×  

مزایای خرید آنلاین بیمه

خرید آنلاین بیمه ، قابلیت نه‌چندان جدیدی است که در این روزهای کرونایی بیش از همیشه به‌چشم می‌آید؛ خرید بیمه به‌صورت اینترنتی نیز همانند بسیاری از خدمات الکترونیکی دیگر، با ظهور اینترنت و دیجیتالی شدن زندگی انسانی، نقش پررنگ‌تری را در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند؛ از این‌رو تمایل مردم به انجام کارهای خود از این بستر بیشتر شده است. در این مقاله قصد داریم به مزایای خرید آنلاین بیمه بپردازیم تا بتوانید با اطلاعاتی که از این مطلب بیمه‌شو به‌دست می‌آورید، با خیال آسوده‌تری از چنین خدماتی بهره‌مند شوید.

با مهم‌‌ترین مزایای خرید آنلاین بیمه را آشنا شوید

خرید-اینترنتی-بیمه

Buy insurance online

روند بسیار سریع و آسان

از اولین مزیتی که می‌توان در میان مزایای خرید آنلاین بیمه، بدان اشاره کرد، پیشبرد روند کاری در سریع‌ترین و آسان‌ترین حالت، بدون نیاز به دانش خاصی است که بدون مراجعه به نمایندگی یا شرکت بیمه مربوطه نیز امکان‌پذیر می‌باشد؛ خرید بیمه به‌صورت حضوری صرفه از زمانی که از دست می‌دهید، هزینه رفت و آمد را نیز باید متحمل شوید؛ از این‌رو خرید غیرحضوری بیمه بیمه‌گذار را با چالش‌های مسیر، صرف هزینه و زمان زیاد با وجود مشغله‌های بسیار امروزی روبه‌رو نمی‌کند و به فرد این امکان را می‌دهد که در هر زمان و هر مکانی قادر به استفاده از این امکانات باشد، ضمن‌اینکه در چنین شرایط خطرناکی، با ماندن در خانه از سلامتی خود محافظت کند.

انتخاب-آگاهانه

انتخاب آگاهانه

انتخاب آگاهانه

خرید بیمه به‌صورت اینترنتی امکان مقایسه چندین شرکت بیمه‌ای، برنامه‌ها و خدمات را برای بیمه‌گذار فراهم می‌کند؛ از این‌رو بیمه‌گذار می‌تواند از میان آنها، یک شرکت ارائه‌دهنده بیمه با آگاهی و وضوح کامل انتخاب نماید و خیال آسوده‌تری را نسبت خرید بیمه خود داشته باشد که این تصمیم آگاهانه برای فرد مذکور احساس امنیت و اطمینان بیشتری را به‌همراه خواهد داشت؛ از‌ این‌رو این مورد یکی از مواردی است که اثبات می‌کند خرید بیمه به‌شکل اینترنتی بهترین روش است.

مقرون‌به‌صرفه

بدیهی است که خرید آنلاین بیمه نسبت به خرید حضوری آن مقرون‌به‌صرفه‌تر است زیرا از طریق این روش می‌توان مواردی چون کمیسیون و سایر هزینه‌های عملیاتی را که موجب بروز هزینه‌های اضافی می‌شود را کاهش داد. با کاهش هزینه‌ها می‌توان به بهبود ارائه خدمات به مشتریان پرداخت و تخفیفات بهتری را برای آنان درنظر گرفت؛ ضمن‌اینکه امکان اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیفات نیز در این نوع خرید بیمه برای مشتریان فراهم است.
حذف مراحل کاغذی:
استفاده از درگاه‌های بیمه آنلاین و خرید بیمه با اقدام به تکمیل فرم دیجیتال موجب می‌شود تمام فرآیند در دنیای مجازی و بدون موارد موردنیاز فیزیکی مانند کاغذ صورت گیرد؛ این امر نه‌تنها باعث کاهش هزینه‌های جانبی و مصرف کاغذ می‌شود بلکه در بهبود فضای محیط زیست تاثیر مثبت و بسزایی دارد.

جلوگیری از معملات افراد سودجو

وجود دلال‌ها همیشه و در همه جا آزاردهنده است و بر هزینه‌‎ها می‌افزاید؛ این افراد سودجو همان افرادی هستند که در ازای اطلاعات نادرست به بیمه‌گذاران بیمه‌های مختلف را می‌فروشند؛ به‌بیان ساده‌تر اینافراد حقایق بیمه‌نامه‌های فروخته شده را از بیمه‌گذاران پنهان می‌کنند و با این پنهان‌کاری، قوانین را نقض و سودجویی می‌کنند.
خرید بیمه با حداقل مستندات:
خرید آنلاین بیمه به‌علت اینکه مراحل خرید به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، با حداقل مستندات و مدارک امکان‌پذیر است؛ این عبارت بدین معناست که دیگر برای خریداری بیمه به سایر مستندات مانند کپی شناسنامه یا کارت ملی نیازی نیست.
امکان مشاوره و سیستم چت آنلاین
پلت فرم آنلاین بیمه تنها به فروش محدود نمی‌شود بلکه بیمه آنلاین برای بیمه‌شدگان دارای امکان مشاوره و سیستم چت آنلاین است که باعث می‌شود، مشتری مستقیماً با تیم پشتیبانی مشتری ارتباط پیدا کند، تمام جوانب مثبت و منفی خدمات ارائه شده را بسنجد و معامله آگاهانه‌ای را کسب نماید؛ این بدین معناست که اولاً مفید و موثرترین برنامه‌های بیمه طبق نیاز مشتری، توسط مشتری انتخاب ‌می‌گردد ثانیاً هرگونه شک و تردید به دنبال آن شفاف‌سازی در این زمینه از بین می‌رود.
از آنجاکه در این پلتفرم‌ها امکان پرسش و پاسخ برای کاربران فراهم می‌شود تا در هر ساعت شبانه روز بتوانند سوالات و مشکلاتی که با آن‌ها روبرو شده‌اند را بپرسند.

خدمات جانبی

خدمات جانبی یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین بیمه است؛ برای اینکه بتوانید این بخش را بهتر درک کنید بهتر است با یک مثال همراه باشید. ممکن است برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که به‌دلیل مشغله زیاد، تاریخ تمدید بیمه خود را فراموش کنید؛ امروزه با روی کار آمدن اینترنت و امکان خرید آنلاین بیمه امکان بهره‌مندی از خدمات جانبی مانند اس‌ام‌اس خدماتی و اطلاعیه اینترنتی وجود دارد.

خرید-آنلاین-بیمه

Buy online insurance

سخن آخر

در مطالب فوق به مزایا و دلایل بالا بودن خرید آنلاین بیمه نسبت به خرید حضوی آن اشاره کردیم. از مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که خرید آنلاین بیمه با روی کار آمدن اینترنت، به‌صورت پررنگ‌تری در زندگی ما انسان‌ها ایفای نقش می‌کند؛ از این‌رو این امر توانسته با تاثیری مثبت، درجهت راحتی مردم یک جامعه حرکت کند. نتیجه این آسودگی به‌علت وجود مزایای خدمات آنلاین این صنعت، امکانی فراهم را کرده است که علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، به‌صورت بارزی شاهد کاهش هزینه‌های خود نیز باشیم.