Skip to content
پوشش ها اصلی و تکمیلی بیمه بدنه ؟

پوشش ها اصلی و تکمیلی بیمه بدنه ؟

فهرست مطالب

پوشش ها اصلی و تکمیلی بیمه بدنه ؟

امروزه تمامی افرادی که دارای خودرو هستند باید اقدام به خرید بیمه بدنه و خرید بیمه ثالث نمایند تا خودرو و جان خود را ایمن سازند. شما باید بدانید بیمه بدنه برخلاف بیمه ای که مربوط به شخص ثالث می باشد چندان اجباری نمی باشد ولی باید هر فردی برای خودروی خود خریداری کند. شما قیمت دقیقی را برای پرداخت این بیمه را نمی توانید ارائه دهید چرا که سازمان های بیمه قیمت مشخص شده ای را به شما اعلام نمی کنند. از آنجایی که امروزه دغدغه های کاری و مشغله افراد بسیار افزایش پیدا کرده است شاید نتوانند به صورت حضوری برای خرید بیمه بدنه خود به سازمان و شرکت های متنوع بیمه مراجعه کنند. به همین دلیل با استفاده از روش خرید آنلاین بیمه، پوشش مد نظر خود را خریداری می نمایند و هر اطلاعاتی که در مورد آن پوشش وجود دارد را درون سایت می توانند مشاهده کنند.

خرید بیمه بدنه و پرداخت خسارت :

بدون شک هر فردی که اقدام به خرید بیمه بدنه کرده است در صورت آسیب رسیدن به خودرویی که آن را بیمه نموده باید خسارت آن را دریافت نماید. بیمه بر اساس خسارتی که به خودرو وارد شده است مبلغی را به بیمه شده پرداخت می کند تا خودرو تعمیر شود. به طور کلی باید بدانید پرداخت خسارت برای بیمه بدنه به دو صورت انجام می شود که این دو حالت عبارت می باشد از :

مراحل خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه شو

1. خسارت های کلی :

این خسارت از جمله خسارت های اصلی می باشد که به خودرو وارد شده است و بیمه باید آن را پرداخت کند.

2. خسارت های جزئی :

یکی دیگر از انواع خسارت هایی که شرکت های بیمه به فرد پرداخت می کند مربوط به خسارت های جزئی می باشد. در این حالا باید فردی که خودروی خود را بیمه کرده است ریسک حوادث مترقبه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و خود اقدام به خرید برخی از پوشش ها نماید.

شما زمانی که اقدام به خرید بیمه بدنه می نمایید قادر خواهید بود برخی از پوشش های اضافی بیمه را هم برای خودروی خود خریداری کنید. این پوشش ها هر یک ویژگی های متنوعی دارد و برخی از مهمترین و اصلی ترین آنها عبارت است از :

1. پوشش سرقت درجای قطعات خودرو، در این نوع پوشش اگر وسایل خودروی شما به سرقت برده شود بیمه تضمین می کند به شما خسارت آن را پرداخت نماید.

2. پوشش های ایاب و ذهاب، که در این نوع از پوشش شرکت بیمه تضمین می نماید در طول مدتی که بیمه شده به تعمیرگاه می رود تا خودرو را تعمیر کند می تواند از شرکت هزینه های مربوط به ایاب ذهاب را دریافت نماید. شما باید فاکتور تمامی هزینه هایی که پرداخت نموده اید را به بیمه ارائه دهید تا در کمترین زمان آنها را به شما ارائه دهد.

3. پوشش شکستن شیشه خودرو، که در این نوع پوشش اگر شیشه خودروی شما شکسته شود و دلایل آن هم متنوع باشد می توانید خسارت آن را دریافت کنید.

میزان خسارت بیمه بدنه خودرو چقدر است ؟

4. یکی از انواع پوشش ها مربوط به پوشش نوسانات قیمت می باشد. شما زمانی که اقدام به خرید بیمه بدنه برای خودروی خود می کنید می توانید این پوشش را هم خریداری نمایید. در این نوع پوشش اگر قیمت ماشین شما بالاتر رود خسارتی هم که به ماشین وارد می شود بر اساس قیمت جدید آن حساب می گردد. البته که باید بدانید در این روش درصدی مشخص شده وجود دارد و باید اطلاعات خود را در مورد آن درصد مشخص شده افزایش دهید.

5. یکی دیگر از پوشش های اضافی بیمه مربوط به پوشش بلایای طبیعی می باشد، در این نوع پوشش شما می توانید هر هزینه ای که مربوط به خسارت های مبنی بر زلزله، آتش سوزی و … می باشد را از شرکت بیمه دریافت کنید.

6. پوشش ترانزیت یکی دیگر از انواع پوشش های بیمه به شمار می رود که که این پوشش به شما اگر خسارتی به ماشین تان در خارج از کشور وارد شود پرداخت می کند.

7. پوششی که مربوط به اسید پاشی و مواد شیمیایی می باشد هم از دیگر انواع پوشش ها است که شما می توانید در بین انواع پوشش های بیمه برای خودروی خود خریداری کنید.

زمان خرید بیمه بدنه تمامی پوشش هایی که برای خودرو وجود دارد را شرکت بیمه به شما اعلام می کند تا هر یک را که مایل هستید خریداری نمایید. دقت داشته باشید برای خرید هر یک از این پوشش ها باید هزینه جداگانه ای را پرداخت نمایید. اگر روش خرید آنلاین بیمه را انتخاب کنید بدون شک تمامی پوشش ها را در سایت مشاهده خواهید کرد. همچنین باید بدانید هر یک از انواع شرکت های بیمه پوشش های متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهند و شما هر یک از آنها را که مایل باشید می توانید خریداری کنید.

بهترین بیمه بدنه خودرو کدام است ؟

خرید بیمه بدنه و پوشش های بیمه خودرو در تصادف :

زمانی که خودروی شما تصادف می کند پوشش های بیمه ای که برای خودرو وجود دارد متنوع می باشد و شما می توانید بین انواع آن یکی را که مطابق نیاز شما و پرداخت خسارت وارد شده به ماشین تان می باشد را استفاده کنید. شما با خرید بیمه بدنه در صحنه تصادف 4 پوشش بیمه را می توانید مورد استفاده قرار دهید که آنها عبارت هستند از :

  1. زمانی که راننده بیمه گذار مقصر باشد، در این صورت بیمه شرایطی و قوانینی که برای این مورد وجود دارد را به اجرا در می آورد.
  2. یکی از دیگر پوشش های آن زمانی است که راننده مقصر نبوده ولی خسارتی که به وسیله بیمه شخص ثالث پرداخت شده است کمتر از خسارتی که به خودروی فرد بیمه گذار وارد شده است باشد.
  3. از دیگر پوشش های آن زمانی است که راننده خودروی مقصر متواری باشد و بعد از تصادف دیگر نتوانید آن را پیدا کنید.
  4. در برخی از مواقع امکان دارد خودرویی که آسیب دیده است و باید بیمه به آن خسارت وارد کند، در دسته بندی خودروهای گران قیمت به شمار می رود که در این صورت پوشش آن متفاوت است.