه مسافرتی می‌شود؟

بسیاری از افراد اطلاعات کمی در مورد پوشش هزینه درمان در بیمه مسافرتی دارند به صورتی که حتی اطلاع ندارند که آیا هزینه‌های مربوط به سرما خوردگی و مسمومیت هم شامل بیمه مسافرتی می‌شود یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود که بیمه مسافرتی تمامی هزینه‌های مربوط به درمان مسافر را در طول سفر تحت پوشش قرار می‌دهد و فرقی نمی‌کند که این هزینه‌ها مربوط به یک سرما خوردگی ساده باشد و یا تصادفی که برای مسافر در طول سفر رخ داده است.

البته در هنگام خرید بیمه مسافرتی باید بندهای مواردی که بیمه مورد نظر تحت پوشش قرار می‌دهد را با دقت مطالعه کنید. زیرا پوشش های بیمه مسافرتی همان مواردی است که بنابر بندهای قانونی که برایش مشخص شده است تا بیمه گزار خود را در برابر حوادث احتمالی محافظت کند، به این قوانین پوشش های بیمه گفته می شود. یکی از موارد قابل توجه هنگام خرید بیمه مسافرتی، پوشش‌های آن است. پوشش‌های بیمه های مسافرتی می بایست، بنابر نیازهای فرد بیمه‌ گزار باشد. البته باید بگوییم برخی از این پوشش ها دارای فرانشیز هستند که در ادامه به توصیف مفهوم فرانشیز هم خواهیم پرداخت.

فرانشیز بیمه مسافرتی چیست؟

فرانشیز بیمه مسافرتی به بخشی از هزینه‌های درمان گفته می‌شود که باید توسط خود بیمه گزار پرداخت شود. در حقیقت حوادث در پوشش های بیمه مسافرتی قرار دارند شامل فرانشیز می‌شوند. فرانشیز در بیمه‌های مختلف متفاوت است و به صورتی درصدی از هزینه‌های درمان تعریف می‌شود. برای مثال برخی بیمه‌های مسافرتی فرانشیز ۲۰ درصدی دارند. این بدین معنی است که در صورتی که هزینه‌ی درمان مسافر در طول سفر ۱۰۰ دلار باشد ۸۰ دلار آن توسط بیمه پرداخت شده و مابقی آن که ۲۰ دلار است باید توسط بیمه گزار (خود مسافر) پرداخت شود. بدیهی است که فرانشیز مبلغ کمی از هزینه‌های درمان را شامل می‌شود و بخش اصلی آن توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.