×  

۴ راه ساده برای پرداخت اقساط بیمه عمر رازی

بیمه عمر رازی یکی از کامل‌ترین انواع بیمه درمیان بیمه‌‎هایی مثال بیمه حوادث رازی، بیمه بدنه رازی و بیمه شخص ثالث رازی است که شرکت بیمه رازی، آن را به‌ازای پرداخت حق بیمه، در طرح های مختلف به شخص بیمه‌گذار ارائه می‌دهد، اما همیشه در این راستا سوالات رایجی در پرداخت اقساط بیمه عمر رازی برای بیمه‌گذاران پیش می‌آید که ما قرار است در این مطلب از بیمه‌شو، علاوه بر مطرح کردن یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوالات روش مذکور، به آنها پاسخ دهیم.

مهم‌ترین و رایج‌ترین سوال پرداخت اقساط بیمه عمر رازی

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوال که در این راستا، برای افراد بیمه‌گذار پیش می‌آید، نحوه پرداخت پرداخت اقساط بیمه عمر رازی است؛ اعمال این امر شامل چهار روش آسان می‌باشد که ما در ادامه به‌ آنها خواهیم پرداخت:

  1. مراجعه حضوری بیمه‌گذار به شعب یا نمایندگی‌های بیمه
  2. پرداخت اقساط بیمه عمر رازی به وسیله عابربانک
  3. پرداخت اقساط بیمه عمر رازی از طریق موبایل و سامانه USSD
  4. پرداخت اینترنتی اقساط بیمه عمر رازی

مراجعه حضوری بیمه‌گذار به شعب یا نمایندگی‌های بیمه

گرچه علم و تکنولوژی پیشرفت کرده و همچنان رو به رشد است اما باز هم یک عده نیز به دلایل مختلفی مراجعه حضوری و پرداخت نقدی اقساط بیمه را ترجیح می‌دهند؛ این شیوه سنتی که در گذشته نسبت به امروز، بیشتر رایج بوده است، روشی است که بیشتر افرادی که با تکنولوژی آشنایی چندانی ندارند، از آن بهره می‌گیرند.

روش مذکور نیازمند زمان زیاد و خارج شدن از منزل و یا محل کار است.

ATM

عابربانک

 

پرداخت اقساط بیمه عمر رازی به وسیله عابربانک

از دیگر روش‌های پرداخت اقساط بیمه، مراجعه به عابربانک و انتقال مبلغ حق بیمه از طریق کارت به کارت است؛ نکته‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که پرداخت، تنها از طریق عابربانک‌های ملت امکان‌پذیر است.

این روش نیز مانند مراجعه حضوری باز هم نیازمند صرف زمان و خروج از منز یا محل کار است اما مزیت این شیوه نسبت به روش سنتی فوق در این است که زمان کمتری احتیاج دارد و امکان به نزدیکترین عابربانک ملت در آن وجود دارد.

دو شماره حساب و دو شمار کارت متفاوت

  • افراد بیمه‌گذاری که شماره حساب دفترچه آنها با شماره ۵۵ خاتمه یافته است، اقساط این بیمه رازی را باید به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۵۷۶۳۹۴۹۳ واریز نمایند.
  • افراد بیمه‌گذاری که شماره حساب دفترچه آنها با شماره ۵۳ خاتمه یافته است، اقساط این بیمه رازی را باید به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۱۲۸۶۴۲۹۳ واریز نمایند.

پرداخت اقساط بیمه عمر رازی از طریق موبایل و سامانه USSD

با پیشرفت تکنولوژی و پررنگ شدن گوش‌های هوشمند امروزی، نقل و انتقالات مالی نیز رنگ و بوی دیگری به‌خود گرفته و به انجام امور مالی افراد، سرعت بخشیده است. امروزه تغییرات مهم در صنعت بیمه باعث شده است که بیمه‌گذاران، پرداخت اقساط بیمه عمر رازی را با وارد کردن کد :USSD #522*741* از طریق گوشی‌های همراه خود انجام دهند.

این روش دارای مزیتی است که در آن فرد بیمه‌گذار قادر است بدون صرف زمان، بدون خارج شدن از منزل یا محل کار و بدون مراجعه حضوری به کارگزاری به‌خصوص در این روزهای پر از بیماری، پرداخت حق بیمه را از محل موردنظری که در آن قرار دارد، انجام ‌دهد و رضایت از خرید یا تمدید بیمه خویش را تجربه نماید.

پرداخت-اینترنتی

Internet payment

پرداخت اینترنتی اقساط بیمه عمر رازی

از دیگر راه‌ها و شیوه‌‌های پرداخت حق بیمه، روش سریع پرداخت اینترنتی اقساط بیمه عمر شرکت بیمه رازی می‌باشد که با ورود به مراجعه به سایت بیمه رازی امکان‌پذیر است؛ این روش از دیگر رو‌ش‌هایی است نه نیازی به صرف زمان و نه خروج فرد از منزل یا محل کار دارد که البته در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

برای آگاهی از این روش پرداخت با مراحل ذیل همراه باشید:

  1. در قسمت سرچ گوگل عبارت ” همراز بیمه رازی ” را سرچ نمایید.
  2. پس از نمایش آدرس اینترنتی ir ، وارد لینک شوید.
  3. پس ازورود به سایت فوق، از منوهای‌ ظاهر شده، گزینه پرداخت بیمه عمر را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله به نکته دقت داشته باشید:
  • نکته‌ای که قابل توجه است، این است که انتهای برخی از شماره حساب‌های دفترچه بیمه‌‌گذاران با شماره ۵۵ و انتهای شماره حساب بعضی دیگر با ۵۳ خاتمه می‌یابد؛ این عبارت بدین معناست که با هرکدام از شماره حساب‌های فوق برخورد کردید، گزینه مربوطه را انتخاب کنید.
  1. پس از انتخاب گزینه مربوطه، وارد صفحه موردنظر می‌شوید.
  2. در صفحه بازشده کادرهای مختلفی وجود دارد که انجام مراحل پرداخت را برای شما آسان می‌کنند
  • در کادر اول صفحه بازشده، کد شناسه یا کد رهگیری مخصوص قسط موردنظر را وارد کنید.(کد رهگیری برای هر قسط با قسط دیگری متفاوت است).
  • پس از آن مبلغ پرداختی قسط را در کادر دوم این صفحه وارد کنید.
  • وارد کردن تاریخ پرداخت را فراموش نکنید.
  • سپس شماره همراه خویش را در کادر سوم وارد و دکمه پرداخت را کلیک نمایید.
  1. حال وارد صفحه درگاه بانک ملت می‌شوید؛ با وارد کردن مشخصات کارت بانکی خود، به‌راحتی قادر خواهید بود اقساط خویش را پرداخت نمایید.