×  
پوشش­های بیمه مسافرتی چیست ؟

پوشش­های بیمه مسافرتی چیست ؟

پوشش­های بیمه مسافرتی چیست ؟

یک بیمه مسافرتی، نگرانی­های اصلی مسافر در مورد سفر شامل کنسل شدن پروازها، موارد اورژانسی پزشکی، تاخیر در سفر یا گم شدن بار مسافر را پوشش می­دهد. اغلب سیاست­های شرکت­های بیمه مسافرتی جوری طراحی شدند که به هنگام وقوع اتفاقات پیش بینی نشده در طول سفر، قادر به بازپرداخت هزینه­ های مسافر باشند.

پوشش­های بیمه مسافرتی

۱- زمانی که سفر کنسل شود

اولین دلیلی که مسافران بیشماری را برای خرید بیمه مسافرتی ترغیب میکند، از دست ندادن هزینه­ای است که بابت خرید سفر خود پرداخت کرده­اند. با بازپرداخت هزینه لغو سفر، شما می­توانید هزینه­ای که قبلا پرداخت کرده­اید را پس بگیرید و دارایی خود را حفظ کنید. هزینه لغو سفر ۱۰۰ درصد به شما بازپرداخت خواهد شد اگر قبل از شروع سفر آن را با دلایل قابل قبولی لغو کنید. دلایلی مثل:

  • بیماری، آسیب فیزیکی، فوت شما، همسفرتان یا یکی از اعضای خانواده
  • شرایط سخت آب و هوایی یا مشکلات شدید جوی که مانع از رسیدن شما به مقصد می­شود
  • حملات تروریستی در مقصد گردشگری

اگرچه بیمه اکثر نگرانی­های رایج لغو سفر را پوشش می­دهد اما شامل تمامی موارد نیست. در اکثر شرکت­های بیمه این گونه است که، اگر به هر دلیلی سفر خود را لغو کنید و این مورد در لیست موارد بازپرداختی شرکت نباشد، شما باز هم میتوانید ۷۵ درصد از هزینه سفر خود را دریافت کنید. البته اطمینان حاصل کنید این درخواست از ۳۰ الی ۱۴ روز قبل از شروع سفر، با شرکت بیمه در میان گذاشته ­شود.

دریافت خسارت بیمه مسافرتی شمامل چه مراحلی میشود ؟

۲- ضرورت­های پزشکی

هرچند بیمه­های سلامتی جوری طراحی می­شوند که حتی وقتی در سفر هستید به هنگام بیماری یا آسیب دیدن ، هزینه­های شما را پوشش دهند. اما اکثر شرکت­های درمانی داخلی، طرحی برای مراقبت­های پزشکی و بهداشتی در خارج از کشور ندارند. به همین دلیل پیشنهاد میگردد، برای خرید حضوری یا خریدآنلاین بیمه مسافرتی قبل از سفر اقدام کنید. بیمه مسافرتی، هزینه­هایی همچون بستری شدن در بیمارستان، اورژانس، خدمات مراجعه به پزشک، تهیه دارو، جراحی سرپایی، حمل شما به نزدیکترین بیمارستان ممکن یا انتقال به دیگر مراکز درمانی به علت عدم وجود امکانات لازم جهت درمانتان را بازپرداخت خواهد کرد.

۳-تاخیر در برنامه سفر

بیمه مسافرتی هزینه تاخیر در سفر یا حتی از دست دادن پرواز در ساعت مقرر را پوشش می­دهد. اگر قبل از پرواز دلایل غیر قابل کنترلی نظیر نقص فنی اتومبیل به هنگام حرکت به سوی فرودگاه، مشکلات آب و هوایی شدید و غیره، برایتان پیش بیاید و مانع رسیدن شما به پروازتان شود، بیمه مسافرتی هزینه وعده­های غذا و هزینه اقامتگاه شما را به علت تاخیر بازپرداخت خواهد کرد.

۴-تاخیر در تحویل بار سفر یا گم شدن آن

اگر بار سفر شما پس از رسیدن به مقصد با تاخیر بدست شما برسد، بیمه مسافرتی هزینه های پوشاک و دیگر ملزومات را بعد از گذشت ۱۲ الی ۲۴ ساعت به شما بازپرداخت خواهد کرد. این بازپرداخت شامل تمامی اقلام بار مسافر نمی­باشد. ولی چنانچه بار شما برای همیشه گم شود، تعهد دارد تا آن را کامل بازپرداخت کرده و جایگزین کند. این بازپرداخت شامل حداقل و حداکثر هزینه ذکر شده در مفاد بیمه نامه است. پس چنانچه وسایل گران­قیمتی را با خود حمل می­کنید بهتر است از قبل در بیمه­نامه خود ذکر کنید.

مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی­گیرند:

زمانی که شما با خرید حضوری یا خرید آنلاین بیمه مسافرتی، سفر خود را گارانتی می­کنید، خیلی نامعقول نیست که انتظار بیمه شدن تمام جوانب سفر را، از شرکت بیمه مسافرتی داشته باشید. متاسفانه برآورده شدن این انتظار بسیار نادر است. مسافران اغلب نا­امیدانه در جست و جوی طرحی هستند که بیمه بتواند، تمام آن جوانب مورد انتظار را پوشش دهد. اما در نهایت گیج شده یا در نهایت گاهی از خواسته خود، به طور کلی دست برمی­دارند.

بنابراین ضروری است با مواردی که اکثر شرکت­های بیمه، آن ها را تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی­دهند نیز، آشنا شوید:

  • بازپرداخت هزینه با وجود بیماری های واگیردار همچون کرونا
  • پوشش هزینه شرایطی که هم اکنون درگیر آن هستید نظیر بیماری دیابت ( البته در صورت حاد شدن و ظاهر شدن نشانه­هایی که مراجعه به پزشک و مراقبت درمانی ضروری شود، بیمه آن را بازپرداخت خواهد­ کرد)
  • بلایای طبیعی که قبل از خرید بیمه اتفاق بیافتد نظیر سیل، زلزله، طوفان و …
  • مراقبت­های دندان پزشکی ( مگر اینکه در طول سفر دندان آسیب ببیند یا درد بگیرد)
  • بیماری­های هیجانی-روانی و اختلالات روحی نظیر اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی، افسردگی و …
  • مسافرت­های پزشکی جهت درمان
  • بارداری و تولد فرزند ( اگر باردار هستید و قصد سفر دارید بدانید اکثر شرکت­های بیمه هزینه وضع حمل را به عهده نمی­گیرند)
  • مسافران ماجراجو و ورزشکاران ورزش­های خطرناک، نظیر بانجی جامپینگ، اسکی روی برف و یخ در طبیعت، رفتینگ، چتر­بازی و سقوط آزاد
  • بلیط­های تقلبی جاذبه­ها و مکان­های دیدنی
  • و هر چیز دیگری که در مفاد قرارداد بیمه مسافرتی ذکر نشده ­است. حتما توجه داشته باشد به هنگام خرید آنلاین بیمه مسافرتی، تمام قوانین و شرایط شرکت بیمه مورد نظر را با دقت مطالعه کنید.