×  

شش بیمه نامه ای که نباید بدون آن ها زندگی کرد!

بیمه عمر ، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه‌نامه درمانی و …. تماماً نام‌هایی هستند که به‌گوش همه ما آشنا می‌باشد. اگر بخواهیم لیستی از بیمه‌نامه‌هایی که وجود دارد و مفید می‌باشد تهیه کنیم، قطعاً لیستی طویل خواهد شد که شاید نام بسیاری از آن‎ها را تاکنون نشنیده باشیم. به‌طورقطع هر بیمه‌نامه‌ای که توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌گردد، در زمان خود مفید و کارآمد خواهد بود، اما خرید تعدادی از بیمه‌نامه‌ها برای داشتن زندگی خوب، مفید و گاهاً اجباری می‌باشد.

بیمه‌شو قصد دارد تا در این مقاله شش بیمه‌نامه‌ای را که در بهتر شدن زندگی ما نقش دارند را بیان نماید؛ بنابراین برای آشنایی با این بیمه‌نامه‌ها تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بیمه‌نامه‌های ضروری برای زندگی

همانطور که می‌دانید عموم بیمه‌نامه‌ها در زمان خاصی برای ما کارآمد خواهند بود، اما تعدادی از آن‌ها هستند که برای دوام زندگی و بالا بردن کیفیت آن اجباری می‌باشند. برای مثال، بیمه شخص ثالث بیمه‌نامه‌ای است که قانون خرید آن را اجباری نموده است و شما حتماً باید آن را خریداری کنید یا بیمه عمر که نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده شما و فرزندانتان می‌باشد که بهتر است هر خانواده‌ای آن را خریداری نماید. در ادامه ما شش بیمه‌نامه‌ای که خرید آن‌ها برای تمامی افراد ضروری است را بیان می‌نماییم.

بیمه مسئولیت

اولین و مهم‌ترین دسته‌ای که قصد داریم آن را بیان نماییم، بیمه مسئولیت است. بیمه مسئولیت شاخه‌های متفاوتی دارد که شما متناسب با شرایط خود باید آن‌ها را خریداری نمایید، مانند بیمه مسئولیت آسانسور، بیمه مسئولیت آتش‌سوزی و … . یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بیمه‌نامه این دسته، بیمه شخص ثالث است که خرید آن برای تمامی افراد دارای خودرو اجباری می‌باشد. شما با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه می‌توانید اطلاعات دقیقی از آن‌ها کسب کرده و بیمه‌نامه‌ای که برای شما کارآمد می‌باشد را خریداری کنید.

بیمه درمانی

بیمه‌نامه درمانی

بیمه‌نامه درمانی همانطور که از نامش پیدا می‌باشد برای کاهش هزینه‌های درمانی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیمه‌نامه درمانی به دو گروه پایه و تکمیلی دسته‌بندی می‌گردد که خرید آن برای تمامی افراد ضروری است. بیمه پایه همان بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و … است که عموم افراد از آن برخوردار هستند، اما بیمه‌نامه درمان تکمیلی که در راستای افزایش خدمت‌رسانی به مردم ایجاد گردیده است، فواید زیادی را دارا می‌باشد که بهتر است آن را خریداری کنید.

بیمه عمر

بیمه عمر را می‌توان نوعی سرمایه‌گذاری درنظر گرفت که شما می‌توانید برای تضمین آینده خود و فرزندانتان آن را خریداری کنید. بیمه عمر از شما در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی مانند فوت و ازکارافتادگی حمایت می‌نماید و می‌توانید آن را متناسب با قراردادتان به‌صورت کلی یا به‌صورت حقوق ماهیانه دریافت کنید.

مزایای بیمه عمر

بیمه عمر مزایای زیادی را دارا می‌باشد که خرید آن را ضروری می‌نماید. تعدادی از این مزایا به‌شرح زیر است:

  • بیمه عمر دارای تنوع زیادی است که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را متناسب با نیازتان خریداری کنید.
  • بیمه عمر نوعی سرمایه‌گذاری است که در طی آن به شما سود تعلق می‌گیرد.
  • افزایش سرمایه شما به‌دلیل طولانی بودن این بیمه عمر
  • امکان اخذ وام بعد از دو سال برای شما فراهم می‌گردد.
  • شما می‌توانید در پایان قرارداد بیمه عمر، سرمایه خود را به‌صورت مستمری ماهیانه دریافت کنید.
car-body-insurance

بیمه بدنه

بیمه بدنه

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های خودرو است که خرید آن اختیاری می‌باشد. بیمه بدنه خسارت‌هایی را که به بدنه خودرو شما وارد می‌گردد را پرداخت می‌نماید. لازم‌به‌ذکر است که بیمه بدنه پوشش‌هایی مانند سرقت، آتش‌سوزی و … را نیز دارا می‌باشد که شما متناسب با نیازتان می‌توانید پوشش‌های اضافی آن را خریداری کنید.

بیمه منازل مسکونی

منازل مسکونی، ساختمان‌های تجاری و … همگی نیازمند خرید بیمه‌نامه‌هایی هستند که از آن‌ها در شرایط مختلف حمایت کند. توجه نمایید که این بیمه تنها برای آتش‌سوزی و حوادث دیگر کاربرد ندارد، زیرا شما می‌توانید خانه‌های خود را دربرابر ترکیدگی لوله آب و … نیز بیمه کنید. دقت داشته باشید که مستاجر و صاحب‌خانه هردو باید نسبت به خرید این بیمه‌نامه‌ها اقدام نمایند.

بیمه‌نامه حوادث

بیمه‌نامه حوادث، خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف که در کار، ورزش و … رخ می‌‌دهند را پرداخت می‌نماید. برای هر فردی متناسب با کار و فعالیت‌های وی، بیمه‌نامه حوادث مختلفی مناسب است؛ بنابراین شما برای خرید بیمه‌نامه حوادث باید اطلاعات کافی کسب کرده و بهترین آن را برای خود خریداری کنید. باوجود آنکه این دسته از بیمه‌نامه‌ها بسیار مفید و ضروری هستند، اما متاسفانه عموماً نادیده گرفته می‌شوند.

سخن پایانی

بیمه عضوی مهم و غیرقابل انکار در زندگی همه افراد است که موجب افزایش کیفیت زندگی می‌گردد. خرید بعضی بیمه‌نامه‌ها مانند بیمه شخص ثالث و … برای تمامی مردم ضروری است، اما بعضی دیگر تنها مناسب افراد و مشاغل خاصی می‌باشند؛ در همین راستا بهتر است که شما با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه، بیمه‌نامه‌ای مناسب را برای خود خریداری کنید تا در زمان نیاز بتوانید از خدمات و پوشش‌های آن استفاده نمایید.

بیمه‌شو از شما برای همراهیتان تا پایان مقاله تشکر می‌نماید و امیدوار است که همراهی شما با ما تا پایان مقاله بیان‌گر توانایی ما در ارائه مطالب موردنیاز به ما باشد.