×  
دلایل-خرید-بیمه-مسافرتی

هشت دلیل مهم برای خرید بیمه مسافرتی

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از قبل برای تعطیلات و تابستان‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید تا حتما چند روزی را به سفر بروید؟ اگر اهل سفر رفتن آن هم به مقصد کشورهای دیگر باشید، به‌خوبی با ریسک‌ها و اتفاقات ناگهانی‌ای که ممکن است در طول مدت اقامت‌تان رخ بدهد، آشنا هستید. از مسائل مربوط به کنسلی و تاخیر در پرواز و رسیدن به مقصد تا مشکلات فرهنگی و ارتباط گرفتن با مردم آن کشور و همچنین آشنایی با مقررات و آداب و رسوم آن ناحیه، همه و همه در به دست آوردن تجربه‌ی سفر موثر خواهند بود. علاقه‌مندان به سفرهای خارجی به‌خوبی می‌دانند که یکی از برنامه‌ریزی‌های مهم قبل از رفتن به سفرهای خارجی، برنامه‌ریزی برای خرید بیمه مسافرتی خواهد بود.

اهمیت، مزایا و به‌صورت کلی دلایل خرید بیمه مسافرتی به‌اندازه‌ای زیاد هستند که بسیاری از کشورهای جهان، داشتن بیمه‌نامه‌ی مسافرتی را یکی از شرط‌های اصلی برای دریافت ویزا درنظر گرفته‌اند. به همین بهانه، در ادامه‌ی این مطلب از بلاگ بیمه‌شو به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم که چرا باید بیمه مسافرتی بخریم و دلایل خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی چیست. پس برای آشنا شدن با پوشش‌های بیمه سفر و مزایای آن تا پایان این مطلب با بیمه‌شو همراه باشید.

بیمه مسافرتی چیست؟

قبل از آن‌که درباره‌ی مهم‌ترین دلایل خرید بیمه مسافرتی صحبت کنیم، بهتر است با تعریف بیمه‌نامه مسافرتی آشنا شویم. بیمه مسافرتی از انواع بیمه‌نامه‌های اشخاص است که در آن ریسک‌های مختلفی که ممکن است در طول سفر به یک کشور خارجی برای مسافر پیش بیاید، تحت‌پوشش قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال بیمه‌نامه درمان تکمیلی شما بابت جبران هزینه‌های درمانی‌تان در مراکز پزشکی و پیراپزشکی داخل ایران، مسئول خواهد بود و اگر در خارج از کشور دچار حادثه یا بیماری شوید و به بیمارستان مراجعه کنید، در حالت عادی نمی‌توانید از بیمه‌نامه‌ی درمان تکمیلی‌تان استفاده کنید.

بلکه برای پوشش هزینه‌های درمانی در طول مسافرت‌تان باید سراغ بیمه سفر بروید. پس مهم‌ترین دلیل صدور و طراحی بیمه مسافرتی، پوشش و جبران هزینه‌های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی در کشورهای خارجی‌ست. با در نظر گرفتن این تعریف، مواردی همچون مدت اقامت، کشور مقصد، سن و مشخصات مسافر و پوشش‌های انتخابی نقش مهمی در استعلام و مشخص‌شدن حق‌بیمه‌ی مسافرتی خواهند داشت. برای آشنایی بهتر با دلایل خرید بیمه مسافرتی، در ادامه به هشت مزیت مهم این بیمه‌نامه اشاره می‌کنیم تا به‌خوبی متوجه شوید که چرا باید بیمه مسافرتی بخریم.

حمایت بیمه مسافرتی از بیمه گذار در زمان لغو سفر

پوشش-لغو-سفر

موقعیتی را تصور کنید که از ماه‌ها قبل برای یک سفر تفریحی هیجان‌انگیز به خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده‌اید. اما با نزدیک‌شدن به تاریخ سفر، اتفاقی پیش‌بینی‌نشده برایتان رخ می‌دهد که علی‌رغم میل باطنی‌تان مجبور می‌شوید که سفرتان را لغو کنید. اتفاقاتی مانند بیماری، حادثه، پیشامدهای ناگهانی و… از جمله مهم‌ترین دلایلی‌اند که می‌تواند به لغو سفر منجر شود.

همان‌طور که می‌دانید لغو شدن سفر، بی‌هزینه نیست و مشکلات مختلفی را ممکن است برایتان به‌وجود بیاورد. در چنین شرایطی اگر از قبل برای خرید بیمه‌نامه مسافرتی اقدام کرده باشید، شرکت بیمه هزینه‌ی کنسلی بلیت هواپیما، رزرو هتل و… را تا سقف تعهداتش به شما پرداخت خواهد کرد. البته به خاطر داشته باشید که در چنین شرایطی، دلیلی که برای لغو سفر به شرکت بیمه ارائه می‌دهید باید منطقی و موجه باشد تا هزینه‌ی کنسلی مسافرت به شما پرداخت شود.

جبران خسارت های از دست دادن پرواز اتصال

برای رسیدن به بعضی از مقصدها، پرواز و مسیر مستقیمی وجود ندارد و باید در چند مرحله سوار هواپیما، کشتی و یا قطار شوید. در چنین شرایطی‌ست که که لغو، تاخیر یا کنسلی هر کدام از آ‌نها می‌تواند تمام سفر شما را لغو کند و یا زمان‌بندی‌هایتان را به هم بریزد. شرکت بیمه در این زمان اقدامات لازم را برای خرید یک بلیت جدید برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بدون از دست دادن زمان و هزینه، به مسیر و مسافرت‌تان ادامه دهید.

پوشش کنسل شدن پرواز

پوشش-کنسل-شدن-پرواز

اگر برای بازگشت به خانه، پروازتان را از دست بدهید با داشتن بیمه‌نامه مسافرتی، شرکت بیمه از شما حمایت خواهد کرد و طبق تعهدات و جزئیات بیمه‌نامه‌تان به شما در پرداخت هزینه‌های مربوط به خرید بلیت جدید و یا محل اقامت یاری می‌رساند. پوشش کنسلی پرواز به‌خصوص در مواقعی که تا رسیدن به پرواز بعدی باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید، بسیار کاربردی خواهد بود.

پوشش از دست رفتن مقصد

احتمالا با خواندن این تیتر تعجب کرده باشید. اما ممکن است شرایطی پیش بیاید که امکان سفر به مقصد موردنظرتان به صورت موقت وجود نداشته باشد. مثلا هزینه‌ی زیادی را بابت سفر به یکی از کشورهای اروپایی پرداخت کرده‌اید اما سفر شما به دلایل مختلفی مانند طوفان، جنگ، بسته‌شدن مرزها و… کنسل شده است. با داشتن بیمه‌نامه‌ی مسافرتی‌ست که می‌توانید نسبت به بازگشت پول و هزینه‌تان خوش‌بین باشید. با خرید بیمه مسافرتی شما می‌توانید هزینه‌ی پرداختی‌تان را بازپس بگیرید و یا در صورت امکان، تعطیلات خود را در هتلی سپری کنید که متحمل خسارت نشده است.

ارائه خدمات اورژانسی در کشورهای دیگر

ممکن است در طول مدت اقامت‌تان مشکلات و یا موقعیت‌هایی رخ بدهد که به‌خاطر عدم آشنایی یا کم‌آشنا بودن با زبان، فرهنگ، قوانین و مقررات و… نیاز به کمک پیدا کنید و امکان رفع مشکل و مدیریت موقعیت را به تنهایی نداشته باشید. پوشش دریافت خدمات اورژانسی بیمه مسافرقی دقیقا برای چنین شرایطی طراحی و ارائه می‌شود تا به شما برای گذر از این شرایط سخت کمک کند.

حمایت بیمه مسافرتی در صورت ابتلا به بیماری و جراحت

حمایت بیمه مسافرتی در بیماری

یکی از دلایل خرید بیمه مسافرتی ارائه‌ی خدمات پزشکی برای زمانی است که فرد دچار بیماری یا جراحت شده است. تصور کنید که شما در طی سفر دچار بیماری یا حادثه شده‌اید و نیاز است که به سرعت به یکی از مراکز درمانی مراجعه کنید؛ اما اطلاعاتی در این زمینه ندارید. دراین شرایط شرکت کمک‌رسان یک نماینده را برای شما ارسال خواهد کرد که در تمام مراحل با شما همراه خواهد بود. بیمه کرونا مسافرتی را نیز می‌توان بخشی از این پوشش دانست.

تاخیر در دریافت بار یا از دست دادن آن

آیا تاکنون شرایطی برای شما پیش آمده است که چمدان‌های شما با تأخیر تحویل داده شوند و یا در طی سفر گم شده باشند؟ اگر چنین تجربه‌ای را داشته باشید به خوبی با شوک و استرس این لحظات آشنا هستید. با داشتن بیمه‌نامه مسافرتی، در چنین شرایطی می‌توانید با شرکت کمک‌رسان تماس بگیرید و جزئیات اتفاق را اطلاع دهید. کارشناس مربوطه نیز اقدامات لازم را برای دریافت چمدان‌ها را انجام خواهد داد و  یا درصورت مفقودی هزینه‌ای را برای تهیه لوازم جدید به شما پرداخت خواهد کرد.

گم شدن پاسپورت

پوشش-گم-شدن-پاسپورت

درصورتی که شما در طی سفر به هر دلیلی مدارک شناسایی خود مانند پاسپورت‌تان را گم کنید، شرکت کمک‌رسان شما را در تمامی مراحل دریافت گذرنامه جدید همراهی خواهد کرد تا علاوه بر آسان‌تر شدن فرایند تحویل پاسپورت جدید، مشکلات احتمالی را هم به راحتی رفع کند. البته این پوشش فقط محدود به پاسپورت و گذرنامه نمی‌شود. بیمه‌نامه مسافرتی پوشش‌های مختلفی را برای تمام مدارک مسافرتی شما در نظر گرفته است که در صورت سرقت یا مفقودی بتوانید با خیالی آسوده مراحل صدور مجدد آنها را طی کنید و هزینه‌‌های لازم برای صدور مدارک‌تان را با حمایت شرکت بیمه کمک‌رسان، پرداخت کنید.

در مطلبی که خواندید با دلایل خرید بیمه مسافرتی آشنا شدید. حالا به‌خوبی می‌دانید که چرا باید بیمه مسافرتی بخریم و این بیمه‌نامه چگونه از ما در سفرهای خارجی حمایت می‌کند. از آن‌جایی که نداشتن بیمه مسافرتی می‌تواند ضرر مالی زیادی را به بیمه‌گذار وارد کند، بیشتر کشورهای جهان تهیه‌ی بیمه‌نامه‌ی مسافرتی را برای صدور ویزا اجباری کرده‌اند. اگر قصد خرید بیمه مسافرتی را دارید، پلتفرم خرید و مقایسه‌ی آنلاین بیمه‌شو از تکمیل فرم پیشنهاد تا صدور بیمه‌نامه‌ی سفر همراه شماست.