×  

بیمه عمر در هلند

بدیهی است که هر مرحله از زندگی مسئولیت‌ها، اولویت‌ها و نیازهای مختلف مختص به خود را برای حمایت مالی را به همراه دارد، چراکه بعضی‌اوقات ممکن است شاهد مشکلات مالی در زندگیمان باشیم که نیاز به کنترل دارند و باید به‌نوعی از آن‌ مرحله از زندگی مراقبت شود؛ درست در همین زمان است که صحبت بیمه عمر به میان می‌آید. تفاوتی نمی‌کند کجای این دنیای پهناور زندگی می‌کنید، در هر جایی که باشید بیمه عمر یکی از مواردی است می‌تواند کمک بسزایی در مسیر زندگیتان به‌شما بیاید.

هم در کشورهای درحال توسعه و هم توسعه‌یافته این موضوع بسیار قابل‌توجه قرار گرفته است و مردم آن جوامع درباره آن دارای اطلاعات کافی هستند؛ پس بدیهی است در صورتی‌که قصد خرید بیمه عمر را داشته باشید، باید درباره آن بدانید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید؛ حتی بهتر است با کسب اطلاعات کافی درباره بیمه‌های عمر سایر کشورها نیز بر آگاهی خود بیش‌ازپیش بیفزایید.

ما این بخش از مطالب بیمه‌شو را به اطلاعاتی درباره بیمه عمر یکی از کشورهای توسعه‌یافته یعنی بیمه عمر در هلند اختصاص داده‌ایم تا علاوه‌بر بیمه عمر کشورمان با بیمه‌های عمر سایر کشورها نیز آشنا شوید. حتی اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، برای آگاهی بیشتر، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیمه-عمر-در-هلند
Life insurance in the Netherlands

کشور هلند و بیمه عمر آن

همانطور که مشخص است بیمه عمر در هلند در ماهیت با بیمه عمر در کشور ما یکسان می‌باشد، از این‌رو باید بر این موضوع که بیمه عمر بلندمدت در کشور هلند امکان تعیین ذینفعان را فراهم می‌کند تا هزینه بیمه به صورت یکجا از شرکت بیمه به آنان تعلق گیرد، تاکید گردد؛ حتی گفتنی است در این بیمه‌نامه می‌توانید میزان میلغ دریافتی ذینفعان را از اندوخته بیمه عمرتان مشخص کنید. پیش‌تر درباره بیمه عمر بلندمدت سخن گفتیم اما ذکر نکردیم که امکان تعیین مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه و میزان مبلغ دریافتی بیمه‌شده نیز در این میان وجود دارد.

باوجود انواع مختلفی از بیمه در کشور نامبرده و در حالی که حتی برخی از آن‌ها اجباری هستند، شما تحت عنوان بیمه‌گذار در انتخاب ارائه‌دهنده خدمات یا همان شرکت‌های بیمه آزاد هستید؛ بنابراین عاقلانه است که قبل از انتخاب شرکت بیمه موردنظر خود، شرایط و قوانین بیمه‌نامه‌ها، میزان پوشش‌دهی، هزینه‌ها و میزان حق بیمه‌ها را با هم مقایسه کنید تا براساس بودجه و نیازهای خود بهترین انتخاب داشته باشید.

جالب توجه است که بدانید انواع بیمه‌ در کشور هلند مانند سایر نقاط اروپاست و تنها برخی شهروندان این کشور برای تهیه آن‌ها هزینه می‌کنند. گرچه همانطور که ذکر کردیم انواع مختلفی از بیمه مانند بیمه عمر در کشور هلند وجود دارد، اما شاید به‌جرأت بتوان گفت تنها تعداد اندکی از آن‌ها از لحاظ قانونی نیاز است، از این‌رو همانطور که چندی پیش نیز ذکر کردیم، این شما هستید که تحت عنوان یک بیمه‌گذار انتخاب می‌کنید برای کدام بیمه هزینه کنید؛ البته ناگفته نماند که صنعت بیمه در کشور هلند مانند اکثر کشورهای توسعه‌یافته از عملکرد بالایی برخوردار است و توجه به بیمه عمر مانند سایر بیمه‌‌ها بسیار با فرهنگ مردم این کشورها عجین گشته است.

انواع مختلفی از بیمه در کشور هلند

باتوجه به اینکه پیش‌تر به وجود انواع مختلفی از بیمه در کشور هلند و  اینکه تنها تعداد اندکی از آن‌ها نیاز قانونی دارند، اشاره کردیم، شاید برای برخی از افراد این پرسش پیش بیاید که کدام بیمه در این کشور از نظر قانونی نیاز است؟

علاوه‌بر بیمه عمر در هلند که یکی از بیمه‌های قانونی مهم کشور مذکور محسوب می‌شود، بیمه درمانی در کشور هلند را نیز باید مهم دانست؛ چراکه بیمه درمانی در این کشور برای تمام افراد مقیم، اجباری بوده و افراد مزبور باید ظرف چهار ماه پس از ورود به این کشور، یک طرح پوشش‌دهی را انتخاب و آن را تهیه کنند.

به دنبال ثبت‌نام بیمه عمر در هلند و بیمه درمانی در این کشور، می‌توان به بیمه سلامت عمومی نیز که از بیمه‌های قانونی و مهم تلقی می‌شود، اشاره نمود که البته تحقق این امر بسته به واجد شرایط بودن شما در کشور نامبرده است. مبلغ حق بیمه سلامت عمومی (zorgverzekering) در این کشور از حقوق دریافتی شما کسر می‌شود و شما تحت عنوان بیمه‌گذار، با بهره‌مندی از این بیمه قادر هستید بیشتر هزینه‌های بهداشت عمومی خود مانند درمان طولانی مدت، پرستاری و مراقبت، درمان دندانپزشکی بزرگسالان، فیزیوتراپی و درمان‌های تخصصی را پوشش دهید.

بیمه وسایل نقلیه موتوری
بیمه وسایل نقلیه موتوری

جالب است بدانید بیمه وسایل نقلیه موتوری نیز همانند کشور ایران در میان انواع بیمه در کشور هلند از بیمه‌های مهم و البته اجباری به‌شما می‌آید. پس همانطور که در ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم در مقابل بیمه‌های مهم و اجباری، بیمه‌های کم‌اهمیت و اختیاری نیز وجود دارد و این در حالی است که برعکس‌ این مسئله نیز صادق است.

از این بیمه‌های مهم اشاره شده در فوق که بگذریم، مجدداً به بیمه عمر هلند که هدف اصلی مقاله مذکور است، می‌رسیم.

در انتها جالب است بدانید بسیاری از شرکت‌های بیمه در این کشور، برای پاسخگویی دقیق‌تر به نیازهای بیمه‌گذاران خود، در ارائه راه‌حل‌های مختلف، انعطاف از خود نشان می‌دهند و محصول اصلی خود را که همان بیمه عمر در هلند است را باتوجه به هدف نیاز حمایت مالی افراد ارائه می‌دهند.