×  
وام بیمه عمر

نحوه پرداخت و باز پرداخت وام های بیمه عمر چگونه است ؟

نحوه پرداخت و باز پرداخت وام های بیمه عمر چگونه است ؟

بیمه‌ی عمر یکی از انواع بیمه‌نامه‌ها است که شما با پرداخت مبلغی بصورت ماهانه یا سالانه و .. آینده‌‌ی مالی خود و حتی آینده‌ی مالی وراث خود را پس از مرگ تضمین می‌کنید. اما یکی زا شرایط و تسهیلات رایج ارائه‌شده در انواع بیمه‌ی عمر، تسهیلات دریافت وام است. و این همان بخش سرمایه‌ای بیمه‌ی عمر است. شما می‌توانید از شرکت‌های بیمه‌ی خود، با توجه به اندوخته‌ی سرمایه‌ی خود، وام دریافت کنید. اما مبلغ این وام چقدر است؟ یا با چه درصد سودی ارائه میشود؟ در این مقاله به سوالات شما در این مورد، پاسخ خواهیم داد.

چرا وام می‌گیریم؟

شاید بیمه‌گذار در طول مدت زندگی خود، نیاز به وام داشته باشد و نخواهد که مبلغ بیمه‌ی عمر خود را بازخرید کند، چون درصورت بازخرید بیمه‌ی عمر، مبلغ پرداختی به کلی استرداد شده و کاملا لغو می‌شود، اما درصورت دریافت وام، با حفظ بیمه‌ی عمر خود می‌توانید در مدت زمان مشخصی، مبلغی را بعنوان وام دریافت کرده و به شرکت بیمه‌گر، بازگردانید.

سقف پرداختی وام بیمه‌ی عمر چقدر است؟

بر این اساس شما می‌توانید تا ۹۰% سقف اندوخته‌ی و بازخرید بیمه‌ی عمر خود، بدون نیاز به ضامن و وثیقه، وام دریافت کنید. و تنها کافی است تا درخواست خود را در این مورد، برای شرکت بیمه، ارسال کنید.

بهره این وام چقدر است؟

بهره‌ی وام دریافتی از بیمه‌ی عمر، ۴ درصد از سود تضمینی بیمه‌ی عمر است.

در مدت دریافت وام و پرداخت قسط‌های آن بیمه‌ی عمر چه خواهد شد؟

در مدت دریافت وام و پرداخت قسط‌های آن، بیمه‌ی شما سرجایش است و پوشش‌های بیمه‌ای آن نیز برقرار خواهند بود.

تا چه زمانی می‌توانیم وام دریافت کنیم؟

یکی از حقوق بیمه گذاران بیمه عمر در استفاده از اندوخته بیمه نامه، دریافت وام از اندوخته می باشد. این مزیت بیمه عمر با توجه به بلندمدت بودن بیمه نامه، این امکان را به بیمه گذار می دهد تا در طول مدت بیمه و قبل از سر رسید آن، از اندوخته بیمه نامه خود وام بگیرد.
به این صورت بیمه گذار می تواند در صورت نیاز مالی به جای بازخرید کردن بیمه نامه، از دریافت وام از اندوخته خود استفاده نماید.

ویژگی‌های وام بیمه عمر

(ویژگی‌های وام بیمه عمر)

ویژگی‌های این وام

  • بیمه‌گذار پس از تصویه‌ی وام خود، دوباره می‌تواند با توافق شرکت بیمه، بارها از محل اندوخته‌ی خود، وام دریافت کند. اما هرچه مقدار اندوخته‌ی بیمه‌گذار و حق پرداختی او بیشتر باشد، میزان وام دریافتی او نیز بیشتر خواهد بود.
  • نیازی به وثیقه و ضامن نیست
  • میزان سود دریافتی، ۴ درصد از میزان سود مشارکت بیشتر است.
  • برخی از این شرکت‌های بیمه، پس از سپری شدن مدت زمات معین از زمان بستن قرارداد، وام را اعطا می‌کنند، مثلا ۶ ماه پس از تاریخ قرارداد یا حتی ۲ سال و بیشتر.
  • حداقل مقدار اندوخته، معمولا نامحدود است
  • مدت انتظار برای دریافت وام، معمولا چند روز کاری است.

شرایط بازپرداخت و قسط بندی

شرایط بازپرداخت و قسط‌بندی این وام، بستگی به شرایط بیمه‌نامه و شرکت بیمه‌گر دارد و از شرکتی به شرکت دیگر می‌تواند متغییر باشد.

ذکر چند نکته‌ی ضروری

  • هرگز اقدام به بازخرید بیمه عمر نکنید تا هر زمان که قادر به دریافت وام بیمه عمر هستید از این امکان به جای بازخرید بیمه عمر استفاده کنید.
  • در بازپرداخت وام بیمه عمر تاخیر نداشته باشید چرا که در میزان سود بیمه عمر تاثیرگذار خواهد بود همچنین برای دریافت دوباره وام بیمه عمر ایران باید اقساط وام قبلی را پرداخت کرده باشید.
  • اگر می‌خواهید مبالغ بیشتری وام دریافت کنید علاوه بر افزایش حق بیمه‌ی خود، بایستی صبر کنید، هرچه از مدت زمان قرارداد بیمه عمر بیشتر گذشته باشد اندوخته‌ی عمر شما بیشتر می‌شود و نهایتا مبلغ وام بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.
 وام بیمه عمر

(وام بیمه عمر)

آیا وقتی از بیمه‌ی عمر وام میگیریم از اندوخته در موقع باز خریدی یا مستمر ی کاسته می‌شود؟

اگر وام به موقع پرداخت و تسویه گردد تاثیری بر اندوخته ندارد و فقط در صورتی از اندوخته کسر می‌گردد که به موقع پرداخت نشود. بنابراین حتما وام دریافتی را به موقع پرداخت کنید تا لطمه‌ای به سرمایه‌ی خود وارد نکنید، چون شما در حال گرفتن وام از خودتان هستید و نه کس دیگری، علاوه‌ براینکه، میزان اندوخته‌ی شما، سرمایه‌ی دوران پیری و تضمین آینده‌ی خود و ذینفعانتان است، پس بصورت سرسری با آن برخورد نکنید. چرا که برای شما دفترچه‌ی قسط صادر می‌شود و هر قسط موعد مقرر خود را دارد، اگر سرموقع قسط‌ها را پرداخت نکنید، هربار مشمول جریمه می‌شوید و این میزان جریمه از میزان اندوخته‌ی شما کاسته‌شده و به حساب شرکت بیمه‌گر، واریز خواهد شد. همچنین درصورت داشتن بدهی نیز از اندوخته‌ی شما، کسر می‌شود.