Skip to content
Disadvantages and advantages of Parsian life insurance

معایب و مزایای بیمه عمر پارسیان

فهرست مطالب

بیمه عمر پارسیان ، یکی از بیمه‌هایی است که درمیان انواع بیمه عمر پارسیان توسط این شرکت ارائه می‌شود و همانند تمام بیمه‌های عمر دیگر شرکت‌ها، از مزایا و معایبی برخوردار است که شناخت آنها می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری دهد پس اگر به این موضوع علاقه‌مندید، به مخاطبان مطالب بیمه‌شو بپیوندید و با مطالعه آنها، آگاهی بیمه‌ای خود را افزایش دهید.

مزایای بیمه عمر پارسیان

تمام بیمه‌گذاران برای انتخاب این شرکت یا هر شرکت بیمه‌ای دیگری در مورد مزایا و معایب آن پرسش می‌کنند که به نتیجه درستی برسند؛ لازم به ذکر است که مزایای بیمه عمر پارسیان، پوشش‌ها و سود اندوخته سرمایه‌گذاری را دربرمی‌گیرد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

محاسبه سود روزشمار به صورت سود تضمینی و سود مشارکتی

در این حالت اگر فرد بیمه‌گذار درخواست برداشت کل مبلغ یا سود سرمایه‌گذاری شده و یا دریافت وام را داشته باشد، در خلال پرداخت‌ها، قابل استفاده است.

پرداخت سود تشویقی در صورت پرداخت حق‌ بیمه زودتر از تاریخ سررسید

به سبب اینکه سود اندوخته در بیمه عمر پارسیان براساس تاریخ پرداخت حق بیمه درنظر گرفته می‌شود بنابراین درصورتی‌که پرداخت حق بیمه زودتر از تاریخ سررسید انجام گیرد، به میزان حق بیمه به اندوخته افزوده شده و مشمول سود از همان تاریخ پرداخت خواهد شد؛ این امر نه‌تنها میزان مبلغ اندوخته را افزایش می‌دهد بلکه موجب افزایش نفع سرمایه‌گذاری بیمه‌شده نیز خواهد شد.

عدم جریمه دیركرد در پرداخت حق ‌بیمه

عدم جریمه دیركرد در پرداخت حق ‌بیمه از دیگر مزایای بیمه عمر پارسیان است و بدین معنی است که اگر فرد بیمه‌شده در پرداخت حق بیمه دیرکرد داشته باشد، نه‌تنها جریمه‌ای به او تعلق نمی‌گیرد و سود اندوخته، از همان تاریخ پرداخت برای سرمایه درنظر گرفته می‌شود بلکه بیمه‌گذار با پرداخت اقساط خود می‌تواند پوشش‌های اصلی تکمیلی بیمه‌‌نامه را به قوت خود باقی نگه دارد.

انعطاف‌پذیری در اجزای بیمه‌نامه

انعطاف‌پذیری در اجزای بیمه‌نامه همانطور که مبرهن استريال بدین معناست که می‌توان در شرایط و اجزای بیمه‌نامه انعطاف به‌خرج داد؛ برای مثال:

  • حق بیمه را افزایش یا کاهش داد.
  • میزان حق بیمه را تغییر داد.
  • نحوه پرداخت حق بیمه را تغییر داد.
  • بیمه‌گر می‌تواند در حین قرارداد در پوشش‌های بیمه عمر پارسیان تغییر و تحول ایجاد کرد.

عدم تعلیق بیمه‌نامه در صورت تاخیر در پرداخت حق بیمه به شرط داشتن اندوخته

این شرایط درصورتی اتفاق می‌افتد که فرد بیمه‌گذار در پرداخت حق بیمه تاخیر داشته باشد بنابراین به‌علت اینکه همچنان پوشش‌های بیمه عمر پارسیان برای وی برقرار باشد، بیمه قادر است از اندوخته شخص بیمه‌شده، مبلغ حق بیمه را برداشت کند.

پوشش بیمه‌ای در مدت زمان انتظار صدور بیمه‌نامه

این مزیت بیمه عمر پارسیان شرایطی را فراهم می‌کند که در دوره زمانی انتظار بیمه، صدور بیمه‌نامه مربوطه امکان‌پذیر باشد.

امكان تغییر در شرایط بیمه‌نامه در ابتدای هر سال و در تمدید قرارداد بیمه‌

در این مزیت از بیمه‌نامه بیمه شرکت مذکور، امکان تغییر شرایط بیمه‌نامه در ابتدای هر سال و زمان تمدید قرارداد وجود دارد.

امکان بازخرید بیمه

امکان بازخرید بیمه از دیگر مزایای بیمه عمر پارسیان است که در آن بیمه‌شده از سال اول تا سال ششم سرمایه‌گذاری امکان بازخرید کردن اندوخته بیمه‌نامه خود را دارد؛ این امر به‌صورت زیر است

  • در سال اول نود درصد
  • در سال دوم نود و دو درصد
  • در سال سوم نود و چهار درصد
  • در سال چهارم نود و شش درصد
  • در سال پنجم نود و هشت درصد
  • در سال ششم صد در صد

سهامدار شدن بیمه‌شده

فرد بیمه‌شده با تهیه بیمه‌نامه عمر پارسیان سهامدار این شرکت خواهد شد بدین صورت که در مقابل پرداخت حق بیمه‌ای که انجام می‌دهید، سهام به شما تعلق می‌گیرد.

دریافت وام بدون ظامن در بیمه عمر پارسیان

بیمه پارسیان امکانی را فراهم کرده است که نه‌تنها فرد بیمه‌گذار درصورت نیاز مالی می‌تواند در سال دوم پنجاه درصد و در سال ششم هشتاد درصد از اندوخته خود برداشت کند بلکه دریافت وام توسط وی بدون ضامن صورت می‌گیرد.

لازم به‌ذکر است بیمه‌گذار قادر است بعد از دو سال از عقد قرارداد در این شرکت بیمه‌ای، تا نود درصد از اندوخته خود را به‌صورت وام دریافت کند.

معایب بیمه عمر پارسیان

دارای محدودیت سنی برای پوشش‌های بیمه‌نامه عمر

این شرایط بدین معناست که در بیمه عمر پارسیان، فرد بیمه‌شده از بدو تولد تا پایان سن هفتاد سالگی تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد اما در زمان صدور بیمه‌نامه نباید بیش از سن شصت و پنج سال داشته باشد.

محدودیت سنی در پوشش حوادث

پوشش حوادث در بیمه عمر پارسیان از سن پانزده سالگی ارائه می‌گردد.

محدودیت سنی در پوشش امراض خاص

پوشش اضافی یا تکمیلی امراض خاص در بیمه‌نامه عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه پارسیان به شرط خرید این پوشش توسط بیمه‌گذار در هنگام صدور بیمه‌نامه و تکمیل فرم پیشنهاد، برای بیماری‌های انواع سرطان، سکته ی قلبی، سکته ی مغزی، جراحی عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن ارائه می‌شود پوشش امراض خاص در بیمه عمر پارسیان از سن بیست سالگی ارائه می‌گردد.

محدودیت مدت بیمه‌نامه

شرکت بیمه پارسیان، مدت بیمه‌نامه را در یک بازه قرار داده است که این بازه از پنج سال آغاز و نهایتاً تا سی سال ادامه می‌یابد.