×  
اگر تاریخ ویزا تغییر کند، آیا می‌توان تاریخ بیمه مسافرتی را تغییر داد؟

اگر تاریخ ویزا تغییر کند، آیا می‌توان تاریخ بیمه مسافرتی را تغییر داد؟

اگر تاریخ ویزا تغییر کند، آیا می‌توان تاریخ بیمه مسافرتی را تغییر داد؟

بیمه مسافرتی که این روزا با افزایش بی رویه قیمت ارز تبدیل به یکی از ضروریات اصلی سفر شده است، قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی بیمه مسافرتی در مورد شرایط خرید، اعتبار و تاریخ بیمه مسافرتی اطلاعاتی را ارائه کنیم. اگر قصد سفر خارجی در آینده‌ای نزدیک را دارید و یا می‌خواهید در مورد بیمه‌های مسافرتی اطلاعاتی را کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط: بیمه مسافرتی برای کدام کشور ها اجباری است؟

بیمه مسافرتی چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر در طول یک سفر خارجی دچار حادثه و یا بیماری شوید، هزینه‌های درمان چگونه خواهد بود؟ آیا فکر گم شدن مدارک و چمدان و یا به سرقت رفتن کیف پول شما در طول یک سفر خارجی، به ذهنتان ختور نکرده است؟ متاسفانه باید بگوییم که با توجه به بالا رفتن قیمت ارز هزینه‌های درمان در کشورهای دیگر بدون بیمه بسیار گزاف و سرسام آور خواهد بود. تنها چیزی که در این زمان می‌توان به شما کمک کند داشتن یک بیمه‌ی مسافرتی معتبر است که علاوه بر هزینه‌های درمان، حوادثی همچون گم شدن چمدا و یا مدارک را تحت پوشش قرار دهد. در ادامه نحوه خرید بیمه مسافرتی را بیان می‌کنیم.

مطلب مرتبط : آیا گم شدن بارهای مسافر جز پوشش های بیمه مسافرتی می باشد ؟

خرید بیمه مسافرتی پیش از سفر

هرچند داشتن بیمه مسافرتی برای دریافت ویزا از برخی کشورها اجباری است اما به صورت کلی داشتن این بیمه برای تمامی سفرهای خارجی الزامی نیست و فقط برخی کشورها هستند که داشتن این بیمه را پیش از سفر الزامی می‌دانند. در صورتی که کشور مقصد شما جزو این دسته کشورها می‌باشد باید مدارک مربوط به بیمه مسافرتی را همراه با دیگر مدارک به سفارت خانه آن‌ ارائه کنید. در نظر داشته باشید که بیمه مسافرتی شما باید مورد تأیید این سفارت خانه باشد. به عبارتی دیگر معمولاً سفارت خانه‌ها لیستی از شرکت‌های بیمه معتبر برای بیمه مسافرتی را تأیید می‌کنند که بیمه شما باید حتما از این شرکت‌های مورد تأیید خریداری شود، در غیر این صورت مورد تأیید سفارت نخواهد بود. بیمه های مسافرتی از هنگام خروج شما از کشور شروع و بسته به مدت زمان خریداری شده که در متن بیمه نامه قید می‌شود از یک هفته تا یکسال اعتبار دارد. در نظر داشته باشید حتی اگر ارائه مدارک بیمه مسافرتی برای دریافت ویزا برای شما الزامی نیست ولی توضیه‌ی ما این است که بیمه مسافرتی خود را چندین روز پیش از سفر به همراه بلیط هواپیما خریداری کنید. زیرا تاریخ اعتبار بیمه نامه از زمان درج مهر خروج از کشور در پاسپورت شما محاسبه خواهد شد و خرید زودتر بیمه نامه تأثیری در اتمام مدت زمان اعتبار آن نخواهد داشت. در ادامه تاریخ بیمه مسافرتی و مدت زمان اعتبار هر بیمه نامه را با توجه به شرایط سفر توضیح خواهیم داد.

تاریخ بیمه مسافرتی

بسیاری از مسافران در مورد تاریخ بیمه مسافرتی، تمدید آن و خرید مجدد آن اطلاعات محدودی دارند. در این باره باید بگوییم که تاریخ بیمه مسافرتی با توجه به انواع آن تعیین می‌شود به عبارتی بیمه‌های مسافرتی از نظر تاریخ دو دسته هستند: بیمه مسافرتی انفرادی (Single) و بیمه مسافرتی گروهی (Multiple). بیمه مسافرتی انفرادی فقط برای یک سفر خارجی اعتبار دارد و تاریخ اعتبار آن از لحظه ورود مهر خروج از کشور در پاسپورت شروع می‌شود.

مطلب مرتبط: بهترین بیمه مسافرتی کدام است ؟

تاریخ بیمه مسافرتی انفرادی (Single)

بیمه نامه انفرادی (Single) برای یکبار خروج از کشور می باشد و پس از خروج از کشور و انقضای مدت زمان بیمه نامه، منقضی می گردد.

تاریخ بیمه مسافرتی گروهی (Multiple)

تاریخ بیمه مسافرتی گروهی (Multiple) به صورت بازه‌های زمانی سه ماهه، شش ماهه و یک ساله می‌باشد. در این بازه‌های زمانی بیمه گزار می‌تواند هر چند بار که می‌خواهد از کشور خارج شود و تا پایان این بازه‌ی زمانی بیمه مسافرتی او اعتبار دارد. تاریخ بیمه مسافرتی گروهی (Multiple) قابل تمدید نیست و در صورت پایان اعتبار آن بیمه گزار باید مجددا اقدام به خرید بیمه مسافرتی جدید کند.

حداکثر تاریخ بیمه مسافرتی

حداکثر تاریخ اعتبار بیمه‌های مسافرتی برای بیمه نامه انفرادی (Single) 92 روز و برای بیمه نامه گروهی (Multiple) یک سال می‌باشد. بیمه‌ نامه‌های دانشجویی که در ویزاهای تحصیلی برای دانشجویان صادر می‌شود نیز در دو بازه‌ی زمانی ۶ ماهه و یک ساله دارای اعتبار می‌باشند و دانشجو با توجه به مدت زمان اعتبار ویزا و همچنین مدت زمان تحصیل می‌تواند انتخاب کند که بازه زمانی ۶ ماهه و یا یک ساله را انتخاب نماید